Ce a descoperit proprietarul unui spațiu închiriat de Ion Țiriac: ”Le-am vândut într-o clipită”
Gabriela Gogu | Publicat: 11.05.2024 11:45 | Actualizat: 11.05.2024 14:31
Ion Țiriac (85 de ani) a trecut printr-o experiență ciudată. Fostul tenismen a uitat două ”bijuterii” într-un spațiu pe care l-a închiriat.
Ion Țiriac este cunoscut datorită performanțelor sale remarcabile din tenis, dar se înscrie și în topul celor mai bogați oameni ai lumii.
GALERIE FOTO | Ferrari F40 din colecția lui Ion Țiriac
De asemenea, Ion Țiriac este foarte pasionat și de mașinile foarte rare și are una dintre cele mai impresionante colecții din lume.
Ion Țiriac unul dintre cei mai bogați oameni ai lumii
Cu o avere de 1,75 miliarde de euro, Ion Țiriac este atât de bogat încât în trecut a uitat că deține unul din exemplarele celei mai mari supermașini făcute vreodată.
Colecția sa de mașini face furoi în lume. În trecut acesta a povestit cum și-a uitat într-un garaj din Munchen două Ferrari, timp de 10 ani. Unul dintre acestea fiind chiar modelul F40.
Site-ul luxurylaunches.com readuce aminte cum Ion Țiriac a uitat două dintre aceste exemplare, într-un spațiu închiriat din Munchen, Germania.
Istoria lor este foarte interesantă. Ion Țiriac a reușit să cumpere modelul Ferrari F40, unul în ediție limitată, printr-o intervenție a lui Gerhard Berger, care atunci era pilot al echipei de Formula 1.
Gerhard Berger, soțul Prințesei Caroline de Monaco, era fascinat de model și a vrut să-l cumpere de la Ion Țiriac cu un milion de euro.
Miliardarul român a refuzat să-și vândă ”bijuteria”, a cumpărat încă un Ferrari F40, pentru care a plătit 700.000 de euro și le-a depozitat pe amândouă într-un garaj pe care l-a închiriat în Munchen.
Ion Țiriac locuia atunci în Monaco și nu avea suficient spațiu pentru mașinile sale.
După 10 ani, proprietarul spațiului în care Ion Țiriac și-a parcat mașinile Ferrari l-a sunat pe miliardar să-l întrebe ce gânduri are cu ele. Însă Ion Țiriac uitase de ele:
”Pentru că nu aveam unde să le țin, mai ales că în țară am venit o singură zi în perioada 1980-1990, le-am dus într-un garaj la Munchen.
După vreo zece ani, mă sună ăia: „Herr Țiriac, ce facem cu alea două Ferrari?”. Uitasem de ele! Eu am avut treabă toată viața mea, domnule, înțelegeți?
Vă dați seama că după 10 ani de zile, ținând o mașină într-un garaj, automat trebuie să îi dai motorul jos, să începi să îl refaci, și le-am vândut într-o clipită cam cu jumătate din banii pe care îi dădusem pe ele”, a povestit, peste ani, Ion Țiriac.
Istoricul modelului Ferrari F40
În anul 1987, Ferrari F40 a fost prima mașină care a depășit bariera de 321 km/h. Ajuns la perfromanța aceasta cu ajutorul motorului V8 twin-turbo, de 2,9 litri, fabricat în mare măsură din magneziu, care producea 471 de cai putere.
De asemenea, modelul F40 a fost ultimul construit în timp ce Enzo Ferrari încă era în viață, iar acest lucru l-a făcut imediat un model de colecție. Printre cei care și-au dorit acest model s-au numărat și David Gilmour și Nick Mason de la Pink Floyd.
Când a apărut, Ferrari avea un preț de 400.000 de dolari, cu o producție planificată de doar 400 de modele. Până la urmă, datorită cererii ridicate, au fost produse în 1.315 exemplare.
”Din fericire, primul Ferrari F40 al lui Țiriac încă supraviețuiește în colecția sa România, pentru ca lumea să o admire.
La sfârșitul anilor ’80, Ion Țiriac a devenit atât de bogat încât avea propria bancă — Banca Țiriac, care a fost prima bancă privată a României post-comuniste. Trecând pe lista miliardarilor Forbes în 2007 ca primul român, averea netă a lui Țiriac în 2024 este evaluată la 2,1 miliarde de dolari conform Forbes.
Colecția sa de mașini găzduiește, de asemenea, toate cele șapte modele din seria clasică Rolls-Royce Phantom, singurul loc din lume în care le puteți găsi adăpostite împreună”, mai notează cei de la luxurylaunches.com.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, Facebook sau YouTube. Zi de zi ai conținut de ultimă oră din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.