Efectul Messi în SUA! Impactul campionului mondial în SUA este chiar mai mare decât se preconiza. Cifre amețitoare
Cristian Munteanu | Publicat: 23.08.2023 14:50 | Actualizat: 23.08.2023 22:06
Efectul ”Messi” pare a atinge din ce în ce mai mult Major League Soccer. Iar asta îi face pe investitorii asociați cu Inter Miami, și nu numai, să-și frece mâinile de bucurie. Celelalte echipe din MLS fac și ele bani buni de pe urma starului argentinian.
Primele șapte meciuri ale lui Messi, în care argentinianul a marcat de 10 ori, au fost un succes nu numai la nivel sportiv. Campionul mondial umple buzunarele celor de la Inter Miami, ale sponsorilor și ale sale, dar nu numai.
Deținătorii francizelor din MLS câștigă și de zece ori mai mult la un meci pe care echipele lor îl joacă acasă cu trupa argentinianului. În jur de 600 de dolari costă acum un bilet la partidele celor de la Inter Miami.
Messi aduce bani pentru toată lumea
Cei de la Chicago Fire au raportat că veniturile provenite din biletele vândute la meciul cu Inter Miami au însemnat o sumă mai mare decât cea combinată de la toate partidele lor de acasă.
Biletele pentru meciul dintre New York Red Bulls și echipa lui Messi, din această sâmbătă, au ajuns la 425 de dolari, iar patru bilete VIP, în lojă, au un preț prohibitiv pentru majoritatea oamenilor.
Cei de la Apple TV sunt și ei fericiți
Tim Cook, CEO al celor de la Apple TV, este entuzismat de impactul pe care Messi îl asupra lumii fotbalistice din SUA. De la anunțul campionului mondial, care a ales Inter Miami, peste 700.000 de abonați au ajuns familia Apple TV după ce și-au cumpărat MLS Season Pass.
Abonamentul, care permite vizionarea partidelor din campionatul american de fotbal, interviuri de dinaintea și de după meciuri, precum și acces la anumite camere video din interiorul vestiarelor, costă 99 de dolari.
Este clar că suntem la început, dar ne depășim așteptările în ceea ce privește abonații, iar faptul că Messi a sosit la Inter Miami ne-a ajutat. Așa că suntem foarte entuziasmați de asta Tim Cook, CEO Apple TV
Adidas printează bani pe "spatele" lui Messi
Adidas, care, la fel ca și Apple TV, plătește o parte a contractului lui Messi, a anunțat, după doar câteva zile de la venirea argentinianului în Florida, că lista de așteptare pentru un tricou cu numărul 10 se întinde până în octombrie.
Cel mai scump tricoul de pe site-ul celor de la Adidas este cel al campionului mondial pe care-l poartă la partidele din MLS.
Costă dublu față de tricoul pe care Messi îl are la naționala Argentinei, asta în condițiile în care Inter Miami a fost înființată acum cinci ani, iar țara sud-americană are 45 de milioane de locuitori.
Adidas a numit cererea pentru un echipament de joc “fără precedent”, existând rapoarte care arată că Leo a vândut cele mai multe tricouri vândute în primele 24 de ore din istoria sportului, conform ESPN.
De asemenea, ghetele de fotbal din linia Messi au înregistrat o creștere a vânzărilor pe continentul american.
The first 24 hours of Lionel Messi Inter Miami jersey sales were the BEST 24 hours of any player changing teams across all sports. It edged out:
— ESPN FC (@ESPNFC) August 2, 2023
- Cristiano Ronaldo (Manchester United, 2021)
- Tom Brady (Tampa Bay Buccaneers, 2020)
- LeBron James (Lakers, 2018)
(via Fanatics) pic.twitter.com/dObKPH4veP
Monetizarea lui Messi nu se oprește doar la Apple TV sau Adidas. Pentru că MLS nu își limitează contentul doar la transmisiunile în direct, ci le face disponibile, momentele importante, și pe rețelele de socializare.
O altă mișcare inteligentă, dar, pe undeva, nevoită și din cauza interesului scăzut pentru MLS înainte de Messi, a fost oferirea “la liber” a celor mai tari faze din meciuri. Alte ligi importante din Europa își restricționează contentul pe rețelele de socializare. MLS nu a făcut asta și se bucură de un succes uriaș.
Clipul cu primul gol al lui Messi la Miami, contra celor de la Cruz Azul, a avut 214 milioane de vizualizări, iar asta se traduce în bani, desigur. Partenerii media, agențiile de publicitate, încasează mai mulți bani acum din contractelele încheiate. Asta înseamnă o creștere a capitalului Major League Soccer, implicit a celor de la Inter Miami, și, desigur, a averii lui Messi.
Campionul mondial are o participație la clubul din Florida, ca și David Beckham, iar valoarea francizei crește într-un ritm vertiginos. În 2022, profitul celor de la Inter Miami a fost de 54 de milioane de dolari. Jorge Mas, patronul echipei, estimează că acesta se va dubla în 2023.
Procentele lui Messi la echipă deja au devenit mult mai valoroase, pentru că firmele asociate cu Inter Miami au început să investească și mai mult în club.
Ares Management a “pompat” 75 de milioane de dolari imediat ce Messi a anunțat că vine la echipă, iar acesta este doar exemplul de care presa a aflat.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.