Bentley Continental GT Supersports. Rafinament pur, performanță agresivă
Galerie foto(6) Galerie foto (6 fotografii): Bentley Continental GT Supersports. Rafinament pur, performanță agresivă
Răzvan Codorean | Publicat: 17.11.2025 17:28 | Actualizat: 17.11.2025 17:38
Bentley readuce la viață una dintre cele mai provocatoare versiuni ale legendarului său grand tourer.
Bentley a introdus denumirea „Super Sports” în 1925, pe șasiul său de 4½ litri. A fost primul model Bentley capabil să atingă 160 km/h și, datorită succesului obținut la Le Mans la sfârșitul anilor 1920 și începutul anilor 1930, a contribuit la consolidarea poziției Bentley ca un concurent serios în segmentul mașinilor de lux performante.
Continental GT Supersports revine, nu doar ca un exercițiu de putere, ci ca o declarație clară despre priorități: mai multă agilitate, mai puțină greutate, un motor V8 pur, fără hibrid — o interpretare adevărată a performanței „pentru puriști”.
Inima GT-ului Supersports: V8 biturbo fără compromisuri
Sub capota modelului Supersports bate un motor V8 de 4,0 litri twin-turbo, nou dezvoltat de Bentley, fără sistem hibrid. Acesta produce aproximativ 657 CP și propune un cuplu impresionant de 800 Nm. Pentru Bentley, acest V8 reprezintă un vârf de densitate a puterii: este unul dintre cele mai puternice motoare raportat la litraj produs vreodată de marcă.

Greutate redusă, dinamism sporit
Pentru a oferi un comportament cât mai „purist”, Bentley a luat decizia de a renunța la sistemul hibrid și la tracțiunea integrală, alegând tracțiunea spate. Acest lucru, împreună cu utilizarea extinsă a elementelor din fibră de carbon, a permis reducerea greutății sub 2 tone, o performanță rară pentru un model Continental GT.
Injectarea de carbon contribuie și la o aerodinamică mai agresivă: mașina generează o forță de apăsare importantă datorită splitter-ului frontal, difuzorului propriu și aripilor laterale ușoare.
Performanță autentică și implicare la volan
Bentley anunță că Supersports accelerează de la 0 la 100 km/h în aproximativ 3,7 secunde, iar viteza maximă se apropie de 310 km/h. Pachetul mecanic se completează cu frâne carbon-ceramice, o evacuare titanium semnată Akrapovič și roți forjate de 22” dezvoltate alături de Manthey Racing.
În plus, suspensia, controlul tracțiunii și sistemele electronice sunt recalibrate special pentru acest model, oferind o experiență de condus cu adevărat orientată către șofer.
Lux și minimalism în același timp
Interiorul Supersports este gândit pentru performanță, dar fără a sacrifica luxul: două locuri, scaune sport coborâte, materiale premium și accent pe ergonomie. Designul exterior adoptă o estetică „formă urmează funcțiune”: fiecare linie, fiecare panou are un rol aerodinamic clar.

Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







