Jeep lansează un nou off-roader electric, Recon
Galerie foto(6) Galerie foto (6 fotografii): Jeep lansează un nou off-roader electric, Recon
Răzvan Codorean | Publicat: 21.11.2025 16:28 | Actualizat: 21.11.2025 16:29
Noul Recon nu este conceput ca un SUV de familie elegant, ci mai degrabă unul care poate face față terenului accidentat atunci când este nevoie. 478 kW și 800 Nm de cuplu promit performanțe rapide. Jeep anunță o autonomie de 450 de kilometri.
Jeep a dezvăluit în premieră mondială noul model de off-road Recon, un vehicul complet electric de 650 CP, construit pentru performanță extremă și conceput să poată fi condus și fără portiere. Proiectat pentru teren dificil, Recon combină tradiția Jeep cu tehnologia modernă, oferind un design robust și capacități ridicate în afara asfaltului.
Producția modelului este programată să înceapă la începutul anului 2026. Primele livrări către clienții din SUA și Canada urmează, în timp ce lansarea pe piață pe alte piețe este planificată pentru trimestrul al patrulea.
SUV-ul este bazat pe platforma STLA Large
În ceea ce privește baza tehnică, filiala Stellantis se referă doar la o „arhitectură electrică special dezvoltată”. Jeep-ul electric Wagoneer S, care se bazează pe platforma STLA Large a grupului, iese și el de pe linia de producție din Toluca, acolo unde se va produce și Recon. Prin urmare, ar fi logic ca această platformă, într-o formă adaptată, să stea și la baza noului model.
Platforma este proiectată pentru tehnologia de 400 de volți și găzduiește o baterie NMC de 100 kWh. Aceasta ar trebui să permită o autonomie de până la 450 de kilometri. Totuși, aceasta este încă o estimare și nu o valoare WLTP oficială.
Producătorul de vehicule off-road nu a comentat încă cu privire la capacitatea sau timpul de încărcare. Întrucât este probabil ca cele două modele să utilizeze aceeași platformă, se așteaptă ca datele cheie să fie similare cu cele ale modelului Grand Wagoneer S. SUV-ul, disponibil din 2024, se încarcă la stații de încărcare în curent continuu cu o putere maximă de 203 kW. Ciclul de încărcare de la 20 la 80% se estimează că durează 23 de minute.

Un sistem electric de tracțiune integrală, cu un motor de 250 kW pe fiecare punte, este inclus în dotarea standard. Electronica de transmisie și cea de putere sunt integrate direct în unitățile de acționare, care, potrivit producătorului, sunt concepute pentru a crește eficiența. Jeep estimează puterea sistemului la 478 kW și cuplul la un impresionant 840 Nm. Dacă este necesar, poate accelera de la zero la 100 km/h în doar 3,6 secunde. Marca americană nu a furnizat încă nicio informație despre viteza maximă. Cu toate acestea, acest lucru este de importanță secundară pe piața internă a SUV-urilor.
Recon în off-road
Pentru a spori capacitatea off-road, Recon este dotat standard cu un diferențial electronic cu alunecare limitată. Acesta este conceput pentru a distribui cuplul în mod optim către cele două roți spate, după cum este necesar. Diferențialul poate fi blocat complet manual prin intermediul unui comutator.
Raportul final de transmisie pe puntea spate este de 15:1, menit să crească cuplul disponibil. Acest lucru ar trebui să permită SUV-ului electric să ofere o tracțiune suficientă chiar și în cele mai dificile condiții. Jeep Recon dispune și de „Selec-Speed Control”, care menține o viteză constantă, presetată, pe rampe și coborâșuri abrupte, eliberând astfel șoferul. Acest lucru îi permite acestuia să se concentreze complet asupra direcției.

Motorul frontal are un raport de transmisie de 11:1 și dispune de un diferențial deschis. Ambreiajele automate ale butucului de pe puntea față cresc eficiența și autonomia pe șosea, în timp ce semiarborii ranforsați și articulațiile homocinetice robuste sunt proiectate pentru a transmite în mod fiabil cuplul complet.
Ambreiajele automate de pe butucii roților sunt concepute pentru a reduce consumul de combustibil și, prin urmare, pentru a optimiza autonomia. Când tracțiunea spate este mai eficientă, puntea față este decuplată. Semiarborii cu diametru mare și articulațiile homocinetice robuste sunt concepute pentru a face modelul Recon ideal pentru utilizarea pe trasee montane, datorită transferului optim al cuplului.
SUV-ul vine standard cu anvelope de 33 de inch, care contribuie la garda la sol generoasă de 23 de centimetri. Jeep specifică unghiul de atac față de 34 de grade, iar spate de 34,5 grade. Potrivit Jeep, unghiul de rampă este de 23,5 grade.
Design familiar
Vizual, Recon Jeep este minuțios și consistent. Designerii nu s-au aventurat în experimente și au rămas aproape de liniile familiare ale modelelor cu motor cu ardere internă. Designul modular, cu uși detașabile și geamuri laterale spate, este, de asemenea, tipic pentru marcă. Modelul vine standard cu o trapă cu geam termopan, în timp ce enormul acoperiș „Sky One-Touch” este disponibil ca opțiune.
Datorită arhitecturii sale electrice speciale și aspectului pătratic, Recon oferă și mult spațiu de depozitare – rabatarea celui de-al doilea rând de scaune crește volumul portbagajului până la 1.866 de litri. În plus, există un portbagaj de dimensiuni generoase, cu o capacitate de 84 de litri.

Cockpitul este de ultimă generație în ceea ce privește tehnologia digitală, dar, în același timp, este conceput pentru a fi suficient de robust pentru utilizarea off-road. Ecranul pentru informațiile de condus măsoară 12,3 inci, în timp ce ecranul tactil de infotainment are 14,5 inci.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





