Trei dintr-o lovitură! Demonstrație de forță din partea TOYOTA GAZOO Racing și Lexus
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Trei dintr-o lovitură! Demonstrație de forță din partea TOYOTA GAZOO Racing și Lexus
Răzvan Codorean | Publicat: 05.12.2025 15:21 | Actualizat: 05.12.2025 15:21
TOYOTA GAZOO Racing (TGR) și marca Lexus au prezentat astăzi, în premiera mondială, simultan, modelele GR GT și GR GT3 de la TGR și conceptului Lexus LFA. Sunt trei modele ultra-sportive, în stilul Toyota 2000GT de altădată.
GR GT, GR GT3 și Lexus LFA Concept s-au născut din convingerea președintelui Toyota Motor Corporation (TMC), Akio Toyoda, alias Master Driver Morizo, că anumite abilități de fabricare a mașinilor trebuie păstrate și transmise generației următoare. Împreună, cele trei modele simbolizează „Shikinen Sengu-ul Toyota”.
Ce este Shikinen Sengu
Shikinen Sengu este un ritual tradițional japonez care presupune ca structurile și elementele de bază ale unui altar șintoist să fie reconstruite la fiecare câteva decenii. Ritualul implică nu doar reconstrucția altarului în sine, ci și recondiționarea mobilierului și a veșmintelor ceremoniale adăpostite în interior. Ca atare, acesta servește drept platformă pentru artizanii unei game largi de meșteșuguri tradiționale japoneze - inclusiv arhitectură, fierărie și țesut - pentru a-și transmite abilitățile generației următoare.
Mașini sport emblematice
Cele trei modele dezvăluite sunt poziționate ca mașini sport emblematice ale TMC, toate fiind dezvoltate sub o filozofie comună centrată pe trei elemente cheie: un centru de greutate jos, greutate redusă cu rigiditate ridicată și urmărirea performanței aerodinamice.
GR GT a implicat în dezvoltarea sa, încă din faza de concept, o întreagă pleiadă de piloți, inclusiv Master Driver Morizo, piloții profesioniști Tatsuya Kataoka, Hiroaki Ishiura și Naoya Gamo, gentleman driver Daisuke Toyoda. Toate aspectele dezvoltării au prioritizat perspectiva șoferului, începând cu poziția de condus și până la performanțele spectaculoase.

Centrat pe configurația unui vehicul cu motor față și tracțiune spate, GR GT are un centru de greutate extrem de jos și adoptă primul cadru de caroserie complet din aluminiu de la Toyota pentru o greutate redusă și o rigiditate ridicată. Unitatea sa de putere este un motor V8 twin-turbo de 4 litri, nou dezvoltat, cu lubrifiere cu carter uscat, iar sistemul de propulsie utilizează un tub de cuplu din fibră de carbon și o configurație a cutiei de viteze. Cutia de viteze situată în spate este echipată cu o transmisie automată cu 8 trepte, un singur motor electric și un diferențial mecanic cu alunecare limitată. Rezultatul este o performanță la volan ușor de manevrat pentru șoferii de toate nivelurile și care le permite șoferilor să interacționeze pe deplin cu mașina.
GR GT3: O nouă mașină de curse conform specificațiilor FIA GT3
Bazată pe GR GT, GR GT3 a fost proiectată pentru a concura în curse din întreaga lume. Creată în conformitate cu regulamentul FIA GT3 - categoria superioară pentru sporturile cu motor bazate pe vehicule de serie - își propune să fie aleasă atât de piloții profesioniști, cât și de gentlemenii care vor să câștige, fiind totodată ușor de condus pentru oricine se află la volan. Șasiul său din aluminiu cu cadru spațial, suspensia cu braț triunghiular jos și motorul V8 twin-turbo de 4 litri sunt toate preluate de la GR GT.
Lexus LFA Concept: O mașină sport BEV
Creat pentru a fi o adevărată mașină sport cu baterie electrică (BEV) care depășește așteptările clienților, Lexus LFA Concept este un model conceptual care, la fel ca GR GT și GR GT3, a fost dezvoltat în cadrul unei abordări de echipă cu pilotul maestru Morizo. Acesta moștenește și evoluează spiritul LFA, urmărind un echilibru între stil și performanță la volan.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





