E oficial: cine îl va seconda pe Verstappen în 2026. Tsunoda n-a prins nici măcar echipa a doua
Galerie foto(5) Galerie foto (5 fotografii): E oficial: cine îl va seconda pe Verstappen în 2026. Tsunoda n-a prins nici măcar echipa a doua
Răzvan Codorean | Publicat: 03.12.2025 08:38 | Actualizat: 03.12.2025 08:38
Totul este confirmat la Milton Keynes: Isack Hadjar îl va înlocui pe Yuki Tsunoda în 2026. La Faenza, însă, va rămâne Liam Lawson, iar promițătorul Arvid Lindblad își va face debutul.
Decizia a fost amânată aproape până în ultimul moment posibil, dar anunțul a venit pentru a confirma speculațiile din ultima vreme. Red Bull Racing și Racing Bulls și-au anunțat componența piloților pentru sezonul de Formula 1 din 2026, iar Isack Hadjar va fi noul coechipier al lui Max Verstappen și va avea un loc în viitorul RB22.
Tsunoda trebuie să se mulțumească doar cu postura de pilot de teste
Pilotul parizian îl va înlocui pe Yuki Tsunoda, care nu a reușit să convingă conducerea echipei multiple campioane mondiale la constructori. Asta înseamnă că Tsunoda va petrece un sezon în afara competiției regină, după o perioadă de cinci ani în F1, dintre care patru la echipa soră a lui Red Bull.
Tânărul de 25 de ani s-a alăturat echipei Red Bull pentru a treia rundă a acestui an, în locul lui Lawson, dar șase clasări în puncte în cursa lungă și un total de 33 de puncte în 21 de runde disputate au reprezentat prea puțin pentru nipon, chiar și pentru postura de pilot secund. Mai cu seamă că echipa este pe 3, cu 426 de puncte acumulate, însă, cifrele o arată, în marea lor majoritate venind din încă un sezon senzațional al lui Verstappen. Tsunoda, însă, va rămâne alături de familia Red Bull, servind ca pilot de teste.
Laurent Mekies, directorul echipei Red Bull Racing, a declarat: „Yuki a concurat pentru Red Bull timp de șapte ani și am avut plăcerea de a lucra cu el în ambele echipe. În cele cinci campionate de Formula 1 câștigate până în prezent, Yuki s-a maturizat într-un pilot complet, rapid pe un singur tur sâmbăta și capabil de starturi excepționale și o măiestrie deosebită în cursa de duminică. Toată lumea din paddock este de acord că este imposibil să nu-l iubești pe Yuki: personalitatea lui este contagioasă și a devenit o parte specială a familiei Red Bull. În numele tuturor celor de la Red Bull, îi mulțumesc pentru tot ce a oferit până acum și știm că va oferi un sprijin neprețuit pentru proiectele noastre din 2026.”

Hadjar, un debutant cu mult talent
Hadjar, care își încheie primul sezon în Formula 1, a convins pe toată lumea nu doar prin cifrele sale (51 de puncte și podiumul de la Zandvoort), ci mai ales prin atitudine, agresivitate, performanțe și capacitatea sa de a se descurca admirabil chiar și după greșeala senzațională pe care a făcut-o în Australia în turul de formație. Este un pilot cu o forță mentală deja notabilă, și va avea nevoie de ea în 2026, pentru că a fi coechipierul lui Max Verstappen va însemna o mare responsabilitate din toate punctele de vedere.
Isack Hadjar nu și-a ascuns bucuria promovării la echipa mare. „Sunt foarte recunoscător echipei Red Bull Racing pentru că mi-a oferit oportunitatea și încrederea de a concura la cel mai înalt nivel al Formulei 1. După toată munca depusă de când m-am alăturat echipei Junior, este o recompensă incredibilă. Am avut multe suișuri și coborâșuri în cariera mea, iar ei au continuat să creadă în mine și să mă împingă. Anul acesta cu Racing Bulls a fost absolut fantastic: am învățat multe și am obținut primul meu podium. Mă simt un pilot și o persoană mult mai bună datorită sprijinului și pregătirii echipei. Mă simt pregătit să mă mut la Oracle Red Bull Racing și sunt fericit și mândru că și ei cred la fel. Este o mișcare incredibilă; a lucra cu cei mai buni și a învăța de la Max este ceva ce abia aștept să fac”, a spus francezul.
Mekies a adăugat: „În ceea ce-l privește pe Isack, în primul său an în Formula 1, a dat dovadă de o mare maturitate și s-a dovedit a fi un pilot care învață repede. Mai presus de toate, a demonstrat viteza brută, care este cerința numărul unu în acest sport. Credem că Isack poate prospera alături de Max și poate produce magie pe pistă! 2026 va fi o provocare uriașă pentru echipă și pentru Red Bull Ford Powertrains. Sunt vremuri interesante și abia aștept să văd ce putem realiza împreună.”
Ce se întâmplă la Racing Bulls
Trecerea lui Hadjar la Red Bull Racing a eliberat, prin urmare, un loc la Racing Bulls. Red Bull se pregătește pentru acest moment de ceva vreme, profitând de mai multe oportunități pe parcursul anului 2025 pentru a-i permite lui Arvid Lindblad să se familiarizeze cu mașinile de Formula 1.
Britanicul, care are rădăcini suedeze și indiene, a participat la mai multe TPC (teste ale mașinilor anterioare) la volanul monoposturilor Racing Bulls și va putea acum să debuteze în campionatul mondial. El este pilotul ales de Red Bull pentru a-l înlocui pe Hadjar în echipă, care are încă sediul în Faenza.
În 2025, a dominat și a câștigat Formula Regional Oceania cu 6 victorii, 12 podiumuri la general și 370 de puncte, dar concurează și în primul (și singurul) său sezon în FIA F2 cu Campos Racing. Lindblad a acumulat până acum 107 puncte la general, rezultatul a 2 victorii (la Jeddah și Barcelona) și 4 podiumuri, precum și numeroase clasări în puncte.
Prin urmare, Racing Bulls va avea un pilot debutant ca pilot titular în 2026, în timp ce Lindblad va avea o certitudine alături de el: Liam Lawson. Neozeelandezul l-a învins pe Yuki Tsunoda, așa că își va păstra locul la Racing Bulls în sezonul următor. După ce a fost retrogradat la începutul sezonului, Tsunoda luându-i locul la Red Bull, Lawson a acumulat 38 de puncte, rezultatul a șapte clasări în top 10 în cursele lungi.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







