Lando Norris câștigă în Sprint. Piastri a abandonat și diferența crește la 9 puncte în ierarhia generală
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Lando Norris câștigă în Sprint. Piastri a abandonat și diferența crește la 9 puncte în ierarhia generală
Răzvan Codorean | Publicat: 08.11.2025 17:11 | Actualizat: 08.11.2025 17:11
După ce a dominat ziua de vineri, Lando Norris, liderul clasamentului general, și-a adjudecat victoria în cursa Sprint și, profitând de abandonul lui Piastri, s-a distanțat în ierarhia absolută.
Așadar, după calificările de ieri, primele două linii ale grilei de start pentru întrecerea Sprint din Brazilia propunea două perechi de piloți de la McLaren și Mercedes. Lando Norris, cel care câștiga cursa de sprint anul trecut, a obținut cel mai rapid timp în calificări, și-l va avea alături pe Antonelli. Iar în spatele lor se regăseau Piastri și Russell, în timp ce Verstappen era doar pe locul 6.
Și a mai fost o discuție care a ținut capul de afiș, situația lui Hamilton. El va pleca în cele din urmă de pe poziția 11, chiar dacă datele de telemetrie au arătat că nu a respectat cu adevărat viteza impusă de apariția steagurilor galbene după problemele pe care le-a avut chiar colegul său de echipă, Leclerc.
Însă, la audieri, Lewis a spus că nu a văzut semnalizarea oficialilor. S-au vizionat probele video, iar concluzia a fost că pilotul, în căutarea trasei ideale, privea în partea opusă, iar semnalul a durat foarte puțin, astfel încât declarația sa era plauzibilă. Motiv pentru care nu a primit o penalizare de retrogradare pe grilă.
A plouat zdravăn, dar se merge pe pneuri soft și medii
A plouat zdravăn, așa cum anticipau și specialiștii meteo, dar ciclonul a ”lovit” în timpul nopții, acolo, la Sao Paulo. La ora cursei, mai erau zone umede pe circuit, în special secțiunea de la ultimul viraj până la linia dreaptă. Dar cum vântul bate extrem de puternic, nu era exclus ca și acestea să se usuce. În schimb, rafalele puternice le-au dat bătăi de cap inginerilor, căci ele pot pune probleme privind comportamentul monoposturilor.
În ceea ce privește alegerea pneurilor, s-a mers pe un amestec de pneuri medii și pneuri soft uzate. Pneuri medii pentru McLaren-uri, pneuri soft pentru Mercedes. În spatele lor, Aston Martin-urile pornesc și ele pe pneuri medii. Pneuri soft au mai ales Verstappen, Leclerc, Hadjar. Pneuri medii pentru Hulkenberg și Hamilton. Din nou soft pentru Albon, apoi pneuri medii pentru toți ceilalți piloți.
Un start foarte bun pentru Norris, Verstappen și Hamilton
Norris a plecat perfect și și-a păstrat poziția. La fel s-a întâmplat și cu celelalte monoposturi până la locul 4. Verstappen a avut și el un start foarte bun, urcând pe locul 5, în timp ce Hamilton a urcat rapid de pe 11 până pe locul 8 în spatele lui Alonso și Leclerc.
Singurul incident din primul tur a fost consemnat în virajul 4 și i-a implicat pe Lawson și Bearman. Oficialii au notat acest moment.
Piastri, abandon în turul 6. Steag roșu!
Monopostul lui Oscar Piastri a ”mușcat” din vibrator în virajul 3, la începutul turului șapte, a ieșit de pe o pistă și a lovit bariera. Nico Hulkenberg și Franco Colapinto au ieșit și ei în același loc, iar monopostul lui Nico a rupt și parapetul de protecție. Din acest motiv cursa a fost oprită.

Ulterior, discuțiile dintre Antonelli și conducerea echipei sale au relevat și o posibilă cauză. Mai exact, se pare că monopostul lui Norris trecut prin acea zonă a pulverizat apă pe acel vibrator, astfel că secțiunea a devenit la fel de alunecoasă precum o bucată de gheață și a dus la incidentele lui Piastri și Hulkenberg.
Drama in #F1Sprint as Piastri crashes out! 😮#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/rRbfLf6SLQ
— Formula 1 (@F1) November 8, 2025
În ceea ce-l privește pe Colapinto, el avea deja probleme cu monopostul încă de la virajul 1, n-a mai reușit să-l stăpânească, și a ieșit în decor.
Hulkenberg a izbutit însă să ducă monopostul la boxe și, profitând de perioada de steag roșu, mașina sa a fost refăcută, astfel că a putut continua competiția.
Sprint final victorios pentru Norris
La reluare, Verstappen și piloții Mercedes au mizat pe pneuri medii, Norris pentru soft, Alonso la fel, iar cele două monoposturi Ferrari pe pneuri medii. Toate acestea fiind folosite anterior.
Ordinea primilor clasați a rămas neschimbată, iar cel mai interesant duel a fost cel dintre Alonso și Verstappen. Max a reușit însă să reziste atacului declanșat de Fernando și a rămas pe locul 4 pe care urcase după incidentul lui Piastri.
Norris a avut probleme cu anvelopele, spre finalul cursei, dar Antonelli, deși a forțat, nu a reușit să se apropie suficient pentru un atac, astfel că pilotul McLaren și-a adjudecat victoria. L-au urmat cei doi piloți Mercedes, Antonelli și Russell, respectiv Verstappen.
În schimb, în spatele lor, Leclerc a izbutit să treacă de Alonso, care a avut de asemenea probleme cu pneurile soft. Se întâmpla în turul 22, cu două înainte de final. Hamilton a terminat pe locul 7, în timp ce ultimul punct a fost câștigat de Gasly.

Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




