Luni de antrenament virtual pentru Cadillac înainte de a intra pe pistă
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Luni de antrenament virtual pentru Cadillac înainte de a intra pe pistă
Răzvan Codorean | Publicat: 26.11.2025 11:22 | Actualizat: 26.11.2025 11:22
Cu mult înainte de a dezlănțui vuietul unei mașini de Formula 1 împrumutate de Ferrari pe pista de la Imola, Cadillac își pusese deja adevăratele baze ale proiectului cu o pregătire la fel de ambițioasă pe cât de meticuloasă.
Din mai 2025, noua echipă americană a demarat o serie de simulări la scară reală, mobilizând aproximativ șaizeci de ingineri în fiecare weekend de Mare Premiu, desfășurate între două centre nervoase: Charlotte, Carolina de Nord, și Silverstone, Regatul Unit.
Aplicație practică
Departe de a fi simple exerciții teoretice, aceste simulări au urmat întocmai cursul tipic al unui weekend de F1. Piloții din simulator au trebuit să respecte intervalele orare dedicate unor obligații media fictive, în timp ce inginerii au exersat coordonarea strategiilor, comunicarea în timp real și gestionarea evenimentelor neprevăzute, ca și cum s-ar fi aflat în mijlocul padocului.
Această abordare riguroasă, inspirată direct de protocoalele misiunii Apollo ale NASA, se bazează pe o structură orizontală susținută de Graeme Lowdon. Aici, nu există compartimente izolate sau ierarhii rigide: inginerii comunică liber între ei pentru a accelera procesul decizional. Este un model conceput pentru a satisface intensitatea și viteza de reacție cerute de Formula 1 modernă.
Pagenaud la cârmă
Cadillac s-a putut baza pe infrastructura de ultimă generație a General Motors din Charlotte, unde sunt disponibile cinci simulatoare, instrumente deja dovedite în alte programe de competiție ale grupului.
Printre piloții implicați în aceste teste virtuale se numără câteva nume familiare: Simon Pagenaud (câștigător al cursei Indy 500), Charlie Eastwood (pilot oficial Corvette în GT) și Pietro Fittipaldi (fost pilot Haas F1), care ar putea prelua rolul de rezervă oficială pe lângă Colton Herta, care concurează în Formula 2.
Pagenaud este cel mai experimentat dintre ei, deoarece este responsabil de testele pentru Chevrolet (o altă marcă din grupul GM) în IndyCar, iar veteranul francez a acumulat deja nenumărate sesiuni virtuale (foto mai sus).
O valoare adăugată reală
Între prima simulare din mai și testele pe pistă de la Imola din noiembrie, Cadillac a parcurs un drum impresionant: „Au existat îmbunătățiri cu adevărat evidente ale sistemelor și proceselor dintre Barcelona și Monza”, a explicat Lowdon. „Acest lucru în sine arată că ceea ce facem aduce o valoare adăugată reală.”

Testul de la Imola, efectuat cu un Ferrari SF-23 revopsit în negru și pilotat de Sergio Pérez, a marcat punctul culminant a mai multor luni de muncă în culise. Acest prim pas concret pe pistă este mult mai mult decât un simplu test: validează o metodă, este rezultatul unei pregătiri intensive și semnalează faptul că Cadillac F1 intră în cursă cu seriozitate.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




