Condiția pusă de Coca Cola după ce a cumpărat un brand uriaș al României! "Mi-au luat primul <copil>!" Fostul sponsor al Rapidului, dezvăluiri în premieră
Redactia | Publicat: 13.02.2024 11:35 | Actualizat: 13.02.2024 14:21
Jean Valvis (69 de ani) a devenit cunoscut în România la începutul anilor 2000, atunci când a intrat în acționariatul clubului Rapid, în perioada în care George Copos era acționar majoritar al clubului din Giulești.
Afaceristul originar din Grecia, care are și naționalitate elvețiană, a înființat în 1994 compania Dorna Apemin, care a produs apele minerale Dorna, Poiana Negri și Izvorul Alb. În 2002, o altă afacere deținută de Valvis, brandul de lactate LaDorna, devenea sponsorul principal al Rapidului, chiar în sezonul în care giuleștenii cucereau al treilea titlu de campioni din istorie, sub comanda lui Mircea Rednic.
- Titlul din 2003 rămâne ultimul cucerit de Rapid în Liga 1, până în prezent.
Condiția pusă de Coca Cola lui Jean Valvis când a cumpărat Dorna
În același an în care Rapid semna contractul cu LaDorna, Jean Valvis vindea compania care producea ape minerale, într-o tranzacție de zeci de milioane de euro cu gigantul Coca Cola. Afaceristul de 69 de ani a dezvăluit recent cum s-au derulat negocierile și care a fost condiția pusă de compania americană în momentul semnării actelor.
Valvis a acceptat o clauză că nu va intra într-o afacere similară, de producție de ape minerale, timp de 3 ani, asta deși inițial Coca Cola a dorit să-l "blocheze" timp de 10 ani.
"Patronul Coca Coca cola a venit la mine și mi-a spus că are un produs care se numește Bon Aqua... 'Eu am 27 de țări cu Coca Cola și tu ești inginer arhitect! De ce tu ai 20% din piață (n.r. cu Dorna) și eu am numai 4% (n.r. din piața apelor minerale din România)? Mi-au făcut o ofertă care nu era de refuzat. Am coborât scările ca pe tobogan!
Mi-au luat primul copil (n.r. apa minerală Dorna). Am vândut pentru că aveam deja începută (n.r. afacerea cu lactate), pentru că acolo unde sunt apele minerale bune sunt și pășuni. Acolo unde sunt ape sunt și pășuni și vaci, asta e coincidența fericită. Am vândut Dorna pentru dezvoltarea lactatelor. Am făcut apă plată în România și apa naturală necarbogazoasă are 55% din piață. Era 0% când am început eu apa plată.
Am avut trei ani de no competition (n.r. în care Jean Valvis nu avea dreptul să se implice într-o altă afacere cu ape minerale). Ei au cerut 10 ani, dare le-am spus că dacă vor Dorna, trei ani e maximul", povestește Jean Valvis.
GALERIE FOTO
De ce a înființat Jean Valvis Aqua Carpatica: deranjat de promisiunea încălcată de Coca Cola
În 2010, Jean Valvis a decis să revină pe piața apelor minerale, cu un nou brand: Aqua Carpatica. Afaceristul grec spune că a ajuns în acest punct după ce s-a simțit păcălit de Coca Cola, care îi promisese că Dorna va deveni un brand global.
În schimb, la nici două luni după semnarea contractului, compania care produce băuturi carbogazoase l-a anunțat că retrage brandul Dorna de pe piața din Grecia, asta deși era pe locul 2 la vânzări.
"Apoi o poveste ce are legătură cu moralul și etica în business. Promisiunea Coca Cola era ca Dorna să meargă peste tot, peste hotare.
S-a făcut tranzacția și, după două luni, m-au anunțat că s-a schimbat strategia, iar Dorna se va retrage și din Grecia, unde era pe locul 2 în piață. Și îmi retragi mie Dorna din Grecia, unde aveam credința că eram mai buni decât sifoanele care circulau acolo...
A fost o garanție personală pentru calitatea produsului. Un brand nu se construiește singur. Nu are ADN, tu îi dai ADN-ul [...] Ei nu s-au ținut de cuvânt! Am zis: 'OK! Așteptați să treacă trei ani!'
Ei mi-au promis că merg peste tot peste hotare! Și după două luni au retras această strategie. Mi-au spus "Pa! Nu mai mergem la export". Dar era un cuvânt dat.
Eu eram fericit și nu am mai pus-o în scris. Și e bine că nu am făcut-o, pentru că dacă se țineau de cuvânt nu mai descopeream o nouă apă (n.r. Aqua Carpatica)", a povestit Jean Valvis în cadrul podcastului Acasă la Măruță.
Valvis a mai deținut și brandul LaDORNA, vândut în 2008 altui gigant, grupul francez Lactalis, al doilea cel mai mare jucător din piața mondială a lactatelor. În prezent, Jean Valvis deține și brandul de vinuri Domeniile Sâmburești.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, Facebook sau YouTube. Zi de zi ai conținut de ultimă oră din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.