Cayenne Electric 2026: Porsche semnează cel mai puternic model din istoria sa
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): Cayenne Electric 2026: Porsche semnează cel mai puternic model din istoria sa
Răzvan Codorean | Publicat: 20.11.2025 22:14 | Actualizat: 20.11.2025 22:14
Drumul Porsche către electrificare continuă cu o demonstrație de forță: noul Cayenne Electric 2026, care devine cel mai puternic model de serie al mărcii creat vreodată.
Într-un moment în care industria auto se reconfigurează permanent, Stuttgart transmite un mesaj clar: performanța nu este negociabilă, indiferent de forma sa de propulsie. Vor exista două variante la lansare, Cayenne Electric și Cayenne Turbo Electric.
Cea din urmă oferă pentru scurt timp 850 kW de putere și 1.500 Nm de cuplu în modul launch control. Acest lucru permite turbo electric să se catapulteze de la 0 la 100 km/h în 2,5 secunde, cu o viteză maximă de 260 km/h. 850 kW corespund la 1.156 CP, iar în modul normal, puterea este de 630 kW, ceea ce corespunde la 857 CP. Prin comparație: cel mai puternic Cayenne cu motor cu ardere internă este Cayenne Turbo E-Hybrid ca PHEV. Are o putere specifică a sistemului de 544 kW și poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde în cel mai bun scenariu.
Chiar și modelul electric de bază, Cayenne Electric, depășește modelul de bază cu motor cu ardere internă: acesta oferă 300 kW în funcționare normală și 325 kW cu Launch Control, precum și un cuplu de 835 Nm. Aceasta înseamnă că, până și cel mai puțin puternic Cayenne electric poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, cu o viteză maximă de 230 km/h.
Un SUV care intră în teritoriul supercarurilor
Un sprint 0–100 km/h estimat la 2,4 secunde reprezintă o valoare care ar putea aduce un zâmbet complice pe fața oricărui pasionat de drag racing — și, după cum sugerează cifrele, un SUV care ar putea flirta cu necesitatea unui roll cage, dacă ar păși prea des pe pistele dedicate. Controlul este însă la fel de impresionant ca performanța brută.
Porsche a calibrat sistemul de frânare regenerativă pentru a recupera până la 600 kW, o valoare remarcabilă în industria actuală, declarând că aproape toate decelerările uzuale pot fi gestionate exclusiv de motoarele electrice. Pentru cei care vor maximum de rafinament sportiv, versiunea Turbo poate fi echipată cu frâne Porsche Ceramic Composite.
Platforma tehnică susține această avalanșă de putere printr-un set complet de tehnologii active: Porsche Active Suspension Management este standard, în timp ce versiunea Turbo adaugă Torque Vectoring Plus. Opțional, clienții pot alege atât direcție integrală, cât și sistemul Active Ride — soluția de control al mișcărilor caroseriei introdusă pe Taycan și Panamera, capabilă să reducă semnificativ ruliul, tangajul și oscilațiile în regim dinamic.
Partea electrică propriu-zisă este la fel de ambițioasă
Cayenne Electric primește o baterie de 113 kWh, alimentată de o arhitectură la 800 V capabilă de încărcare rapidă de până la 400 kW. În condiții ideale, nivelul de energie poate trece de la 10 la 80% în aproximativ 16 minute.
Cayenne Electric atinge o autonomie WLTP combinată de până la 642 de kilometri, în timp ce Cayenne Turbo Electric are o autonomie maximă de 623 de kilometri - având în vedere diferența de performanță, diferența de autonomie este destul de mică.
O noutate notabilă este opțiunea de încărcare wireless la domiciliu: un pad instalat la sol poate alimenta vehiculul cu până la 11 kW, transformând garajul într-un spațiu de încărcare complet fără cabluri.
O linie apropiată de Macan Electric
Din punct de vedere estetic, Cayenne Electric adoptă o linie vizuală apropiată de Macan Electric, cu volume mai rotunjite în zona posterioară și o secțiune frontală redesenată pentru a acomoda elementele aerodinamice specifice unui EV. Silueta păstrează clar ADN-ul Porsche, însă există și note care o apropie de un design mai global, mai puțin ancorat în formele tradiționale ale modelului termic.

Interiorul, în schimb, păstrează cu fidelitate filozofia mărcii: o poziție de conducere joasă, orientată spre pilot, materiale premium și un echilibru între digital și analog. Deși suprafața dedicată ecranelor este mai mare ca oricând (instrumentarul de bord OLED de 14,3 inci, ecranul central curbat și un display opțional de 14,9 inci pentru pasager), Porsche menține controale fizice pentru funcțiile esențiale precum climatizarea și volumul, protejând astfel caracterul intuitiv al habitaclului.
Disponibilitate
Noul Porsche Cayenne Electric va ajunge în showroom-uri la finalul verii 2026, deschizând un nou capitol pentru SUV-ul care a redefinit marca la începutul anilor 2000. Acum, rolul său este acela de a demonstra că viitorul electrificat poate păstra – și chiar amplifica – esența Porsche: performanță pură, control impecabil și o identitate de brand imposibil de confundat.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





