Arta încărcării rapide. Lecțiile unui expert Porsche Taycan
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Arta încărcării rapide. Lecțiile unui expert Porsche Taycan
Răzvan Codorean | Publicat: 14.11.2025 23:14 | Actualizat: 14.11.2025 23:14
În lumea mobilității electrice de înaltă performanță, detaliile fac diferența. Nu este vorba doar despre cât de repede accelerezi, ci și despre cât de eficient reîncarci energia care te duce mai departe.
Pentru Kevin Giek, Vicepreședinte al liniei de modele Porsche Taycan, procesul de încărcare devine o artă în sine – o combinație între știință, disciplină și experiență. „Încărcarea nu e cu nimic diferită de alimentarea clasică”, spune el. „La fel cum unii preferau benzina premium, alții regular, astăzi discutăm despre volți, curenți și optimizarea timpului petrecut la stație. Diferența e că, odată ce înveți regulile, câștigi libertate reală.”
Regula de 10% – unde începe viteza
Secretul unei încărcări rapide stă în momentul în care alegi să conectezi mașina. Potrivit lui Giek, „bateria trebuie să fie aproape goală – ideal în jur de 10%”. De ce? Pentru că, la stațiile de 800V DC, un Taycan actual poate primi până la 320 kW – cu 50 kW mai mult decât generația anterioară. Rezultatul: încărcarea de la 10% la 80% durează doar 18 minute, chiar și în condiții de temperatură medie.
Sistemul Performance Battery Plus menține peste 300 kW pentru cinci minute consecutive, iar performanțele se păstrează inclusiv la frig, datorită precondiționării inteligente.

Regula de 80% – unde se oprește eficiența
Când vine vorba de cât de mult să încarci, Giek e tranșant: „Peste 80%, viteza scade semnificativ. Nu merită timpul.” De aceea, Porsche recomandă oprirea la 60–70% în timpul călătoriilor lungi, dacă autonomia permite. „Mai bine două opriri scurte, decât una lungă”, explică el. Algoritmul Porsche Charging Planner face oricum calculele pentru cea mai rapidă combinație între rute, opriri și timpi de precondiționare.

Când alegi stația greșită, pierzi timp prețios
Mulți șoferi de vehicule electrice comit aceeași greșeală: aleg o stație unde deja este conectat un alt vehicul pe același punct. „La stațiile de 300 kW, puterea se împarte – fiecare primește doar 150 kW. Asta poate dubla timpul de încărcare”, spune Giek. Soluția: alege întotdeauna un post liber sau stații premium precum Ionity ori Porsche Charging Lounge, unde fiecare vehicul beneficiază de putere completă.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




