Clasa compactă intră într-o nouă eră a rafinamentului german
Galerie foto(9) Galerie foto (9 fotografii): Clasa compactă intră într-o nouă eră a rafinamentului german
Răzvan Codorean | Publicat: 11.12.2025 22:24 | Actualizat: 11.12.2025 22:24
Industria auto europeană intră într-o etapă de redefinire, iar Opel pregătește una dintre cele mai importante lansări ale ultimilor ani.
După ofensiva SUV-urilor din 2025, anul viitor scena le aparține compactelor: Noul Opel Astra și Astra Sports Tourer, două modele care nu doar continuă o tradiție de decenii, ci o rescriu cu o finețe surprinzătoare. Prezentarea mondială va avea loc la Brussels Motor Show, în ianuarie 2026, însă brandul oferă deja un preview care conturează o direcție clară: Astra devine mai curată, mai inteligentă și vizibil mai premium – fără a-și pierde accesibilitatea.
Opel Blitz capătă lumină
În centrul transformării se află un simbol: Opel Blitz, iluminat acum pentru prima dată pe Astra. Pare un detaliu estetic, dar în realitate este nucleul unui nou limbaj vizual, inspirat de spectaculosul concept Corsa GSE Vision Gran Turismo.
Pe un Opel Vizor mai îngust și mai precis sculptat, Blitz devine un punct de ancoră din care pornesc semnături luminoase orizontale și verticale – desenând ceea ce designerii numesc Opel Compass, acum iluminat complet. Rezultatul este un fronton mai matur, mai high-tech, cu o eleganță calmă, dar plină de personalitate.
Elementele de stil sunt completate de jante noi de 17 și 18 inci, tenta metalizată „Kontur White” și verdele „Klover Green”, două culori care pun în valoare liniile mai sculptate și proporțiile rafinate ale modelului.
Farurile care „văd” înaintea șoferului: Intelli-Lux HD cu peste 50.000 de microelemente
Dacă exteriorul vorbește despre rafinament, tehnologia Intelli-Lux HD duce povestea în zona excelenței tehnice. Acest sistem, împrumutat de la Grandland, este de departe cel mai avansat set de faruri din segment: peste 50.000 de micro-LED-uri care se adaptează în timp real la drum, trafic și condițiile meteo.

Astra nu doar „vede”. Interpretează. Mai exact, modelează precis fasciculul în funcție de viraje, elimină „punctele negre” în curbe, diminuează reflexiile periculoase pe carosabilul ud și recunoaște semnele de circulație și ajustează intensitatea pentru a nu orbi șoferul.
Confortul devine știință
Un alt element prin care Astra își reafirmă statutul premium este zona de confort – un domeniu în care Opel excelează tradițional. Noile Intelli-Seats, standard încă de la versiunea de bază, preiau logica scaunelor de bicicletă de performanță: o adâncitură centrală care reduce presiunea pe coccis și îmbunătățește postura pe termen lung.
Opțional, scaunele pot fi configurate în versiune AGR, cu încălzire pe multiple trepte, funcții de masaj, suport lombar electro-pneumatic, huse ReNewKnit™, 100% reciclate și reciclabile.
Greenovation: sustenabilitate reală, nu doar un argument de marketing
Opel a început de câțiva ani să vorbească despre „Greenovation”. Astra 2026 este primul model care trăiește pe deplin această filozofie prin scaune cu tapițerie 100% reciclată, materiale monostratificate ușor de reciclat, structuri din materiale eco concepute pentru durabilitate și greutate redusă. Rezultatul este un interior prietenos cu mediul, fără compromisuri estetice.
Astra Electric – 454 km autonomie și tehnologie V2L
Versiunea electrică are acum o baterie de 58 kWh, o autonomie de până la 454 km WLTP și, pentru prima dată, tehnologie Vehicle to Load (V2L): poți alimenta o bicicletă electrică, un laptop, un mini-grătar sau un proiector direct din mașină. Astra Electric devine, astfel, companionul perfect pentru escapade sau telemuncă în natură.
Mai mult decât design și tehnologie, Astra rămâne un model construit pentru viața reală oferind până la 1.339 litri volumul portbagajului pe hatchback (cu scaunele rabatate), până la 1.634 litri pentru Sports Tourer, spătar 40:20:40 pentru flexibilitate autentică.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





