Dacia Product Days: Toate noutățile de la Paris

Răzvan Codorean | Publicat: 06.10.2025 18:55 | Actualizat: 06.10.2025 19:57
Dacia a organizat la Paris un eveniment dedicat presei, prilej cu care a prezentat cele mai recente noutăți din gamă. Atracția principală a evenimentului a fost premiera conceptului electric Dacia Hipster, un vehicul urban cu dimensiuni compacte, lung de trei metri, dar capabil să transporte patru adulți. De asemenea, au fost prezentate versiunile restilizate ale lui Logan, Sandero, Jogger, dar și o evoluție a modelului electric Spring.
Întâlnirea a fost deschisă de Katrin Adt, noul CEO al mărcii, care se află în fruntea companiei de la 1 septembrie. Strategia Dacia rămâne centrată pe principiile „esențial și accesibil”, însă aduce în prim-plan introducerea unor noi tehnologii.
Dacia Hipster Concept, viitorul mobilității alternative
Dacia Hipster, un vehicul urban cu dimensiuni compacte, lung de trei metri, dar capabil să transporte patru adulți. Designul pune accent pe simplitate și robustețe, folosind materiale reciclate și soluții modulare pentru interior. Volumul portbagajului variază între 70 și 500 de litri.
Pentru a răspunde cât mai precis nevoilor specifice ale fiecărui utilizator, interiorul modelului Dacia Hipster Concept este „YouClip® native”. Dotat din fabrică cu strictul necesar, acesta poate fi personalizat cu ajutorul gamei de accesorii YouClip®, dezvoltată de Dacia. Cele 11 puncte de fixare YouClip sunt distribuite pe planșa de bord, pe panourile ușilor și în interiorul portbagajului. Acestea pot găzdui diverse accesorii, precum suportul pentru pahare, cotiera, plafoniera etc.
Dacia Hipster Concept duce mai departe abordarea Dacia orientată spre reducerea greutății, modelul fiind cu 20% mai ușor decât Spring. Această performanță este rezultatul unei abordări eco-smart globale: mai puțină greutate înseamnă mai puține materii prime și mai puțină energie consumată în producție. Înseamnă, de asemenea, mai puțină energie consumată în utilizare. Ambiția Dacia Hipster Concept este de a reduce la jumătate amprenta de carbon pe întregul ciclu de viață al vehiculului, comparativ cu cele mai performante modele electrice actuale.
De asemenea, potrivit oficialilor mărcii, modelul este gândit pentru viața de zi cu zi, oferind o autonomie suficientă pentru deplasările cotidiene, cu doar două reîncărcări pe săptămână.
Conectivitatea și digitalizarea fac astăzi parte din esențialul cotidian și contribuie la simplificarea și eficientizarea utilizării zilnice a vehiculului, în special prin stația de andocare pentru smartphone, care respectă filosofia Dacia BYOD — „Bring Your Own Device”. Aceasta permite o conectivitate fluidă între smartphone și vehicul.
Smartphone-ul devine chiar o cheie digitală, utilizată pentru deblocarea și pornirea mașinii. Odată ce șoferul este instalat la volan, stația de andocare funcționează ca ecran multimedia, afișând aplicația de navigație preferată. Ea asigură, totodată, și sistemul audio al vehiculului, asociat unei boxe Bluetooth portabile, compatibilă cu sistemul YouClip.
Noile versiuni cu facelift pentru Sandero, Jogger și Logan
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model pentru clienții persoane fizice din Europa în fiecare an din 2017 și, în 2024, a devenit cel mai vândut automobil european pe toate canalele, cu 309.392 unități vândute, depășind pragul de 300.000 de exemplare. Jogger continuă să câștige popularitate, fiind al doilea cel mai vândut vehicul din segmentul C (fără SUV) în 2024, cu 96.440 unități.
La rândul său, Logan rămâne un model important pe piețele internaționale. Dacia își propune să continue această poveste de succes prin actualizări semnificative ale celor patru modele, consolidând poziția sa de „value for money” și raportul preț/performanță unic pe piață.
Noile modele Dacia adoptă un design axat pe esențial, cu semnătura luminoasă LED în formă de „T” inversat, conectată elegant de grila frontală printr-o linie fină de puncte albe. Ansamblul grilă-proiectoare, completat de spoilerul redesenat, oferă o parte frontală unitară, simplă și modernă. În spate, blocurile optice LED „pixel” evidențiază robustețea și stabilitatea modelelor Sandero, Sandero Stepway și Jogger, iar pe acesta din urmă stopurile se prelungesc pe hayon.
Sandero Stepway și Jogger beneficiază de protectori Starkle pe pasajele roților, praguri și ornamentele proiectoarelor de ceață. Este vorba despre un material cu 20% plastic reciclat, rezistent la zgârieturi și fără vopsire. Noile nuanțe metalizate Amber Yellow și Sandstone, precum și jantele din aliaj și antena tip „aripioară de rechin”, completează imaginea modernă a modelelor.
Toate modelele primesc un instrumentar digital de 7 inchi, ecran central multimedia de 10,1 inchi și funcții de asistență precum camera multiview, sistem de recunoaștere a oboselii șoferului sau faza lungă automată.
Motorizări actualizate pentru toate modelele
Noua motorizare Hybrid 155, împrumutată de la Dacia Bigster și noul Renault Clio, devine disponibilă de acum și pe Jogger. Aceasta va fi introdusă și pentru Sandero Stepway începând de anul viitor. Așa cum ne este cunoscut de la restul modelelor cu această motorizare, există posibilitatea de a rula până la 80% din timp în mod electric, mai ales când discutăm despre un parcurs urban. Motorizarea Eco-G 120, disponibilă și pe Logan primește un sistem de alimentare bi-fuel cu LPG și, în premieră, o cutie automată cu dublu ambreiaj. Mai departe, un nou motor TCe 100 completează oferta pe Sandero și Logan, alături de unitățile existente pe benzină și GPL.
Un alt capitol important îl reprezintă extinderea ofertei de motorizări hibride și bi-fuel. Noutatea majoră este reprezentată de versiunea Hybrid-G 150 4×4 cuplată cu transmisia automată cu dublu ambreiaj pe SUV-urile Duster și Bigster. Acesta combină un propulsor pe benzină de 1,2 litri mild-hybrid cu un motor electric montat pe puntea spate, rezultând o putere totală de 154 CP și o autonomie combinată de până la 1.500 km. Tracțiunea integrală electrificată și cutia cu două trepte dedicate motorului electric reprezintă premiere tehnice în segment.
Evoluție pentru Dacia Spring
Spring a primit deja în 2024 o serie de îmbunătățiri pentru optimizarea performanței rutiere: reglaje recalibrate ale direcției asistate electric pentru mai multă precizie și un feedback îmbunătățit, roți noi de 15” și un volan nou, mai ușor de manevrat.
Acum, Spring merge și mai departe, cu modificări structurale care contribuie la o experiență de condus complet îmbunătățită. Partea centrală a platformei a fost ranforsată și dispune de o baterie nouă (vezi mai jos). Aceste modificări au permis creșterea rigidității structurii și optimizarea distribuției greutății între față și spate, pentru a îmbunătăți echilibrul general al vehiculului.
Frânarea este mai sigură datorită unui sistem de asistență la conducere mai puternic. Jantele de 15’’, disponibile ca dotare standard de la nivelul de echipare expression, contribuie la îmbunătățirea manevrabilității. Spring primește pentru prima dată și o bară antiruliu, montată standard pe toate versiunile. Stabilitatea vehiculului în viraje este astfel îmbunătățită, fiind consolidată și prin adoptarea unor noi reglaje pentru amortizoare și arcuri de suspensie.
Și nu este totul. Două motorizări noi, de 70 CP/52 kW și 100 CP/75 kW, înlocuiesc motorizările anterioare de 45 CP/33 kW și 65 CP/48 kW. Acestea oferă mai multă putere și cuplu între 80 și 120 km/h (până la +20%). Astfel, Spring poate circula cu ușurință în afara orașelor și se integrează natural în traficul rutier și pe autostradă, oferind o experiență de condus mai confortabilă. Noile sisteme de propulsie funcționează împreună cu o baterie nouă de 24,3 kWh, care utilizează tehnologia litiu-fier fosfat (LFP) pentru prima dată în Grupul Renault, oferind siguranță termică, longevitate și costuri optimizate.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite

















