Premieră mondială de la Dacia. Totul despre hybrid-G 150 4x4 și autonomia de 1.500 km pentru Duster

Răzvan Codorean | Publicat: 05.09.2025 10:21 | Actualizat: 05.09.2025 10:21
Dacia continuă evoluția gamei de motorizări a modelelor Duster și Bigster, introducând noul sistem de propulsie hybrid-G 150 4x4, care va fi disponibil în curând pe ambele modele. Această combinație unică de tehnologie hibridă, alimentare mixtă benzină/GPL și transmisie integrală reprezintă o premieră mondială.
Noul sistem hybrid-G 150 4x4 bi-fuel GPL oferă un echilibru optim între performanță, eficiență și versatilitate. Acesta îmbină motorul termic 1.2 l mild-hybrid 48V de 103 kW (140 CP), amplasat pe puntea față, cu un motor electric pe puntea spate, capabil să livreze până la 23 kW (31 CP) în regim de vârf.
Puterea totală combinată ajunge la 113 kW (154 CP), cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul termic și până la 87 Nm pentru cel electric.
Palete de schimbare a vitezelor pe volan, premieră pentru Dacia
Motorul termic este cuplat la o cutie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte, dotată cu palete de schimbare a vitezelor pe volan – o premieră pentru marca Dacia. Motorul electric de pe puntea spate este asociat cu o cutie inovatoare cu două trepte, complet decuplabilă.
Această cutie cu două trepte permite un cuplu ridicat la viteze reduse pe prima treaptă, dar și o eficiență crescută la viteze mari, reducând turația motorului electric. Astfel, se asigură o tracțiune eficientă pe puntea spate până la 140 km/h. Modul neutru (decuplare) elimină complet pierderile prin frecare în regim de rulare 4x2, contribuind la un consum optimizat.
Paletele de pe volan permit schimbarea manuală a treptelor de viteză, fiind deosebit de utile în situații precum condusul off-road, tractarea sau deplasarea în zone montane.
Numeroase faze de rulare în mod 100% electric
Datorită bateriei Li-Ion de 48V cu o capacitate de 0,84 kWh, care se reîncarcă automat în fazele de decelerare și frânare, și a motorului electric conectat la roțile spate, sistemul permite numeroase faze de rulare în mod 100% electric. În trafic urban, Duster și Bigster hybrid-G 150 4x4 pot funcționa până la 60% din timp în regim electric.
Noul sistem hybrid-G 150 4x4 bi-fuel oferă acces la avantajele economice ale GPL-ului, al cărui preț pe litru continuă să rămână scăzut. Această tehnologie permite reducerea costurilor de utilizare cu până la 30%, precum și scăderea emisiilor de CO₂ cu 20 g/km comparativ cu actuala versiune 4x4 mecanică (mild-hybrid 130 4x4).
Cele două rezervoare – 50 litri pentru benzină și 50 litri pentru GPL – asigură o autonomie de până la 1.500 km (ciclu WLTP, pentru Duster), fără realimentare.
6 moduri de conducere pentru Duster și Bigster hybrid-G 150 4x4
Duster și Bigster hybrid-G 150 4x4 oferă 6 moduri de conducere, adaptate diverselor condiții de drum:
- Auto – comutare automată între modurile 4x2 și 4x4;
- Eco – eficiență maximă, cu activare 4x4 în caz de aderență redusă;
- Snow – siguranță sporită pe drumuri alunecoase;
- Mud / Sand – mod 4x4 dedicat terenurilor moi;
- Lock – pentru off-road pe terenuri accidentate, la viteze reduse;
- Hill Descent Control – controlul direcției și stabilizarea vitezei la coborâre pe suprafețe alunecoase (între 4 și 30 km/h).
Cu noul hybrid-G 150 4x4, Duster și Bigster își păstrează capacitățile off-road recunoscute, adăugând un plus de confort și ușurință în utilizare datorită cutiei automate și motorului electric spate. Această motorizare va fi disponibilă până la finalul anului pe ambele modele.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















