Jeep vrea să se bată cu Dacia! Ce model țintește marca Stellantis
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): Jeep vrea să se bată cu Dacia! Ce model țintește marca Stellantis
Răzvan Codorean | Publicat: 25.11.2025 17:04 | Actualizat: 25.11.2025 17:15
Jeep pregătește viitoarea generație Renegade, care urmează să fie lansată în următorii doi ani, iar britanicii de la Auto Express au oferit primele informații despre acest proiect.
Până acum a existat o singură iterație a modelului Renegade, lansată în 2014, iar aceasta încă își păstrează locul în showroom-uri. Este adevărat, pentru că a primit actualizări și ediții speciale. Cu toate acestea, era timpul pentru o nouă versiune, mai ales că la capitolul vânzări este penalizată și de faptul că a pierdut rolul său de punct de intrare în gama Jeep în favoarea unui Avenger, lansat în 2022, care s-a bucurat de un real succes.
Jeep s-a apucat de treabă
Încă din vara trecută, Antonio Filosa, CEO-ul Jeep la acea vreme – care acum conduce întregul grup Stellantis – a anunțat că lucrările la modelul de generație următoare sunt în curs de desfășurare.
El a dezvăluit că procesul urmează să fie finalizat până în 2027 și a confirmat că va exista o versiune electrică cu un preț de 25.000 de dolari (cu puțin peste 20.000 de euro) în SUA. Însă nu preciza dacă acesta includea creditul fiscal de 7.500 de dolari oferit la momentul respectiv de guvernul SUA pentru noii cumpărători de vehicule electrice, credit căruia președintele Trump i-a pus capăt ulterior.
Noi detalii
Jurnaliștii britanici au stat de vorbă acum cu Marco Montepeloso, șeful departamentului de planificare a produselor Jeep în Europa. Acesta a sugerat că următoarea generație Renegade va avea aproximativ aceeași dimensiune ca modelul actual: „Personal, chiar cred că există spațiu pe piață între Avenger și noul Compass, așa că credem că există o oportunitate.”
Pentru context, Avenger măsoară 4,08 metri lungime, în timp ce noul Compass are 4,55 metri. Dacă noul Renegade va acoperi decalajul dintre cele două, va măsura aproximativ 4,3 metri, ceea ce înseamnă că se va bate cu cel mai recent Duster.
Când a fost întrebat dacă acest lucru ar putea determina Renegade să canibalizeze vânzările fratelui său mai mic sau invers, Montepeloso a replicat rapid: „Nu este ceva nou. Am vândut Avenger și Renegade împreună în ultimii trei ani, iar performanța excelentă a Avenger a fost atunci când Renegade a fost alăturat.”
„Privind analiza clienților, există o diferență clară între o mașină lungă de patru metri, pe care și-o doresc clienții europeni, care caută modele compacte, și un vehicul mai mare, de 4,25 până la 4,3 metri, care răspunde mai mult nevoilor familiilor tinere sau celor care au un stil de viață foarte activ, ambele categorii cerând mai mult spațiu pe al doilea rând de scaune și în portbagaj”, a continuat Montepeloso.
Gamă variată de versiuni de motorizare
Montepeloso a subliniat, de asemenea, importanța noii filozofii Jeep, „Libertatea alegerii”. La fel ca multe alte mărci, Jeep dorește să ofere clienților o gamă largă de sisteme de propulsie, astfel încât aceștia să îl poată alege pe cel care li se potrivește cel mai bine.
„Este absolut un pilon al strategiei noastre în Europa”, ne-a spus șeful de produs. „Dacă vrei relevanță pe toate piețele, trebuie să ai o ofertă largă de sisteme de propulsie pentru a te adapta la diferitele nevoi ale pieței.”
El a sugerat că va exista o versiune complet electrică a următorului Renegade, dar și o varietate de opțiuni hibride disponibile. Majoritatea vor fi cu tracțiune față, dar este probabilă cel puțin o versiune cu tracțiune integrală, modelele 4x4 dovedindu-se în continuare o parte fundamentală a mărcii Jeep.
În ceea ce privește platforma, următorul Renegade va folosi versiunea STLA Small, care va înlocui arhitectura CMP/e-CMP pe care se bazează Avenger. Aceasta poate găzdui atât sisteme de propulsie hibride, cât și electrice, cele din urmă putând oferi o autonomie de peste 480 km.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





