Mutare-șoc de la Audi! Ce reintroduce pe piață
Galerie foto(8) Galerie foto (8 fotografii): Mutare-șoc de la Audi! Ce reintroduce pe piață
Răzvan Codorean | Publicat: 03.12.2025 12:11 | Actualizat: 03.12.2025 12:30
Într-un moment în care segmentul diesel pentru autoturisme părea condamnat – de la o cotă de aproape 50% în Europa acum un deceniu, la doar 9,2% în 2025 – Audi surprinde industria prin reintroducerea unui nou motor V6 TDI de 3,0 litri pe modelele A6 și Q5.
Mișcarea făcută de Audi marchează o schimbare de direcție într-o strategie care, oficial, în cazul acestei mărci, prevedea eliminarea motoarelor cu ardere internă pentru toate modelele noi până în 2027 și oprirea completă a vânzărilor în 2033.
Însă nu ar trebui ca acest lucru să ne surprindă. Euro 7 a fost diluat față de forma inițială, iar cererea pentru modele diesel premium rămâne profitabilă. În acest cadru, Audi revine cu o soluție tehnică matură, optimizată și, mai ales, pregătită pentru un deceniu în care tranziția energetică va fi mai nuanțată decât o arătau predicțiile de acum câțiva ani.
Un V6 TDI modernizat pentru noua realitate a industriei
Noul motor reprezintă a patra generație a familiei EA897 și păstrează arhitectura cunoscută, însă schimbă radical partea de tehnologie auxiliară. Elementul central este compresorul electric integrat în sistemul mild-hybrid de 48 V.
Cine urmărește industria știe că Audi a mai experimentat cu supraalimentare electrică, însă implementarea actuală este mai puternică, mai rapidă și mult mai eficientă. Scopul a fost acela de a reduce emisiile, crește puterea, elimina întârzierea la accelerație și de a-l aduce în zona standardelor moderne de poluare, care să facă uitate controversele legate de scandalul Dieselgate din urmă cu un deceniu.
Rezultatul:
- răspuns instantaneu în primele 2,5 secunde de accelerație;
- creștere de putere (până la 295 CP), la pachet cu o reducere a întârzierilor turbo;
- consum mai scăzut și o distribuție mai bună a cuplului la turații joase.
Chiar dacă noul motor oferă cuplu ușor mai mic decât generația Evo 2, sistemul electric integrat înaintea transmisiei adaugă 24 CP și 230 Nm, ridicând ansamblul la un nivel superior de performanță.
Diesel de nouă generație, optimizat pentru costuri și emisii
Audi aduce și o evoluție importantă în zona sustenabilității: noul V6 TDI poate funcționa cu HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), un biocombustibil obținut din uleiuri uzate sau deșeuri agricole. Modelele produse în Ingolstadt și Neckarsulm vor fi livrate direct cu HVO în rezervor, ceea ce reduce emisiile de CO₂ cu până la 95% față de motorina standard.
Este o direcție care aliniază brandul atât cu cerințele de mediu, cât și cu strategia europeană de a accelera utilizarea combustibililor sustenabili în segmentul transportului greu și, treptat, în cel al autoturismelor.

A6 și Q5: revenirea dieselului într-un segment care încă îl cere
Pentru Q5, revenirea V6-ului diesel este aproape o declarație de intenție. În segmentul SUV-urilor premium, unde utilizatorul parcurge adesea distanțe mari, un diesel puternic, economic și rafinat rămâne o soluție de business solidă.
Estimările WLTP o confirmă, cu valori de 6,7 – 8,1 l/100 km pentru Q5 și 5,2 – 6,0 l/100 km pentru A6. Într-o piață în care electricele cresc, dar nu liniar și nu fără provocări, un diesel premium eficient rămâne o opțiune cu marjă bună și cerere stabilă.
Ce semnale transmite Audi industriei
Revenirea V6 TDI este mai mult decât o decizie tehnică – este un indicator al modului în care producătorii premium recalibrează ritmul decarbonizării. Există trei semnale clare. În primul rând este clar că electrificarea nu va fi liniară pentru că piețele globale avansează cu viteze diferite, iar clienții premium cer soluții de tranziție solide.
Apoi, că nu doar propulsia pe benzină ci și motoarele diesel moderne pot rămâne relevante în combinație cu tehnologie electrică și biocombustibili sustenabili. Dar și că flexibilitatea strategică devine esențială, în condițiile în care reglementările și preferințele de piață se pot schimba rapid.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







