Un brand uriaș revine pe monoposturile de Formula 1 după 35 de ani!
Galerie foto(2) Galerie foto (2 fotografii): Un brand uriaș revine pe monoposturile de Formula 1 după 35 de ani!
Răzvan Codorean | Publicat: 03.12.2025 09:39 | Actualizat: 03.12.2025 09:39
După ce a semnat un acord cu organizatorii competiției, PepsiCo face un nou pas către Marele Circ, devenind partenerul echipei Mercedes F1, confirmând astfel că într-un moment în care echipele de F1 ating evaluări fără precedent întrecerea devine un instrument de marketing extrem de valoros.
Pentru prima dată în peste trei decenii, Pepsi sponsorizează din nou o echipă de Formula 1. Grupul american a anunțat oficial un acord major cu Mercedes pentru sezonul de Formula 1 din 2026, centrat pe trei dintre mărcile sale emblematice: Gatorade, Sting și Doritos. Deci, se pare că nu va exista un monopost verde, precum în era Jordan, dar acest lucru nu înseamnă că nu am putea vedea ”săgețile argintii” purtând nuanța Gatorade la un Grand Prix.
Un aspect cheie al parteneriatului se bazează pe implicarea Institutului de Științe Sportive Gatorade, însărcinat să ofere expertiza sa echipei pentru a-i îmbunătăți soluțiile de performanță. Această asociere este o extensie naturală a acordului general semnat la începutul acestui an între Pepsi și Formula 1, care este valabil până în 2030 și implică deja aceleași mărci.
Un parteneriat care oferă un impuls celor de la Mercedes
Șeful Mercedes, Toto Wolff, vede în această colaborare o convergență de valori în jurul performanței și inovației. „Primirea în ecosistemul nostru de parteneri a unei companii cu un portofoliu la fel de puternic precum cel al PepsiCo este o dovadă în plus a puterii echipei noastre și a sportului nostru. Ca brand, se aliniază perfect cu filosofia noastră de a urmări performanța maximă prin inovație și excelență”, a spus acesta.
Vizibilitatea este încă în discuție
Dacă parteneriatul este aprobat, distribuția precisă a vizibilității – pe mașină, pe costumele piloților sau pe echipamentul echipei – nu este încă finalizată. Discuțiile sunt în curs de desfășurare pentru a determina modul în care vor apărea mărcile Pepsi pe W15 sau în paddock. Totuși, cei de la PepsiCo vorbesc despre faptul că prin intermediul acestui parteneriat, fanii îi vor vedea pe ambii piloți participând la inițiative de implicare a fanilor care prezintă punctele forte colective ale Gatorade, Doritos și Sting - de la conținut din culise până la activări axate pe fani, miza fiind piețele emergente și Generația Z, dar nu numai.
Acesta este cel mai important contract al Pepsi cu o echipă de curse de la emblematica colaborare 7UP-Jordan din 1991, care a intrat în istorie datorită livreei sale acum clasice, verde și albastră. Jordan 191 a afișat logo-uri 7UP proeminente pe capacul motorului, într-o schemă grafică specială care este încă considerată una dintre cele mai îndrăgite din istoria acestui sport.

Parteneriatul 7UP-Jordan, însă, a durat doar un sezon. Mai târziu, în 2002, Pepsi a încheiat un acord de marketing cu Williams , prin care 7UP a devenit băutura oficială a echipei. Însă marca nu apărea pe mașină sau pe echipamentul echipei: nu era un sponsorizare reală.
Cu vânzări nete care se apropie de 92 de miliarde de dolari în 2024, Pepsi include acum mărci globale precum Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew și SodaStream.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







