Zeekr trece la tehnologia de 900 de volți pentru modelul 7X

Răzvan Codorean | Publicat: 22.10.2025 18:44 | Actualizat: 22.10.2025 20:31
Zeekr a început pre-vânzările SUV-ului său 7X reproiectat în China. La doar un an de la premiera sa, filiala Geely trece de la o baterie de 800 de volți la una de 900 de volți în versiunile de gamă superioară, crescând puterea de încărcare maximă la peste 600 kW.
Grupul Geely este în prezent în proces de conversie a modelelor mărcilor sale de lux la tehnologia de 800 de volți, cele mai bune exemple fiind Volvo EX90 și Polestar 3. Cu marca sa premium pur chinezească Zeekr, gigantul auto merge cu un pas mai departe și optează pentru tensiunea de 900 de volți.
La mijlocul lunii octombrie, s-a anunțat că Shooting Brake 001 va fi echipat cu această tehnologie, iar Zeekr a început acum pre-vânzarea celei mai recente versiuni 7X. Majoritatea variantelor acestui model dispun și de tehnologie de 900 de volți. Modelul original a fost dezvăluit în septembrie 2024 cu un sistem electric de 800 de volți, așa că prima actualizare majoră este deja așteptată după aproximativ un an.
Modelul 7X reînnoit este deja expus în showroom-urile din China, dar lansarea oficială pe piață va avea loc abia pe 28 octombrie. Deși filiala Geely nu a anunțat încă prețurile finale, cei interesați pot deja precomanda modelul reînnoit.
Zeekr rămâne la 800 de volți pentru modelul de bază
Cele mai semnificative modificări se regăsesc la nivelul părții inferioare a caroseriei. Modelul de bază de 370 kW cu tracțiune spate are în continuare o baterie de 75 kWh și 800 de volți în partea inferioară a caroseriei, care ar trebui să permită o autonomie CLTC de 620 de kilometri, dar pentru variantele de gamă superioară, Zeekr trece la o baterie de 103 kWh, cunoscută intern sub numele de „Qilin”, cu tehnologie de 900 de volți.
Aceasta poate fi combinată atât cu tracțiunea spate pură, cât și cu tracțiunea integrală și stabilește noi standarde în tehnologia de încărcare. Rata de încărcare este specificată la un impresionant 6C, ceea ce înseamnă că puterea maximă de încărcare trebuie să fie de aproximativ 618 kW. În condiții ideale, acest lucru permite creșterea nivelului de încărcare al unității de stocare a energiei de dimensiuni generoase de la 10 la 80% în doar 10 minute. Cu bateria mai mică de 800 de volți, același proces durează cu 30 de secunde mai mult.
Versiunea de top oferă 585 kW
Producătorul auto chinez declară că versiunea cu tracțiune integrală are o putere a sistemului de 585 kW. Aceasta permite colosului de 4,83 metri lungime și 2,4 tone să accelereze de la zero la 100 km/h în doar 2,98 secunde. Potrivit companiei, o autonomie de 715 kilometri este încă posibilă cu un condus moderat. Cu toate acestea, cea mai economică versiune este modelul de bază cu baterie mică, care are un consum standard de doar 13,9 kWh.
În urma actualizării, 7X este echipat standard cu pachetul de asistență pentru șofer „G-Pilot H7” de la Zeekr. Sistemul are un total de 31 de senzori. Inginerii se bazează și pe tehnologia LiDAR. În ceea ce privește hardware-ul, Zeekr se bazează pe cipul „Nvidia Drive Thor-U” pentru acest model, care are o putere de calcul de 700 TOPS.
SUV-ul este foarte popular în China și este al doilea model cel mai bine vândut de la filiala Geely. Numai între ianuarie și septembrie 2025, în China au fost vândute 52.255 de unități. Zeekr a început să livreze versiunea anterioară de 800 de volți a modelului 7X pe piețele europene, în luna mai.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















