Avertisment de la Pirelli. Degradarea termică a pneurilor va reprezenta o problemă în Singapore

Răzvan Codorean | Publicat: 01.10.2025 22:16 | Actualizat: 01.10.2025 22:17
Pirelli a confirmat modelele C3, C4 și C5 ca opțiuni pentru Marele Premiu din Singapore, excluzând C6 din cauza riscului de supraîncălzire, având în vedere că degradarea de la Marina Bay se datorează în principal supraîncălzirii anvelopelor.
De pe țărmurile Mării Caspice, Formula 1 se mută în Singapore, și îi obligă pe piloți să se confrunte cu probleme serioase. Marele Premiu de la Marina Bay a fost întotdeauna unul dintre cele mai extenuante teste pentru piloți.
Un calvar pentru piloți
Aici, la doar 140 de kilometri de ecuator, clima dă serioase bătăi de cap. Temperaturile fluctuează între 24 și 31 de grade Celsius, iar umiditatea depășește adesea 70%, cel mai dificil nivel. În aceste condiții, piloții pot pierde până la trei kilograme de greutate corporală în timpul cursei, comprimați într-un cockpit care devine o saună.
Singapore este, de asemenea, noaptea care luminează Formula 1. De la debutul său în 2008, Marele Premiu s-a desfășurat mereu sub lumina reflectoarelor, startul fiind programat la 20:00, ora locală. Pentru a reduce impactul diferențelor de fus orar, echipele și piloții mențin un ritm european, dar oboseala rămâne aceeași: magia scenică a cursei nocturne nu diminuează rigorile unui circuit care rămâne printre cele mai solicitante din calendar.
Test serios pentru anvelope
Pe plan tehnic, Pirelli a confirmat aceeași alocare ca anul trecut: C3 ca Hard, C4 ca Medium și C5 ca Soft. C6, cel mai moale compus din gama 2025, a fost exclus din cauza riscului de supraîncălzire, inevitabil într-un context în care stresul termic este deja principalul factor de degradare.
Inițial, Pirelli luase în considerare aducerea compusului mai moale, dar datele adunate în prima parte a campionatului au împins producătorul milanez să își limiteze alocarea pentru Marina Bay, conștient că piloților le va fi dificil să gestioneze un compus atât de moale din punct de vedere termic pe tot parcursul turului.
Această alegere a fost confirmată chiar înainte de pauza de vară, deoarece energia exercitată asupra anvelopelor și temperaturile ridicate care caracterizează acest eveniment ar fi putut crea unele dificultăți în ceea ce privește supraîncălzirea. Mai mult, în Singapore, degradarea performanței anvelopelor este cauzată în principal de stresul termic la care acestea sunt supuse.
Având în vedere aceste aspecte, pneurile medii și dure vor fi protagonistele cursei, în timp ce cele moi, pe lângă calificări, ar putea deveni o armă tactică de folosit la start sau în etapele finale, mai ales dacă cursa ar fi întreruptă de o neutralizare.
Un circuit care pune probleme serioase
Circuitul Marina Bay, lung de 4,940 kilometri, a pierdut patru viraje odată cu modificările introduse în 2023. În schimb, a câștigat o linie dreaptă de 400 de metri, ceea ce a sporit ușor oportunitățile de depășire. Rămâne un circuit sinuos, cu 19 viraje, asfalt neted și marcaje rutiere care devin un pericol suplimentar în caz de ploaie, aspect care nu este exclus în prezent de prognoză.
Barierele sunt apropiate una de cealaltă, zonele de ieșire sunt limitate și, chiar și cu patru zone DRS, depășirile rămân o practică rară, deși schimbarea configurației a ajutat cu siguranță în acest sens. Strategia, cel puțin pe hârtie, lasă puțin loc de interpretare: o singură oprire este practic obligatorie, iar creșterea vitezei maxime pe pistă de la 60 la 80 km/h nu ar trebui să schimbe echilibrul.
Dar Singapore este și regatul imprevizibilului: mașinile de siguranță sunt frecvente, iar furtunile ecuatoriale pot apărea pe negândite, resetând condițiile pistei și amestecând cărțile de joc. Marina Bay rămâne fidelă naturii sale: un circuit neiertător care testează rezistența piloților și precizia echipelor și care în fiecare an oferă Formulei 1 una dintre cele mai lungi și fascinante nopți ale sale.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















