Declarație surpriză a șefului Red Bull. Ce a spus despre Max Verstappen
Galerie foto(5) Galerie foto (5 fotografii): Declarație surpriză a șefului Red Bull. Ce a spus despre Max Verstappen
Răzvan Codorean | Publicat: 18.12.2025 14:06 | Actualizat: 18.12.2025 14:06
Într-un sport în care miliardele de dolari se transformă în simulări CFD, senzori de ultimă generație și algoritmi de analiză a datelor, factorul uman rămâne, paradoxal, una dintre cele mai valoroase resurse. Sezonul 2025 de Formula 1 a demonstrat încă o dată acest adevăr, iar exemplul suprem vine din tabăra Red Bull Racing.
După un început de an complicat, marcat de schimbări interne majore și de dificultăți tehnice cu monopostul RB21, Red Bull a reușit o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a sezonului. Preluarea conducerii echipei de către Laurent Mekies, în urma plecării lui Christian Horner, a coincis cu o perioadă de stabilizare și claritate strategică.
Un element-cheie al acestui comeback a fost decizia de a continua dezvoltarea mașinii mai mult decât au făcut-o rivalii direcți. Dar chiar și într-un sport al progresului tehnologic, Mekies subliniază că diferența reală a fost făcută de omul din cockpit.
Verstappen, dincolo de pilotaj
Max Verstappen a descris sezonul 2025 drept cel mai bun din cariera sa, iar statisticile îi susțin afirmația: podium la fiecare cursă după pauza de vară, consistență impecabilă și o capacitate remarcabilă de a extrage performanță chiar și dintr-un pachet tehnic imperfect.
Pentru Mekies însă, adevărata valoare a olandezului nu se vede doar în timpii pe tur sau în duelurile roată la roată. „Încă te poate uimi, chiar dacă ai văzut deja totul în Formula 1”, a explicat francezul într-un interviu acordat presei internaționale, inclusiv Autosport.
Ceea ce diferențiază cu adevărat un campion de un pilot foarte bun este calitatea feedback-ului tehnic. Verstappen nu doar conduce rapid, ci „simte” mașina la un nivel extrem de fin: comportamentul punții față la intrarea în viraj, reacțiile aerodinamice în condiții de vânt, degradarea pneurilor în diferite faze ale stintului.
„Cel mai bun senzor din mașină”
Mekies, chiar spune: „Obișnuiam să avem această glumă în echipă în care spuneam pur și simplu că este cel mai bun senzor pe care îl avem în mașină. Probabil și cel mai scump, dar asta e o altă chestiune!”. Glumă-glumă, însă un sâmbure solid de adevăr.
Într-o eră în care datele sunt omniprezente, interpretarea lor corectă este crucială. Verstappen oferă inginerilor context, nu doar informație brută. El poate corela senzațiile de la volan cu datele telemetrice și poate indica direcții precise de dezvoltare, reducând timpul pierdut în testări inutile.
Nu întâmplător, potrivit Forbes, Verstappen a fost și în 2025 cel mai bine plătit pilot din Formula 1. Costul este mare, dar randamentul – în puncte, titluri și dezvoltare tehnică – este pe măsură.
Motorsport 24/7, nu doar Formula 1
Un alt aspect care îl fascinează pe Mekies este obsesia aproape totală a lui Verstappen pentru motorsport. Olandezul nu „iese” din curse atunci când se încheie un weekend de Grand Prix.
Între etape, Verstappen este prezent constant în sim racing, nu ca divertisment, ci ca instrument de perfecționare. În weekendurile libere, concurează în curse GT3, acumulând experiență și menținându-și reflexele la nivel maxim.
„Nu fuge de ședințe, nu se deconectează. Se contopește cu proiectul”, spune Mekies. Această implicare totală a devenit crucială mai ales în momentele dificile din mijlocul sezonului, când RB21 nu livra performanța așteptată.
Un adevărat lider
Poate cea mai interesantă trăsătură a lui Verstappen în 2025 este maturitatea. Nu judecă proiectul din exterior, nu caută vinovați, ci încearcă să alinieze echipa într-o direcție comună. Comunicarea sa cu inginerii nu este dominată de emoție, ci de claritate și obiectiv. Pentru o echipă aflată într-o perioadă de tranziție managerială, această stabilitate oferită de pilot a fost neprețuită.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




