Max Verstappen dezvăluie cheia celui mai rapid tur din istoria F1

Răzvan Codorean | Publicat: 07.09.2025 11:48 | Actualizat: 07.09.2025 12:20
Sâmbătă, campionul mondial în exercițiu, Max Verstappen, și-a asigurat primul loc pe grila de start al Marelui Premiu al Italiei după ce a stabilit recordul all-time al Marelui Circ. Să fie setările stabilite chiar de el, care s-au dovedit decisive în calificări, suficiente pentru un triumf în cursa din această după-amiază?
Într-un sezon dominat de McLaren, Max Verstappen a dat lovitura, sâmbătă, obținând cel de-al cincilea pole din acest an pe pista de la Monza pe care, cu doar un an în urmă, spunea că transformă monopostul într-un monstru. Și mai mult, a făcut-o cu cel mai rapid tur din istoria Formulei 1. Cum a fost posibil?
Lecțiile de la Zandvoort puse în practică
”Evident, am învățat și am înțeles destul de multe în timpul scurs de anul trecut”, a răspuns Verstappen când a fost întrebat de motorsport.com. ”Mașina este destul de diferită și am avut, de-a lungul sezonului acesta, destule dificultăți privind echilibrul acesteia. Dar, încă de la Zandvoort am început să o simt mai bine. În plus, știam deja că ea are un comportament superior pe piste cu forță de apăsare medie și scăzută, pentru că avem întotdeauna multă subvirare la mijlocul virajelor, iar acest lucru ajută la Monza”, a completat acesta.
Pilotul echipei din Milton Keys dezvăluie, în plus, că a fost schimbată și strategia legată de configurarea monopostului. ”Am schimbat optica. Am ales să facem pași mici după fiecare sesiune, în loc să fie nevoie să schimbăm multe lucruri pe parcursul weekendului. Evident, asta m-a ajutat mult în calificări”.
Alegerea lui Verstappen a fost decisivă
Dincolo de lecțiile de la Zandvoort, a existat un alt factor cheie la Monza: Verstappen însuși a insistat asupra alegerilor finale de setări înainte de calificări. Exact la asta se referă mesajul său radio de după calificări – ”A funcționat! Relaxați-vă, totul e bine”.
”Înainte de calificări, unii oameni din echipă au vrut să încerce altceva cu setările, dar am spus: «Nu, nu ar trebui să facem asta»”, a spus Verstappen. ”Când m-am întors în camera mea, încă puteam vedea niște fețe și câțiva oameni care se îndoiau de direcția respectivă a setărilor. Dar am simțit pur și simplu: «Asta trebuie să facem» și, din fericire, a funcționat”.
Viteza maximă, o armă în lupta din cursă?
Ei bine, a funcționat și pentru că Verstappen a reușit să facă un tur impresionant în Q3. ”În ambele mele tururi Q3 nu am făcut greșeli majore. Acest lucru este întotdeauna destul de dificil de realizat pe această pistă. Frânând de la viteze atât de mari în aceste două șicane, nu este întotdeauna ușor să atingi vârful cum trebuie, dar astăzi totul s-a legat”, a dezvăluit campionul mondial în exercițiu.
Și mai este un detaliu deloc de neglijat. Verstappen avea un ușor avantaj față de McLaren la capitolul viteză maximă , lucru care s-ar putea dovedi util și în cursă: ”Cred că am puțin mai multă viteză maximă, dar în cele din urmă trebuie să mergi repede și în viraje. Sunt întotdeauna foarte puternici în acest sens și gestionează pneurile mai bine decât oricine altcineva. Acesta este totuși un avantaj important pe care îl au, dar sper doar că mașina noastră se simte puțin mai bine și că poate voi avea o șansă să mă bat de la egal la egal cu ei”.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















