Max Verstappen, victorie în cursa de Sprint de la Austin. Piastri și Norris au abandonat în primul viraj!

Răzvan Codorean | Publicat: 18.10.2025 20:35 | Actualizat: 18.10.2025 23:22
Cea de-a patra cursă de Sprint a sezonului, desfășurată la Austin, i-a revenit lui Max Verstappen, în timp ce ambele monoposturi McLaren au abandonat după un incident consemnat în chiar primul viraj. Astfel, pilotul Verstappen a recuperat 8 puncte față de cei ai echipei care și-a asigurat deja titlul mondial.
Într-o sesiune palpitantă de calificări Sprint la Marele Premiu al Statelor Unite, Max Verstappen a triumfat în fața ambelor mașini McLaren și și-a asigurat pole position-ul în momentele finale.
Lando Norris a impus ritmul pe tot parcursul sesiunii, britanicul fiind în fruntea SQ1 și SQ2 înainte de a încerca inițial să repete această performanță în SQ3. Dar Verstappen a fost cel mai rapid dintre toți, pilotul Red Bull având un timp de 1: 32.143, plasându-l la doar 0.071s față de Norris. Celălalt McLaren, al lui Oscar Piastri, a fost la puțin peste trei zecimi de timpul lui Verstappen, clasat pe locul trei, în timp ce Nico Hulkenberg a atras atenția prin plasarea mașinii sale Kick Sauber în poziția a patra. George Russell de la Mercedes a urmat pe locul cinci, devansându-l pe Aston Martin-ul lui Fernando Alonso.
Carlos Sainz de la Williams și-a revenit după o serie limitată din FP1 și a ocupat locul șapte pe grilă, în timp ce coechipierul său Alex Albon a ocupat locul nouă. Lewis Hamilton s-a clasat între ei într-o sesiune care a părut dificilă pentru Ferrari, coechipierul său Charles Leclerc completând clasamentul pe locul 10.
Un start dezastruos pentru McLaren. Ambele mașini ”papaya” eliminate în primul viraj!
Verstappen, evident, și-a propus să repete performanța sa de la Spa, când l-a ținut în spate pe Norris pe tot parcursul sprintului, deoarece McLaren ar trebui să aibă un ritm mai bun și de data aceasta. Simulările celor de la Ferrari nu sunt la fel de pozitive, aceștia fiind încă pe locul patru în spatele lui Mercedes.
Iar Max a avut o sarcină mult mai lejeră după ce întrecerea a propus un incident de cursă în chiar primul viraj. Și aceasta pentru că Norris a plecat slab, Piastri a încercat să-l depășească pe interior. Monopostul său s-a lovit însă de cel al lui Hulkenberg, a ricoșat în cel al lui Norris, și ambii piloți McLaren au fost nevoiți să abandoneze. La fel și Alonso, victimă colaterală, pentru că mașina sa a fost lovită de cea a lui Hulkenberg.
LAP 1/19
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025
What a DRAMATIC start to this Sprint, with a first corner collision between the top-two in the championship! 😱#F1Sprint #USGP pic.twitter.com/eVRnFjzFuZ
Verstappen, succes fără emoții
După acest incident, s-a concurat în regim de Safety Car până la finalul turului 5, Verstappen fiind în fruntea plutonului, urmat de Russell, Sainz, Leclerc și Hamilton. Ordinea a rămas aceeași până în turul 9, atunci când Hamilton izbutea să treacă de colegul său de echipă.
În față, Max Verstappen a reușit să impună un ritm care i-a permis să pună suficientă distanță față de Russell, în așa fel încât să nu-i permită britanicului să mizeze pe DRS. Și avea să termine întrecerea pe prima poziție, menținându-și procentajul de 100% în întrecerile de Sprint. Cu atât mai mult cu cât întrecerea s-a terminat așa cum a început, sub Safety Car.
Locul secund i-a revenit lui Russell, în timp ce Sainz a urcat pe ultima treaptă a podiumului. Hamilton, Leclerc, Albon, Tsunoda și Antonelli au fost ceilalți piloți care au obținut puncte.
Semn de întrebare pentru calificări
Dincolo de acest rezultat, cei de la McLaren au mari bătăi de cap. Și aceasta pentru că intervalul de timp rămas până la calificări este de numai câteva ore, astfel că mecanicii au o sarcină deloc facilă pentru a reface monoposturile după incidentul din primul tur.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















