Russell și Antonelli merg mai departe cu Mercedes! Ce nu s-a spus însă după prelungirea contractului

Răzvan Codorean | Publicat: 16.10.2025 15:40 | Actualizat: 16.10.2025 16:22
George Russell a semnat un nou contract cu Mercedes, după ce Silver Arrows a confirmat că britanicul și Kimi Antonelli vor rămâne în echipa lor pentru 2026. Anunțul lasă însă loc de discuții.
În preambulul weekendului Marelui Premiu de la Austin, Mercedes a făcut, în fine, anunțul mult-așteptat, confirmând că ambii piloți pe care mizează și acum vor rămâne în echipă.
„Confirmarea echipei noastre de piloți a fost întotdeauna o chestiune de când, nu de dacă”, a declarat șeful Mercedes, Toto Wolff. „Am vrut să ne luăm timpul necesar, să gestionăm negocierile în mod corespunzător și să ne asigurăm că toată lumea, din toate părțile, este mulțumită. Mă bucur că am reușit. George și Kimi au dovedit că formează o pereche puternică și suntem încântați să continuăm călătoria împreună. Ne concentrăm acum pe ultimele șase curse ale anului, în timp ce luptăm pentru locul doi la constructori, și apoi spre 2026 și o nouă eră în F1”, precizează comunicatul oficial.
Și totuși...
Cine știe dacă George Russell nu a avut un sentiment de déjà vu când a semnat contractul. Este 7 septembrie 2021, iar Mercedes este echipa la care visează toți piloții, echipa care a câștigat titlurile în ultimele șapte sezoane. Oportunitatea care i se oferă lui Russell este una care îi schimbă cariera, iar la doar douăzeci și trei de ani, George reușește să-și realizeze visul de a deveni coechipierul lui Lewis Hamilton.
Totuși, istoria a evoluat foarte diferit față de așteptări. În cele optzeci și șase de Mari Premii disputate (până la ultimul succes de la Singapore), Russell a reușit să câștige de cinci ori, o performanță foarte diferită de speranțele pe care le-ar fi putut avea în mod legitim în septembrie 2021.
Pentru George, săgețile argintii au fost întotdeauna tocite, cu câteva isprăvi competitive izolate, dar dacă scopul era să devină un pretendent la titlul mondial, palmaresul a fost întotdeauna negativ. Situația în care Russell a ajuns ieri la reînnoirea oficială este aproape identică cu cea de acum patru ani.
De ce atât de târziu?
Pe hârtie, Mercedes va începe noul ciclu tehnic ca favorită, un rol atribuit echipei Brackley (și Brixworth) nu doar datorită palmaresului excelent de la începutul ciclului tehnic anterior în ceea ce privește motoarele, ci și pentru atitudinea confirmată de fiecare dată când a fost propusă o modificare a regulamentului din 2026. Poziția lui Toto Wolff a fost întotdeauna fermă, regulile nu vor fi atinse, transmițând un mesaj de mare încredere în capacitatea echipei.
Mult așteptata reînnoire a contractului dintre Russell și Mercedes a venit mult mai târziu, o prelungire influențată de numeroși factori, începând cu lunile pe care echipa le-a pierdut urmărind visul de a-l avea pe Verstappen, care a rămas din nou neîmplinit. Cu toate acestea, au trecut două luni și jumătate de când Max (31 iulie) și-a confirmat public angajamentul față de Red Bull, perioadă în care Mercedes și George au purtat discuții îndelungate. Lucru care denotă că au existat multe de pus la punct.
Durata contractului, subiect fierbinte
În ultimii ani, a devenit din ce în ce mai obișnuit să se evite specificarea duratei contractelor, folosind termenul „multianual”, adică un acord pe termen lung care nu specifică data de expirare. Comunicatul de presă al Mercedes nu menționează un acord multianual; în schimb, subliniază în mod clar prezența atât a lui Russell, cât și a lui Antonelli în echipă „pentru sezonul 2026”.
În cazul lui Kimi, totul este normal, dar pentru George, ceva nu este în regulă. Mulți din paddock sunt convinși că acordul a fost finalizat pe o perioadă de doi ani, cu o creștere salarială substanțială pentru Russell, plasându-l la același nivel cu alți piloți de top. În plus, după discuții îndelungate, George și-a asigurat câteva zile mai puțin pentru a le dedica activităților promoționale.
Însă îndoielile rămân. Ce i-a motivat pe cei de la Mercedes să ascundă adevărata durată a contractului? Și din nou: este vorba de un acord fix pe doi ani sau de unul cu o clauză de ieșire la sfârșitul anului 2026? Ultima ipoteză este cea care câștigă teren. Nu ar fi nimic fără precedent; Hamilton însuși a putut părăsi Mercedes la sfârșitul anului 2024 prin activarea unei clauze de reziliere din contractul pe care l-a semnat în vara anului 2023. Însăși Mercedes (pe 31 august, acum doi ani) a anunțat acordul cu Hamilton (și Russell) pentru sezoanele 2024/25, dar lucrurile au mers diferit de atunci pentru Lewis.
Există motive pentru a lăsa deschisă opțiunea de ieșire (de ambele părți). Dacă Mercedes ar continua să-l urmărească pe Verstappen, ar avea sens să-și asigure oportunitatea de a se concentra pe Max pe piața largă de piloți așteptată în 2026. Dar același lucru este valabil și pentru Russell. Visul unui campionat mondial cu starul Mercedes este unul real, dar după patru sezoane de promisiuni neîndeplinite, ar putea avea sens și pentru el să-și asigure o cale de scăpare, în cazul în care anul viitor se va confrunta cu un pachet tehnic dezamăgitor.
Valoarea lui George a crescut semnificativ; dacă Mercedes s-ar afla în aceeași situație ca în ultimele patru sezoane, ar putea merita să caute în altă parte, mai ales având în vedere contractele care expiră ale lui Fernando Alonso la Aston Martin și Lewis Hamilton la Ferrari. Acesta este, desigur, cel mai rău scenariu posibil, unul cu care atât Russell, cât și Mercedes speră cu tărie că nu vor trebui să se confrunte.
Discuții suplimentare
După ce Mercedes a anuțat piloții pentru anu viitor, au mai rămas doar patru locuri în discuție pe grila de start din 2026 - unul la Red Bull, două la Racing Bulls și unul la Alpine.
Isack Hadjar este principalul candidat pentru a deveni coechipierul lui Max Verstappen la Red Bull, în timp ce pilotul de F2 Arvid Lindblad este favorit pentru a fi promovat într-unul dintre locurile din echipa Racing Bulls. Astfel, Yuki Tsunoda și Liam Lawson ar urma să se lupte pentru locul rămas la Racing Bulls, și se spune că Tsunoda deține avantajul în acest moment.
Apoi, Franco Colapinto este favorit să-și păstreze locul la Alpine alături de Pierre Gasly, dar rezerva Paul Aron rămâne în cursă.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















