exclusiv Portarul din SuperLigă care i-a convins pe "Leii" Șucu și Raț să investească în ideea lui își dezvăluie proiectul: "E ceva uriaș"
Cătălin Stroia | Publicat: 14.11.2024 10:48 | Actualizat: 14.11.2024 10:48
În urmă cu aproape un an, portarul celor de la Unirea Slobozia, Stefan Krell (32 de ani), a participat la show-ul ”Imperiul Leilor”. La acel moment, jucătorul i-a convins pe Dan Șucu și pe Răzvan Raț (43 de ani) să investească în ideea sa. Într-un interviu pentru iAMsport.ro, goalkeeper-ul a vorbit despre ce-și dorește să rezolve cu platforma pe care plănuiește să o lanseze în viitor, dar și despre viața din România.
Salut, Stefan! Ce faci, cum te simți la Slobozia?
Salut! Sunt bine și pot să-ți spun direct că am un sentiment de familie aici, mai ales că mi se oferă totul. Asta am simțit din prima zi, chiar dacă sunt jucători care stau pe bancă sau alții care joacă. Sunt fericit și sunt gata să fac față noii provocări pentru că abia am promovat.
Ești de ceva timp în țară, spune-mi cum ți se pare?
Am fost peste tot și e o țară foarte mare. E uimitor pentru că vara poți merge la Constanța, iarna poți merge la Brașov... Și în plus, contează că oamenii sunt foarte buni. În schimb, am trăit o vară foarte călduroasă anul ăsta. Hahaha! De asemenea, o mai am și pe prietena mea, care trăiește în București și mă simt foarte confortabil.
Stefan Krell: ”Nu pot spune nimic rău despre România”
Din tot ce-ai vizitat ce ți-a plăcut cel mai mult?
Uite, la voi am jucat pentru Călărași și pentru Ceahlăul. Mi-a plăcut la Piatra Neamț zona de munte. Am urcat pe vârful Pietricica și mi-a luat o grămadă de timp, dar priveliștea a fost de senzație. De altfel, mi-a plăcut și Brașov și am mai vizitat castelul lui Dracula, Peleș (n.r. Castelul Bran e considerat, de fapt, castelul lui Dracula).
Mă gândesc că ai auzit înainte de legendele cu Dracula?
În Austria toată lumea a auzit de Dracula, dar nimeni nu știe că vine din România. Prietena mea mi-a spus de castel și am rămas surprins. Am început și eu să citesc poveștile și mi se pare o nebunie că bea sângele oamenilor, nu?!
Îți place Brașovul mai mult pentru că seamănă cu orașele din Austria?
E adevărat că au o arhitectură asemănătoare, la fel ca Sibiu, dar îmi place pentru că ai multe peisaje. E un oraș în care îți poți desfășura bine cantonamentele, iar ca turist vara poți face drumeții și iarna poți să mergi să schiezi. Totuși, e incredibil că sunt temperaturi de -18 grade acolo.
De atât timp sigur ai testat și mâncarea tradițională?
Da, e destul de periculoasă pentru un fotbalist. Trebuie să ai grijă cu gramajul. Am mâncat mici, mămăligă, de toate. În schimb, oriunde mergi în țară, ciorba e top! Mămăliga îmi place doar făcută de ”mamaia” prietenei mele. În România văd că la fiecare masă vin prietenii și familia și masa e plină, în schimb în Austria nu e chiar așa.
E ceva ce nu-ți place?
E o întrebare bună. Chiar nu știu ce nu-mi place aici. Spre exemplu, la club totul e profesionist, iar despre România nu pot spune nimic rău.
Ideea lui Stefan Krell de la Imperiul Leilor
Krell este decis să înființeze o platformă prin care să aducă mai aproape microbiștii de jucătorii lor favoriți. Austriacul a prezentat ideea "Fanthletic" la emisiunea difuzată de ProTV și a cerut 60.000 de euro pentru 25% din afacerea sa. La acel moment, Dan Șucu și Răzvan Raț au decis să investească în afacere. Portarul trecut pe la Ceahlăul Piatra Neamț și Dunărea Călărași a explicat ce-și dorește:
"M-am întrebat ce le putem oferi celor din tribune? Vreau să creez Fanthletic, o platformă unde faci legătura între fotbaliști și fani. De exemplu, un copil din Timișoara vrea să intre în contact cu căpitanul FCSB. Ce face?
Poate nu are timp să vină la București. Poate părinții îi fac un cadou și cu o cerință în aplicație pot stabili o întâlnire cu căpitanul FCSB, luni, la ora 18:00.
Avem cluburi cu mare tradiție, vedem 30-40.000 de fani în tribune, așa că vreau să vă rog să investiți alături de mine într-o rețea de socializare care să conecteze fanii fotbalului cu fotbaliștii la un nou nivel. Vă solicit o investiție de 60.000 de euro pentru 25% din start-up-ul meu", a spus Stefan Krell, prezentându-și ideea în cadrul emisiunii.
Stefan Krell: ”Ăsta e visul meu legat de aplicație ”
Spune-mi ceva despre ideea ta de business. Ai devenit cunoscut în România după participarea la emisiunea Imperiul Leilor?
Să o luăm cu începutul. Îmi făcusem o documentare despre idee și vorbisem cu prietena mea că ar fi interesant să merg la emisiune și să prezint, indiferent dacă voi primi sau nu finanțare. Mi-am făcut un prototip înainte de prezenta și per total a fost o experiență frumoasă.
Care mai e stadiul proiectului?
Și acum sunt în stadiul de documentare pentru că e foarte mult de muncă și pe partea cu fotbalul, dar și pe partea de realizare. Spun asta pentru că nu e doar o aplicație, ci e ca un magazin de 24 de ore. Mi s-ar părea ceva incredibil să vezi copiii conectându-se cu jucătorii din echipa preferată. Acei bani care s-au oferit în timpul show-ului nu sunt suficienți. Mai e vorba și de hosting, și de alte lucruri legate de partea tehnică. Apoi trebuie să discuți cu jucătorii echipelor să vezi dacă sunt de acord. E un proiect uriaș.
Bănuiesc că e muncă uriașă și pentru zona IT, care face respectiva aplicație?
Într-adevăr, durează undeva la 6 luni. Dar cel mai important e să ai și un avocat în tot acest proces pentru că trebuie să știi ce pui într-o astfel de aplicație fără să te trezești cu plângeri. În România poate fi ceva bun ceea ce introduci în aplicație, dar dacă vrei să mergi la nivel internațional e mai mult decât atât. E o nebunie!
E mult de muncă, dar cum ai timp să faci acest proiect?
Este, dar în principal rămân atent pe munca din fotbal. Totuși, proiectul ar putea fi unul de anvergură în România. Gândește-te numai la fanii care au fost anul trecut pe stadioane de la Dinamo, Rapid, FCSB, U Cluj și CFR. FCSB a avut o medie incredibilă și a adus la unele meciuri peste 40.000 de suporteri.
În plus, toți acești oameni pot fi în contact cu jucătorii de fotbal. Ok, nu e posibil să pui 10.000 de oameni să vorbească cu jucătorii de la Rapid sau alt club, e imposibil, dar poți face provocări pentru fani și dacă-l câștigă, să ajungă să aibă o întâlnire cu jucătorul. Să-ți mai dau un exemplu din ce vreau să fac!
Te rog!
În România sunt foarte mulți copii la școli. Cum ar fi pentru o clasă să aibă o întâlnire cu portarul celor de la Rapid printr-un video call folosind acea aplicație pentru câteva zeci de minute?
Copiii pot interacționa cu el, pot să-i pună întrebări. În mod normal un jucător de fotbal n-ar avea timp din cauza programului să interacționeze cu publicul, care vine și îi încurajează. Visul meu, prin intermediul aplicației, este ca jucătorii să întoarcă binele făcut de fani, care vin să-i încurajeze tot timpul.
Cum va funcționa totul? E ca un NFT?
Nu e ca un NFT. Ci mai degrabă ceva legat de membership (n.r. abonament). Aplicația va fi disponibilă gratuit, nu trebuie să plătești vreun leu. Dar, dacă vrei ca fan să vorbești 20 de minute cu un jucător anume trebuie să plătești în acel program de membership.
Să înțeleg că va fi ca un fel acces pentru un pachete bronze, silver și gold în funcție și de beneficii?
Exact! Doar că trebuie să existe și o programare atunci când vrei să faci o programare cu un jucător, să fie măcar cu o lună înainte.
Mai devreme ai spus că nu-i poți conecta pe toți. Ce se întâmplă dacă mai multă lume își cumpără un anumit pachet?
Ideea e să conectezi tot ceea ce înseamnă fenomenul fotbal. Aici intră și zona de fan shop al clubului, dar și alți sponsori care sunt pe lângă cluburi. Îți dau exemplu ce am trăit la Ceahlăul, în liga a II-a. Erau foarte multe persoane care țineau la club, dar nu era un fan shop. Totul e un concept mare.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, Facebook sau YouTube. Zi de zi ai conținut de ultimă oră din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.