BYD echipează Atto 2 cu o baterie mai mare și introduce versiunea hibridă plug-in
Galerie foto(2) Galerie foto (2 fotografii): BYD echipează Atto 2 cu o baterie mai mare și introduce versiunea hibridă plug-in
Răzvan Codorean | Publicat: 21.11.2025 13:55 | Actualizat: 21.11.2025 14:16
BYD a decis să ofere un boost modelului său SUV compact Atto 2, pentru a-i crește atractivitatea, și face modificări vizând capacitatea de încărcare și autonomia.
Cu o capacitate maximă a bateriei de 45 kWh, autonomia WLTP maximă a lui BYD Atto 2 a fost de doar 312 kilometri. Majoritatea concurenților oferă semnificativ mai mult. Noua variantă „Comfort” este menită să rezolve această problemă.
Bateria sa tip Blade are o capacitate de 64,8 kWh – cu aproape douăzeci mai mult decât singura unitate de stocare a energiei disponibilă anterior. Aceasta mărește autonomia cu 118 kilometri, ajungând la 430 de kilometri. Astfel, chiar dacă nu devine cel mai bun jucător de pe piață, Atto 2 se apropie de concurenții săi.
Timpul de încărcare redus cu 12 minute
Pentru a compensa creșterea dimensiunii bateriei, BYD a mărit puterea maximă de încărcare a noii versiuni de top la 155 kW. Anterior, era posibilă o putere modestă de doar 65 kW. Cu această putere redusă și o baterie mică, încărcarea de la 10 la 80% dura 37 de minute. Acum, cu noua versiune, timpul este redus la 25 de minute.

Propulsie mai puternică
Atto 2 Comfort cântărește cu aproximativ 150 de kilograme mai mult decât versiunile cu baterie mai mică. Pentru a se asigura că noua versiune de top nu pare lentă în comparație directă, BYD i-a oferit o propulsie mai puternică. În loc de 130 kW și cuplu de 290 Nm precum la versiunile „Active” și „Boost”, Atto 2 Comfort oferă 150 kW și 310 Newton-metri. Acest lucru îi permite să accelereze până la 100 km/h în 7,9 secunde. Ca de obicei, viteza maximă rămâne la 160 km/h.
Noua variantă este deja disponibilă pentru comandă în Germania, acolo unde este cu 6.000 € mai scump decât modelul de bază Atto 2. În ciuda bateriei mai mari din partea inferioară a caroseriei, portbagajul modelului de top este doar puțin mai mare decât în celelalte versiuni. În loc de 400 de litri, are o capacitate de 450 de litri în configurația normală. Cu al doilea rând de scaune rabatate, are o capacitate de 1.370 de litri.
Va exista și o versiune PHEV cu o autonomie de 1.000 de kilometri
După ce inițial s-a concentrat în principal pe modele pur electrice în cadrul expansiunii sale europene, BYD se concentrează acum din ce în ce mai mult pe așa-numita tehnologie „super hibridă”. Iar de aceasta va beneficia și Atto 2.
Atto 2 DM-i este, de asemenea, menit să impresioneze clienții în special prin autonomia sa - atunci când bateria și rezervorul de combustibil al versiunii mai puternice sunt pline, acesta ar trebui să poată parcurge până la 1.000 de kilometri.
Sistemul de propulsie hibrid este format din două motoare electrice concepute pentru viteze deosebit de mari, o baterie Blade și un motor pe benzină cu patru cilindri, cu o cilindree de 1,5 litri și o eficiență impresionantă de 43%. Acesta este unul dintre motivele pentru care consumul de combustibil este așteptat să fie de 1,8 litri în regim mixt.
„Super hibridul” are două moduri de funcționare. În modul EV, roțile sunt acționate exclusiv de motoare electrice. În modul HEV, motorul pe benzină, care servește drept generator, alimentează bateria și motorul electric cu energie prin intermediul unui invertor, astfel încât nu există aproape nicio diferență în ceea ce privește senzația de condus în comparație cu o mașină pur electrică. Dacă este necesar, modul HEV comută de la funcționarea în serie la cea în paralel. Motoarele pe benzină și electrice lucrează apoi împreună, oferind mai multă putere.
Sistemul de propulsie hibrid este disponibil în două versiuni
BYD oferă sistemul de propulsie hibrid plug-in al modelului Atto 2 DM-i în două versiuni. Versiunea de bază are o capacitate a bateriei de 7,8 kWh, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru o autonomie pur electrică de 40 de kilometri. Când intră în joc motorul pe benzină, WLTP anunță o autonomie de până la 930 de kilometri. BYD specifică puterea sistemului de propulsie în această versiune ca fiind de 122 kW.
În varianta de top, Atto 2 DM-i Boost, cu o putere de 156 kW, conținutul energetic al bateriei este de 18 kWh. Aceasta este însoțită de o autonomie pur electrică semnificativ mai mare, de până la 90 de kilometri. Autonomia totală crește, de asemenea, până la pragul magic de 1.000 de kilometri.
Bateria poate fi încărcată la 6,6 kW. În condiții ideale, acest lucru permite creșterea nivelului de încărcare a bateriei de la 15 la 100% în trei ore. Se spune că varianta Boost accelerează de la zero la 100 km/h în 7,5 secunde, cu o viteză maximă de 180 km/h.
Interesant este că dimensiunile versiunii electrice și ale noului hibrid plug-in nu sunt identice. Cu 4,33 metri, Atto 2 DM-i este cu doi centimetri mai lung decât versiunea pur electrică. Cu toate acestea, lățimea de 1,83 metri și înălțimea de 1,68 metri rămân aceleași. Vizual, nu există diferențe între cele două versiuni, cu excepția unui logo diferit pe partea din spate.
Ca de obicei, interiorul modelelor Atto 2 DM-i și Atto 2 Comfort dispune de două ecrane – un ecran de 8,8 inci pentru informații despre condus și un ecran tactil de 12,8 inci. BYD a echipat, de asemenea, sistemul de infotainment cu control vocal bazat pe inteligență artificială.
Cumpărătorii versiunii hibride cu bateria mai mare se pot bucura și de un acoperiș panoramic mare. BYD afirmă că volumul portbagajului modelului Atto 2 cu sistem de propulsie hibrid plug-in este de 425 de litri în configurația normală, dar când scaunele din spate sunt rabatate, portbagajul poate fi extins până la 1.335 de litri. Prin comparație, versiunea pur electrică cu bateria mică are 400, respectiv 1.340 de litri.
Gigantul auto chinezesc a programat lansarea modelului Atto 2 DM-i pentru începutul anului 2026. Prețurile au fost deja anunțate pentru piața din Germania: modelul de bază Active începe de la 35.990 de euro, în timp ce modelul de top Boost costă cel puțin 38.990 de euro. Versiunea pur BEV este cu 4.000 de euro mai ieftină în configurația de bază. BYD oferă o garanție de șase ani pentru SUV. Garanția producătorului pentru baterie și grup motopropulsor este de opt ani.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





