BYD își revizuiește în picaj obiectivul de vânzări 2025. Ce spune această mișcare despre viitorul industriei EV

Răzvan Codorean | Publicat: 06.09.2025 09:37 | Actualizat: 06.09.2025 10:26
Cu o reducere de până la 16%, de la 5,5 milioane la 4,6 milioane de vehicule, BYD își recalibrează 2025, transformând primul producător auto chinez într-un caz simbolic al “răcirii” creșterii meteoritice pe piața electrică.
În luna martie a acestui an, BYD, cel mai mare constructor chinez de automobile, le comunica analiştilor că mizează pe 5,5 milioane vehicule vândute în 2025. Ulterior, în interiorul companiei, acest număr a fost revizuit în jos de mai multe ori în ultimele luni, susţin surse citate de Reuters.
Cea mai recentă cifră comunicată la nivel intern, precum şi anumitor furnizori, pentru a ajuta la planificare, este de cel puţin 4,6 milioane de vehicule vândute în acest an. De asemenea, această ţintă este posibil să fie revizuită din nou în funcţie de evoluţia condiţiilor de pe piaţă, au adăugat sursele.
BYD, scăderi pe toată linia
Reducerea vânzărilor o obligă pe BYD să aibă cel mai lent avans anual de la recesiunea din 2020. Proiecția actualizată (+7 %), și un volum de 4,6 milioane de unități, este sub estimările Deutsche Bank, (4,7 milioane) și Morningstar (4,8 milioane).
De asemenea, profitul trimestrial al BYD a scăzut cu 30 %, semnalând primul declin din ultimii trei ani. Totodată, producția a scăzut în iulie și august – prima contracție continuă de după anul 2020.
Piața chineză, cea mai importantă pentru constructor, o cauză a declinului
Pe fondul încetinirii economiei, crizei imobiliare și războiului prețurilor, BYD resimte presiunea în principalele sale zone de operare – în special acasă, unde se realizează 80 % din proprie vânzări
În segmentul automobilelor economy (prețuri de sub 18.000 de euro), vânzările BYD au scăzut cu 9,6 % în iulie, în timp ce Geely a înregistrat un avans spectaculos de 90 %. De altfel, Geely și Leapmotor își majorează țintele de vânzări, atrăgând consumatori mai sensibili la preț.
Strategii defensive și ajustări pe termen scurt
Pentru a tempera impactul, BYD a redus turele de producție și a amânat planurile de extindere a capacității. Măsuri reactive, dar necesare, în fața unei concurențe interne agresive și a unui cadru economic instabil.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















