Dacia, din nou în finala Car of The Year. Bigster între cele 7 finaliste pentru COTY 2026
 Galerie foto(3)		Galerie foto (3 fotografii): Dacia, din nou în finala Car of The Year. Bigster între cele 7 finaliste pentru COTY 2026
		Galerie foto(3)		Galerie foto (3 fotografii): Dacia, din nou în finala Car of The Year. Bigster între cele 7 finaliste pentru COTY 2026
					Răzvan Codorean | Publicat: 31.10.2025 15:12 | Actualizat: 31.10.2025 18:28
Au fost anunțate cele 7 modele care vor lupta pentru titlul Car of The Year 2026. Pentru al doilea an consecutiv, în finală este și Dacia, de această dată cu modelul Bigster. Anul trecut, cea mai recentă generație Duster obținea locul 5.
Conform regulamentului, după sesiuni de teste, un total de 60 de jurați din 23 de țări au selectat fiecare câte șapte mașini dintr-o listă lungă de 35 de mașini. Ulterior, opțiunile lor au fost calculate, iar modelele cu cele mai multe voturi au ajuns fiecare pe lista scurtă.
Care sunt finalistele și ce urmează
Așadar, în marea finală la această ediție au ajuns, în ordine alfabetică, următoarele modele:
- Citroën C5 Aircross
- Dacia Bigster
- Fiat Grande Panda
- Kia EV4
- Mercedes-Benz CLA
- Renault 4
- Škoda Elroq
Juriul va avea la dispoziție câteva săptămâni pentru a testa în detaliu candidații și a vota pentru a alege cel mai bun model din Europa. În final, cele șapte modele de mașini vor fi supuse unui test comun în Spania, pe pista de testare Parc Motor Castellolí, înainte de votul final pentru alegerea Mașinii Anului 2026. Câștigătorul premiului va fi anunțat pe 9 ianuarie 2026, în cadrul Salonului Internațional Auto de la Bruxelles.
Bigster, atuurile unei finaliste
Bigster marchează ofensiva Dacia în segmentul C, oferind un spațiu interior generos, un portbagaj încăpător și capabilități outdoor remarcabile. Lansat în primăvara anului 2025, modelul a înregistrat deja aproape 40.000 de unități vândute la nivel global până la sfârșitul lunii septembrie și peste 55.000 de comenzi.

Construit pe platforma CMF-B, Bigster beneficiază de motorizări electrificate de ultimă generație, care îmbină performanța și eficiența:
Hybrid 155: sistem full hybrid ce combină puterea, eficiența și plăcerea la volan, permițând până la 80% rulare electrică în mediul urban.
Mild hybrid 140: motorizare mild hybrid 48 V, cu motor pe benzină 1,2 l turbo și cutie manuală cu 6 trepte, oferind eficiență și o reducere de aproximativ 10% a consumului și emisiilor față de o motorizare termică echivalentă.
Mild hybrid-G 140: un motor care combină avantajele alimentării mixte benzină/GPL cu un sistem mild hybrid de 48 V, asigurând eficiență sporită, autonomie de până la 1.450 km și emisii de CO₂ reduse cu 10% față de o motorizare clasică pe benzină.
Noul motor hybrid-G 150 4x4: combinație unică de tehnologie hibridă, alimentare mixtă benzină/GPL, transmisie integrală și cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte. Această motorizare, care reprezintă o premieră mondială, asigură modelului Bigster posibilitatea de a rula în traficul urban în regim electric până la 60% din timp, oferind totodată o autonomie WLTP de 1.500 km.
Succesul Bigster se datorează în mare parte versiunii Hybrid 155, care reprezintă aproape 65% din vânzări.
Dacia și Skoda, mărci aflate în căutarea primului succes din istorie
Dacia și Skoda sunt singurele mărci de pe lista scurtă care nu au câștigat niciodată premiul Mașina Anului. Dacia Duster a fost nominalizată anul trecut și s-a clasat pe locul cinci în clasamentul general. Cea mai recentă Skoda de pe lista scurtă a fost Skoda Enyaq iV în 2022.
Cu Renault 4 E-Tech electric, marca franceză vizează a treia victorie la rând
Pentru al cincilea an consecutiv, Renault are un model printre cei șapte finaliști, subliniind relevanța strategiei sale de reînnoire a gamei. Pe rând, în finală au ajuns, în 2022, Megane E-Tech electric, apoi Austral E-Tech full hybrid, pentru ca la ultimele două ediții titlul să le revină lui Scenic E-Tech electric – 2024, și Renault 5 E-Tech electric (câștigător alături de Alpine A290)- 2025. Iar acum este rândul lui Renault 4 E-Tech electric să vizeze trofeul.

Kia a câștigat ediția din 2022 cu Kia EV6 și de atunci a intrat pe lista scurtă cu modelele Kia EV9 și Kia EV3.
Mercedes-Benz a câștigat ultima dată titlul în 1974 cu modelul 450SE. Noul CLA este primul Mercedes care ajunge pe lista scurtă de la Mercedes Clasa A din 2019.
Fiat este un câștigător în serie al premiului Mașina Anului, câștigând premiul cu modelele 124 în 1967, 128 în 1970, 127 în 1972, Uno în 1984, Tipo în 1989, Punto în 1995, Bravo/Brava în 1996, Panda în 2004 și, cel mai recent, 500 în 2008.
Citroën a intrat frecvent pe lista scurtă, dar a câștigat premiul general doar de trei ori: GS în 1971, CX în 1975 și XM în 1990.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite



 
                 
                 
                     
                     
                     
                    

 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                