EXCLUSIV | “Feedback-ul echipei ne-a bucurat”. Cristiana Oprea și Alexia Parteni au participat, sponsorizate de iAM Sport, la Rally di Roma Capitale, etapă de raliuri din cadrul Campionatului European
Cristian Munteanu | Publicat: 01.08.2023 16:22 | Actualizat: 01.08.2023 18:05
Cristiana Oprea (31 de ani) și copilotul Alexia Parteni (19 ani) au fost prezente la etapa din Italia a Campionatului European de raliuri. După primele trei speciale foarte reușite, echipajul român a avut ghinion în cea de-a doua zi a raliului. Cristiana este prima femeie pilot din România care a luat startul într-o etapă de Campionat Mondial și de Campionat European.
Cum a început pentru voi etapa Rally di Roma Capitale?
Miercuri am avut teste cu Opel Corsa Rally 4, pentru că trecuseră opt luni și jumătate de când nu mai schimbasem viteze într-o mașină de raliu. Am avut nevoie de aceste teste pentru reacomodare și au decurs bine. Am pus la punct și câteva detalii tehnice. Câteva setări diferite la suspensie, diverse presiuni pentru pneuri.
Toată ziua de joi, de la 7 până la 20, am parcurs toate probele pentru recunoaștere. Cu o mașină de stradă am mers, în trafic, respectând regulile de circulație, pentru a ne scrie notițele pentru momentul în care o să fim pe aceste probe speciale.
Vineri a fost prima zi în care ați stabilit timpi oficiali. Totul a decurs fără probleme?
Vineri am început cu shakedown-ul, de la Fumone, antrenamentele oficiale de dinaintea startului, când am mai făcut câțiva kilometri și apoi ne-am urcat mașina pe trailer ca să ajungă la Roma. Aici a fost o paradă, mașinile au rulat prin centrul Romei, prin fața a numeroase obiective turistice. Apoi ne-am strâns în fața Colloseumului, în jurul căruia am avut și prima probă specială, de noapte.
Raliul s-a disputat lângă munții de lângă Roma, la Fiuggi. Sâmbătă am avut trei probe distincte, pe care le-am parcurs de câte două ori. Am avut o mică problemă, pe care am rezolvată în parcul tehnic. Am lovit un bolovan destul de tare, iar o bieletă s-a strâmbat, dar am înlocuit-o. Apoi pană, dar am schimbat roata la finalul etapei respective. Peripețiile inerente unei etape de raliu.
”Temperaturile depășesc 50 de grade”
Au fost etape extrem de grele în Rally di Roma Capitale?
Cred că provocarea a fost proba de 32 de kilometri pe care am avut-o sâmbătă. Pe aceste distanțe trebuie să fii foarte bine pregătit și fizic. Temperaturile trec de 50 de grade în interior și este un efort să stai mai mult de 20 de minute în astfel de condiții. Trebuie să fii foarte atent și la managementul anvelopelor și frânelor. Se supraîncălzesc și e necesar să gestionezi această situație, mai ales pe ultimii kilometri ai probei.
Duminică ați avut parte de un pic de ghinion? Ce s-a întâmplat până acolo?
Da, din păcate. Am avut tot trei probe speciale, pe care a trebuit să le parcurgem de câte două ori. Nu am mai avut service, așa că era important să nu mai lovim mașina, pentru că nu mai puteam schimba componente. Doar o zonă de tyre fitting, în care am decis să schimbăm două dintre anvelopele mai uzate.
La parcurgerea penultimei probe speciale a zilei, Santo Padre, de 29 de kilometri, am avut ghinion. Foarte multe interioare murdare ale virajelor, cu macadam, praf, nisip, aruncat pe drum de mașinile, circa 70, care au trecut înaintea noastră, cu tracțiune integrală, prin aceleași locuri.
Un viraj ne-a luat și pe noi prin surprindere, din motivele de mai sus, și poate am intrat un pic cam tare în el. Din cauza asta am blocat și roțile față pe frânare, iar apoi am alunecat în afara drumului, rămânând suspendate pe marginea drumului. Mașina nu a avut absolut nimic, doar că nu am mai putut s-o scoatem de acolo.
“Ne-am descurcat bine pentru experiența noastră limitată”
Nu erau fani prin apropiere care să vă dea o mână de ajutor?
Din păcate, chiar pe acel viraj nu erau. Cu siguranță am fi reușit, cu ajutorul lor, să scoatem mașina de acolo și să continuăm raliul. Când a venit mașina de asistență, ne-a tractat puțin și imediat am fost din nou pe drum. Cu siguranță nu e finalul pe care ni l-am dorit, dar am făcut mulți kilometri în acest weekend și ne-am împrietenit cu mașina, căpătând și mai multă încredere.
Ce vă așteaptă în viitorul apropiat?
Săptămâna aceasta vom decide, și încercăm să ne completăm bugetul, dacă vom lua startul în următoarea etapă de Campionat European, care se va desfășura în Cehia, din luna august.
Vrem să luăm partea bună a lucrurilor din Roma, iar cel mai important este feedback-ul echipei și al celor de la Opel Motorsport. Ei a văzut că ne descurcăm mult mai bine cu această mașină, chiar dacă au primii kilometri cu modelul Rally 4.
Ritmul nostru de la clasa RC4 a fost mai lent cam cu o secundă pe kilometru față de piloții care concurează de ani de zile pe aceste mașini. Asta e foarte bine având în vedere experiența noastră limitată cu acest model de rally car.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, Facebook sau YouTube. Zi de zi ai conținut de ultimă oră din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.