Stellantis dă o nouă viață bateriilor uzate. Proiect cu profunde conotații umanitare

Răzvan Codorean | Publicat: 01.10.2025 16:49 | Actualizat: 01.10.2025 16:49
Stellantis a prezentat o altă inițiativă pentru reutilizarea bateriilor sale de înaltă tensiune: modulele uzate sunt reambalate în unități noi și utilizate în Avathor One, un nou dispozitiv medical mobil conceput pentru persoanele în scaune cu rotile sau cu mobilitate limitată.
Stellantis a dezvăluit că își extinde eforturile de a-și dezvolta activitățile în domeniul reutilizării bateriilor de înaltă tensiune. Compania a început acum să demonteze modulele originale de 15 kWh de la Intent, un integrator de sisteme cu sediul în Torino, și să le reambaleze în unități noi prin intermediul filialei sale SUSTAINera dedicată eforturilor de economie circulară.
Avathor One, vehicul electric pentru persoanele cu mobilitate limitată
Una dintre cele mai recente aplicații pentru noile baterii reutilizabile este Avathar One, un vehicul electric pentru persoanele în scaune cu rotile sau cu mobilitate limitată. Este un tip de scuter de mobilitate care are spațiu pentru a parca un scaun cu rotile în interior. Funcționează fie cu o baterie de 1,4 kWh cu rază scurtă de acțiune, fie cu o variantă de 2,8 kWh cu rază lungă de acțiune. Ambele dispun de un sistem integrat de gestionare a bateriei.
A fost proiectat în 2010 de Italdesign Giugiaro ca conceptul WheeM-i și a fost acum adaptat într-un vehicul de serie, după ce un acord însoțitor a fost semnat în mai 2023 între Avathor și Italdesign. Acum este disponibil pe piață, însă se acceptă precomenzi. Stellantis mai scrie că „AVATHOR ONE va fi prezentat la viitorul Salone Auto Torino, ca parte a prezentării Italdesign”.
Stellantis a lansat și alte proiecte speciale
Dincolo de Avathor, Stellantis colaborează cu mai mulți furnizori de energie și integratori de baterii pentru a oferi baterii de a doua viață și a dezvolta soluții de stocare a energiei. Un exemplu în acest sens este proiectul Pioneer de la Aeroportul Fiumicino din Roma, care a fost anunțat la începutul lunii iunie. Sistemul staționar de stocare de 10 MWh de acolo utilizează un total de 762 de module de baterii de la vehicule Mercedes-Benz, Nissan și Stellantis și funcționează în tandem cu un sistem fotovoltaic de 31 GWh.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















