VW ID. Polo va fi lansat în patru niveluri de putere

Foto 1/4 Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): VW ID. Polo va fi lansat în patru niveluri de putere
Foto: Volkswagen  |  

Răzvan Codorean   |   Publicat: 15.12.2025 20:43   |  Actualizat: 15.12.2025 20:46

Volkswagen a publicat detalii suplimentare despre mașina sa compactă electrică. Acestea includ date despre performanța celor patru variante de sistem de propulsie și a celor două variante de baterii.

După debutul modelului ID.Polo, încă camuflat în designul său arlechin chiar înainte de Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) din septembrie, jurnaliști de la cele mai importante publicații mondiale au avut ocazia să testeze viitoarea mașină electrică compactă de la Wolfsburg în cadrul unui eveniment „Covered Drive”. În timpul acestui eveniment, Volkswagen a dezvăluit și detalii tehnice concrete despre sistemul de propulsie - informații care lipseau la premiera de la IAA.

Baterii în două variante tehnologice

Acum s-a confirmat că ID. Polo va fi disponibil în patru variante de sistem de propulsie. Bateria mai mică va fi oferită cu puteri de 85 sau 99 kW, în timp ce bateria mai mare va fi disponibilă cu 155 și 166 kW - versiunea de 166 kW va fi comercializată de Volkswagen sub numele de ID. Polo GTI.

Foto 2/4

În toate variantele, motorul este APP290, dezvoltat special pentru modelele cu tracțiune față, care, conform convenției de denumire Volkswagen, oferă un cuplu de 290 Nm. De asemenea, nou este invertorul, denumit de Volkswagen „invertor de impulsuri”. Această componentă a fost dezvoltată și va fi fabricată intern, contribuind la economii de costuri și permițând un preț de pornire de aproximativ 25.000 €.

Autonomie și timp de încărcare

Pe lângă sistemele de propulsie, au fost confirmate și detaliile despre cele două versiuni de baterii. De la prezentarea modelului showcar ID.2all în 2023, a fost clar că vor exista două baterii diferite - o baterie LFP la un preț de intrare accesibil și o variantă NMC pentru o autonomie de până la 450 de kilometri.

Cele două versiuni de sisteme de propulsie, cu 85 și 99 kW, vor veni standard cu bateria LFP, care oferă 37 kWh de energie netă utilizabilă - Volkswagen nu a dezvăluit valoarea brută. Conform datelor preliminare, aceasta ar trebui să permită autonomii WLTP de până la 300 de kilometri. Cifrele exacte vor fi probabil disponibile la începutul pre-vânzărilor, planificate pentru aprilie 2026.

Conform Volkswagen, puterea maximă de încărcare a bateriei LFP este de 90 kW, cu un timp de încărcare de aproximativ 27 de minute pentru o încărcare de 10 până la 80%. Cu un conținut net de energie de 37 kWh, aceasta înseamnă că 25,9 kWh trebuie transferați în 27 de minute - echivalentul unei puteri medii de încărcare de 58 kW. Încărcarea în curent alternativ este posibilă la 11 kW, durând puțin sub patru ore.

Bateria NMC, proiectată pentru o autonomie (preliminară) de 450 de kilometri, are un conținut energetic net de 52 kWh. În timpul studiului ID.2all, nu a fost specificat niciun conținut energetic, ci doar autonomia țintă. La momentul respectiv, am estimat între 55 și 60 kWh, dar bateria reală este puțin mai mică. Deși autonomia preliminară a rămas neschimbată pentru modelul de serie, Volkswagen nu și-a atins pe deplin obiectivul de timp de încărcare: în 2023, s-a declarat că încărcarea va dura 20 de minute, dar timpul real este de 23 de minute, cu o putere maximă de încărcare de 130 kW.

Foto 3/4

Bateria mai mare a modelului ID. Polo are nevoie de 36,4 kWh pentru a trece de la 10% la 80% din capacitatea de încărcare. Dacă această cantitate trebuie transferată în 23 de minute, este nevoie de o medie de 95 kW. Având în vedere puterea maximă de 130 kW, acest nivel este probabil menținut doar pentru scurt timp, rezultând o medie de 95 kW - sau puterea scade brusc după un platou mai lung. Volkswagen nu a publicat încă curba exactă de încărcare.

Ambele variante de baterii utilizează celula standardizată PowerCo. Aceasta este o celulă prismatică de dimensiuni uniforme, care poate fi umplută cu diferite compoziții chimice ale celulelor - adaptate specificului vehiculului. Celulele unificate sunt integrate în partea inferioară a caroseriei folosind principiul „celă-la-pachet”, eliminând nivelul modular întâlnit la alte vehicule MEB. Potrivit producătorului auto, acest lucru va reduce costurile, spațiul de instalare și greutatea, va îmbunătăți eficiența managementului termic și va crește densitatea energiei cu aproximativ zece procente.

Șasiu dezvoltat de la zero

Întrucât platforma de tracțiune față a modelului MEB este nouă, și șasiul a trebuit să fie dezvoltat de la zero – permițând adaptarea precisă a acestuia la ID. Polo. Cu toate acestea, costul, spațiul și eficiența greutății au fost prioritizate mai presus de orice. ID. Polo dispune de o punte față MacPherson și o punte spate cu manivelă compusă „deosebit de compactă”.

„Interacțiunea dintre aceste două noi punți este caracterizată de cel mai înalt grad de liniaritate de precizie – o manevrabilitate a vehiculului care transmite un feedback maxim șoferului și, prin urmare, asigură o siguranță considerabil mai mare”, a declarat producătorul auto.

Volkswagen nu a confirmat încă dacă portbagajul mare din concept, situat sub portbagajul principal, va ajunge în modelul de producție. Cu toate acestea, desenele în secțiune transversală arată un spațiu mare, gol, între roțile din spate – exact acolo unde se află probabil compartimentul de depozitare.

Foto 4/4

Deși ID. Polo GTI se va remarca față de modelul standard prin barele de protecție mai sportive, dimensiunile modelului ID. Polo sunt deja cunoscute: modelul are 4,05 metri lungime, un ampatament de 2,60 metri, o lățime de 1,82 metri și o înălțime de 1,53 metri.

Greutatea proprie a fost dezvăluită recent: cu bateria de 37 kWh, cântărește 1.512 kilograme, iar cu bateria de 52 kWh, 1.515 kilograme. Faptul că bateriile LFP, în ciuda densității lor energetice mai mici, cântăresc adesea la fel de mult ca bateriile NMC cu un conținut energetic mai mare a fost deja demonstrat la Mercedes CLA: acolo, modelele cu bateria LFP de 58 kWh și bateria NMC de 85 kWh au o greutate aproape identică.

Baza pentru ID.Polo și modelele sale surori este noua variantă cu tracțiune față a modelului MEB+. „Datorită sistemului de propulsie electrică complet nou și deosebit de eficient, complexitatea și, prin urmare, numărul de componente și greutatea au fost reduse – parametri care au permis companiei Volkswagen să reducă costurile și consumul. În plus, tracțiunea electrică față de la bordul ID.Polo oferă avantaje clare în ceea ce privește spațiul”, a declarat Volkswagen. Datorită conceptului de tracțiune față, ID.Polo oferă spațiu pentru cinci persoane și 435 de litri de bagaje.

Capacitate de remorcare de până la 1,2 tone

ID. Polo are aproape exact aceleași dimensiuni ca actualul Polo cu motor cu ardere internă, dar oferă cu 19 milimetri mai mult spațiu interior. Portbagajul este, de asemenea, mai mare: versiunea cu ardere internă are un volum maxim de 351 de litri.

„Datorită acestui spațiu suplimentar, ID. Polo cu patru uși și cinci locuri este acum un model mai polivalent decât oricare dintre predecesoarele sale, specializat în medii urbane, dar la fel de confortabil mult dincolo de limitele orașului”, a adăugat Volkswagen. O grafică arată că ID. Polo va fi oferit și cu un cârlig de remorcare – care suportă o sarcină statică de 75 kg și o capacitate de remorcare de 1.200 kg.

Potrivit celor de la Wolfsburg, „Fiecare detaliu al interiorului a fost complet reproiectat și reproiectat”. Printre caracteristicile evidențiate se numără „interacțiunea ergonomică dintre comenzile digitale și cele fizice, precum și arhitectura orizontală a panoului de bord”. Cockpitul digital este format dintr-un ecran de 10,25 inci, în timp ce un ecran tactil de 13 inci pentru infotainment este poziționat în centru.

Volkswagen nu a confirmat încă dacă toate cele patru variante de sistem de propulsie vor fi disponibile la începutul pre-vânzărilor în aprilie 2026. Este probabil ca inițial să fie oferită o singură versiune de sistem de propulsie, complexitatea producției urmând să crească ulterior. Acest lucru ar putea însemna că modelul ID.Polo de 25.000 de euro ar putea avea nevoie de ceva timp pentru a fi lansat, mai ales dacă Volkswagen începe cu bateria mai mare.


Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.

Adaugă comentariu

Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.

Changan intră în Europa! Ofensivă electrică pe mai multe fronturi
Changan intră în Europa! Ofensivă electrică pe mai multe fronturi
Changan intră în Europa! Ofensivă electrică pe mai multe fronturi
Porsche, un omagiu rarisim! Mașina pe care o vor dori toți colecționarii
Porsche, un omagiu rarisim! Mașina pe care o vor dori toți colecționarii
Porsche, un omagiu rarisim! Mașina pe care o vor dori toți colecționarii
Jumătate dintre mașinile din România intră nepregătite în iarnă. Care sunt riscurile reale și cum pot fi evitate
Jumătate dintre mașinile din România intră nepregătite în iarnă. Care sunt riscurile reale și cum pot fi evitate
Jumătate dintre mașinile din România intră nepregătite în iarnă. Care sunt riscurile reale și cum pot fi evitate
Clasa compactă intră într-o nouă eră a rafinamentului german
Clasa compactă intră într-o nouă eră a rafinamentului german
Clasa compactă intră într-o nouă eră a rafinamentului german
Citroën ELO, manifestul noii mobilități
Citroën ELO, manifestul noii mobilități
Citroën ELO, manifestul noii mobilități
Kia prezintă noul Seltos. SUV subcompact pentru generația modernă
Kia prezintă noul Seltos. SUV subcompact pentru generația modernă
Kia prezintă noul Seltos. SUV subcompact pentru generația modernă

Cele mai citite

Loți Bölöni, în discuții să devină antrenor la FCSB: ”M-a sunat Mihai Stoica. Avem respect reciproc”
Loți Bölöni, în discuții să devină antrenor la FCSB: ”M-a sunat Mihai Stoica. Avem respect reciproc”
SuperLiga  |  14 Decembrie 2025, 12:20
1.
Loți Bölöni, în discuții să devină antrenor la FCSB: ”M-a sunat Mihai Stoica. Avem respect reciproc”
Fostul căpitan din SuperLiga a ajuns să cerșească pe străzi: ”Îl știam cu bani. A ajuns boschetar, mi-a cerut un leu”
Fostul căpitan din SuperLiga a ajuns să cerșească pe străzi: ”Îl știam cu bani. A ajuns boschetar, mi-a cerut un leu”
Diverse  |  13 Decembrie 2025, 10:03
2.
Fostul căpitan din SuperLiga a ajuns să cerșească pe străzi: ”Îl știam cu bani. A ajuns boschetar, mi-a cerut un leu”
Scenariu neverosimil: Rădoi ar fi plecat de la Craiova după ce a aflat că jucătorii au aranjat un meci în Cupa României: ”Rotaru are curaj să vorbească?”
Scenariu neverosimil: Rădoi ar fi plecat de la Craiova după ce a aflat că jucătorii au aranjat un meci în Cupa României: ”Rotaru are curaj să vorbească?”
Fotbal  |  13 Decembrie 2025, 21:29
3.
Scenariu neverosimil: Rădoi ar fi plecat de la Craiova după ce a aflat că jucătorii au aranjat un meci în Cupa României: ”Rotaru are curaj să vorbească?”
Știri de ultimă oră din sport
Dinamo lansează al patrulea echipament al sezonului! Cum arată și când va fi debutat
foto Dinamo lansează al patrulea echipament al sezonului! Cum arată și când va fi debutat
SuperLiga   |  15 Decembrie 2025, 23:58
Dinamo lansează al patrulea echipament al sezonului! Cum arată și când va fi debutat
Trebuia eliminat Șerbănică în Unirea Slobozia - FCSB? Ilie Dumitrescu, Dănciulescu și Răureanu au dat verdictul
Trebuia eliminat Șerbănică în Unirea Slobozia - FCSB? Ilie Dumitrescu, Dănciulescu și Răureanu au dat verdictul
SuperLiga   |  15 Decembrie 2025, 23:47
Trebuia eliminat Șerbănică în Unirea Slobozia - FCSB? Ilie Dumitrescu, Dănciulescu și Răureanu au dat verdictul
Visul jucătorului de la FCSB: ”Vreau să ajung cel mai bun din lume!”
Visul jucătorului de la FCSB: ”Vreau să ajung cel mai bun din lume!”
SuperLiga   |  15 Decembrie 2025, 23:31
Visul jucătorului de la FCSB: ”Vreau să ajung cel mai bun din lume!”
A fost eliminat împotriva FCSB și a răbufnit: ”La baschet se dădea fault, la fotbal nu! Nu era situație iminentă, arbitrul nu mi-a spus nimic”
A fost eliminat împotriva FCSB și a răbufnit: ”La baschet se dădea fault, la fotbal nu! Nu era situație iminentă, arbitrul nu mi-a spus nimic”
SuperLiga   |  15 Decembrie 2025, 23:16
A fost eliminat împotriva FCSB și a răbufnit: ”La baschet se dădea fault, la fotbal nu! Nu era situație iminentă, arbitrul nu mi-a spus nimic”
Președintele Sloboziei și-a ieșit din minți și l-a acuzat direct pe arbitru: ”E fault și roșu la Tănase! Nu ai dat ca să nu îl elimini”
video Președintele Sloboziei și-a ieșit din minți și l-a acuzat direct pe arbitru: ”E fault și roșu la Tănase! Nu ai dat ca să nu îl elimini”
SuperLiga   |  15 Decembrie 2025, 22:33
Președintele Sloboziei și-a ieșit din minți și l-a acuzat direct pe arbitru: ”E fault și roșu la Tănase! Nu ai dat ca să nu îl elimini”
Faza care a schimbat meciul de la Slobozia! De ce a fost eliminat Șerbănică în partida cu FCSB
foto Faza care a schimbat meciul de la Slobozia! De ce a fost eliminat Șerbănică în partida cu FCSB
SuperLiga   |  15 Decembrie 2025, 22:10
Faza care a schimbat meciul de la Slobozia! De ce a fost eliminat Șerbănică în partida cu FCSB
AS.RO Cât costă să petreci Crăciunul şi Revelionul la hotelul lui Gică Hagi. Preţul pe care nu şi-l permite orice român
Cât costă să petreci Crăciunul şi Revelionul la hotelul lui Gică Hagi. Preţul pe care nu şi-l permite orice român
RTV EXCLUSIV Vremea o ia RAZNA înainte de Crăciun. Elena Mateescu aruncă BOMBA, din păcate...
EXCLUSIV Vremea o ia RAZNA înainte de Crăciun. Elena Mateescu aruncă BOMBA, din păcate...
Ionel Ganea nu și-a revenit după tragedia în care și-a pierdut fiul: ”De ce nu m-a luat Dumnezeu pe mine?! Lumea mă uita mai repede!”
Ionel Ganea nu și-a revenit după tragedia în care și-a pierdut fiul: ”De ce nu m-a luat Dumnezeu pe mine?! Lumea mă uita mai repede!”
Special   |  15 Decembrie 2025, 19:34
Ionel Ganea nu și-a revenit după tragedia în care și-a pierdut fiul: ”De ce nu m-a luat Dumnezeu pe mine?! Lumea mă uita mai repede!”
Diaspora românească, înainte de Crăciun. Cât ajung să plătească românii plecați în străinătate ca să vină acasă în 2025
Diaspora românească, înainte de Crăciun. Cât ajung să plătească românii plecați în străinătate ca să vină acasă în 2025
Diaspora românească, înainte de Crăciun. Cât ajung să plătească românii plecați în străinătate ca să vină acasă în 2025
UPDATE: A picat moțiunea de cenzură împotriva Guvernului. Opoziția a obținut doar 139 de voturi, deși avea nevoie de 233
UPDATE: A picat moțiunea de cenzură împotriva Guvernului. Opoziția a obținut doar 139 de voturi, deși avea nevoie de 233
UPDATE: A picat moțiunea de cenzură împotriva Guvernului. Opoziția a obținut doar 139 de voturi, deși avea nevoie de 233
Criminalul de la Perla petrece sărbătorile în penitenciar. Gheorghe Vlădan a cerut a cincea oară să fie liber, după 14 ani în spatele gratiilor
Criminalul de la Perla petrece sărbătorile în penitenciar. Gheorghe Vlădan a cerut a cincea oară să fie liber, după 14 ani în spatele gratiilor
Criminalul de la Perla petrece sărbătorile în penitenciar. Gheorghe Vlădan a cerut a cincea oară să fie liber, după 14 ani în spatele gratiilor
Dan Petrescu și-a revenit miraculos după ce a a slăbit 30 de kilograme. În ce stare se află acum
Dan Petrescu și-a revenit miraculos după ce a a slăbit 30 de kilograme. În ce stare se află acum
Dan Petrescu și-a revenit miraculos după ce a a slăbit 30 de kilograme. În ce stare se află acum
Oana Roman, criză de nervi în online: ”M-am născut într-o familie de oameni educați”
Oana Roman, criză de nervi în online: ”M-am născut într-o familie de oameni educați”
Oana Roman, criză de nervi în online: ”M-am născut într-o familie de oameni educați”
Cine sunt finaliștii sezonului 13 de la Vocea României? Pro TV a fost lider de audiență
Cine sunt finaliștii sezonului 13 de la Vocea României? Pro TV a fost lider de audiență
Cine sunt finaliștii sezonului 13 de la Vocea României? Pro TV a fost lider de audiență
foto Dinamo lansează al patrulea echipament al sezonului! Cum arată și când va fi debutat
SuperLiga   |  23:58
Dinamo lansează al patrulea echipament al sezonului! Cum arată și când va fi debutat
Trebuia eliminat Șerbănică în Unirea Slobozia - FCSB? Ilie Dumitrescu, Dănciulescu și Răureanu au dat verdictul
SuperLiga   |  23:47
Trebuia eliminat Șerbănică în Unirea Slobozia - FCSB? Ilie Dumitrescu, Dănciulescu și Răureanu au dat verdictul
Visul jucătorului de la FCSB: ”Vreau să ajung cel mai bun din lume!”
SuperLiga   |  23:31
Visul jucătorului de la FCSB: ”Vreau să ajung cel mai bun din lume!”
A fost eliminat împotriva FCSB și a răbufnit: ”La baschet se dădea fault, la fotbal nu! Nu era situație iminentă, arbitrul nu...
SuperLiga   |  23:16
A fost eliminat împotriva FCSB și a răbufnit: ”La baschet se dădea fault, la fotbal nu! Nu era situație iminentă, arbitrul nu mi-a spus nimic”
Gigi Becali a intrat în direct și l-a ironizat pe Radu Naum: ”Sigur nu băteam dacă nu ne ajuta arbitrul! Am avut doar 80%...
SuperLiga   |  23:08
Gigi Becali a intrat în direct și l-a ironizat pe Radu Naum: ”Sigur nu băteam dacă nu ne ajuta arbitrul! Am avut doar 80% posesie”
Gigi Becali a spus de ce a fost scos Tavi Popescu din lotul FCSB: ”El și iubita lui...”. Cele 3 reguli pe care i le propune...
SuperLiga   |  22:57
Gigi Becali a spus de ce a fost scos Tavi Popescu din lotul FCSB: ”El și iubita lui...”. Cele 3 reguli pe care i le propune lui ”George” pentru a deveni un mare fotbalist
video Președintele Sloboziei și-a ieșit din minți și l-a acuzat direct pe arbitru: ”E fault și roșu la Tănase! Nu ai dat ca să nu...
SuperLiga   |  22:33
Președintele Sloboziei și-a ieșit din minți și l-a acuzat direct pe arbitru: ”E fault și roșu la Tănase! Nu ai dat ca să nu îl elimini”
foto Faza care a schimbat meciul de la Slobozia! De ce a fost eliminat Șerbănică în partida cu FCSB
SuperLiga   |  22:10
Faza care a schimbat meciul de la Slobozia! De ce a fost eliminat Șerbănică în partida cu FCSB
Rezultate / Clasamente