VW ID. Polo va fi lansat în patru niveluri de putere
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): VW ID. Polo va fi lansat în patru niveluri de putere
Răzvan Codorean | Publicat: 15.12.2025 20:43 | Actualizat: 15.12.2025 20:46
Volkswagen a publicat detalii suplimentare despre mașina sa compactă electrică. Acestea includ date despre performanța celor patru variante de sistem de propulsie și a celor două variante de baterii.
După debutul modelului ID.Polo, încă camuflat în designul său arlechin chiar înainte de Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) din septembrie, jurnaliști de la cele mai importante publicații mondiale au avut ocazia să testeze viitoarea mașină electrică compactă de la Wolfsburg în cadrul unui eveniment „Covered Drive”. În timpul acestui eveniment, Volkswagen a dezvăluit și detalii tehnice concrete despre sistemul de propulsie - informații care lipseau la premiera de la IAA.
Baterii în două variante tehnologice
Acum s-a confirmat că ID. Polo va fi disponibil în patru variante de sistem de propulsie. Bateria mai mică va fi oferită cu puteri de 85 sau 99 kW, în timp ce bateria mai mare va fi disponibilă cu 155 și 166 kW - versiunea de 166 kW va fi comercializată de Volkswagen sub numele de ID. Polo GTI.

În toate variantele, motorul este APP290, dezvoltat special pentru modelele cu tracțiune față, care, conform convenției de denumire Volkswagen, oferă un cuplu de 290 Nm. De asemenea, nou este invertorul, denumit de Volkswagen „invertor de impulsuri”. Această componentă a fost dezvoltată și va fi fabricată intern, contribuind la economii de costuri și permițând un preț de pornire de aproximativ 25.000 €.
Autonomie și timp de încărcare
Pe lângă sistemele de propulsie, au fost confirmate și detaliile despre cele două versiuni de baterii. De la prezentarea modelului showcar ID.2all în 2023, a fost clar că vor exista două baterii diferite - o baterie LFP la un preț de intrare accesibil și o variantă NMC pentru o autonomie de până la 450 de kilometri.
Cele două versiuni de sisteme de propulsie, cu 85 și 99 kW, vor veni standard cu bateria LFP, care oferă 37 kWh de energie netă utilizabilă - Volkswagen nu a dezvăluit valoarea brută. Conform datelor preliminare, aceasta ar trebui să permită autonomii WLTP de până la 300 de kilometri. Cifrele exacte vor fi probabil disponibile la începutul pre-vânzărilor, planificate pentru aprilie 2026.
Conform Volkswagen, puterea maximă de încărcare a bateriei LFP este de 90 kW, cu un timp de încărcare de aproximativ 27 de minute pentru o încărcare de 10 până la 80%. Cu un conținut net de energie de 37 kWh, aceasta înseamnă că 25,9 kWh trebuie transferați în 27 de minute - echivalentul unei puteri medii de încărcare de 58 kW. Încărcarea în curent alternativ este posibilă la 11 kW, durând puțin sub patru ore.
Bateria NMC, proiectată pentru o autonomie (preliminară) de 450 de kilometri, are un conținut energetic net de 52 kWh. În timpul studiului ID.2all, nu a fost specificat niciun conținut energetic, ci doar autonomia țintă. La momentul respectiv, am estimat între 55 și 60 kWh, dar bateria reală este puțin mai mică. Deși autonomia preliminară a rămas neschimbată pentru modelul de serie, Volkswagen nu și-a atins pe deplin obiectivul de timp de încărcare: în 2023, s-a declarat că încărcarea va dura 20 de minute, dar timpul real este de 23 de minute, cu o putere maximă de încărcare de 130 kW.

Bateria mai mare a modelului ID. Polo are nevoie de 36,4 kWh pentru a trece de la 10% la 80% din capacitatea de încărcare. Dacă această cantitate trebuie transferată în 23 de minute, este nevoie de o medie de 95 kW. Având în vedere puterea maximă de 130 kW, acest nivel este probabil menținut doar pentru scurt timp, rezultând o medie de 95 kW - sau puterea scade brusc după un platou mai lung. Volkswagen nu a publicat încă curba exactă de încărcare.
Ambele variante de baterii utilizează celula standardizată PowerCo. Aceasta este o celulă prismatică de dimensiuni uniforme, care poate fi umplută cu diferite compoziții chimice ale celulelor - adaptate specificului vehiculului. Celulele unificate sunt integrate în partea inferioară a caroseriei folosind principiul „celă-la-pachet”, eliminând nivelul modular întâlnit la alte vehicule MEB. Potrivit producătorului auto, acest lucru va reduce costurile, spațiul de instalare și greutatea, va îmbunătăți eficiența managementului termic și va crește densitatea energiei cu aproximativ zece procente.
Șasiu dezvoltat de la zero
Întrucât platforma de tracțiune față a modelului MEB este nouă, și șasiul a trebuit să fie dezvoltat de la zero – permițând adaptarea precisă a acestuia la ID. Polo. Cu toate acestea, costul, spațiul și eficiența greutății au fost prioritizate mai presus de orice. ID. Polo dispune de o punte față MacPherson și o punte spate cu manivelă compusă „deosebit de compactă”.
„Interacțiunea dintre aceste două noi punți este caracterizată de cel mai înalt grad de liniaritate de precizie – o manevrabilitate a vehiculului care transmite un feedback maxim șoferului și, prin urmare, asigură o siguranță considerabil mai mare”, a declarat producătorul auto.
Volkswagen nu a confirmat încă dacă portbagajul mare din concept, situat sub portbagajul principal, va ajunge în modelul de producție. Cu toate acestea, desenele în secțiune transversală arată un spațiu mare, gol, între roțile din spate – exact acolo unde se află probabil compartimentul de depozitare.

Deși ID. Polo GTI se va remarca față de modelul standard prin barele de protecție mai sportive, dimensiunile modelului ID. Polo sunt deja cunoscute: modelul are 4,05 metri lungime, un ampatament de 2,60 metri, o lățime de 1,82 metri și o înălțime de 1,53 metri.
Greutatea proprie a fost dezvăluită recent: cu bateria de 37 kWh, cântărește 1.512 kilograme, iar cu bateria de 52 kWh, 1.515 kilograme. Faptul că bateriile LFP, în ciuda densității lor energetice mai mici, cântăresc adesea la fel de mult ca bateriile NMC cu un conținut energetic mai mare a fost deja demonstrat la Mercedes CLA: acolo, modelele cu bateria LFP de 58 kWh și bateria NMC de 85 kWh au o greutate aproape identică.
Baza pentru ID.Polo și modelele sale surori este noua variantă cu tracțiune față a modelului MEB+. „Datorită sistemului de propulsie electrică complet nou și deosebit de eficient, complexitatea și, prin urmare, numărul de componente și greutatea au fost reduse – parametri care au permis companiei Volkswagen să reducă costurile și consumul. În plus, tracțiunea electrică față de la bordul ID.Polo oferă avantaje clare în ceea ce privește spațiul”, a declarat Volkswagen. Datorită conceptului de tracțiune față, ID.Polo oferă spațiu pentru cinci persoane și 435 de litri de bagaje.
Capacitate de remorcare de până la 1,2 tone
ID. Polo are aproape exact aceleași dimensiuni ca actualul Polo cu motor cu ardere internă, dar oferă cu 19 milimetri mai mult spațiu interior. Portbagajul este, de asemenea, mai mare: versiunea cu ardere internă are un volum maxim de 351 de litri.
„Datorită acestui spațiu suplimentar, ID. Polo cu patru uși și cinci locuri este acum un model mai polivalent decât oricare dintre predecesoarele sale, specializat în medii urbane, dar la fel de confortabil mult dincolo de limitele orașului”, a adăugat Volkswagen. O grafică arată că ID. Polo va fi oferit și cu un cârlig de remorcare – care suportă o sarcină statică de 75 kg și o capacitate de remorcare de 1.200 kg.
Potrivit celor de la Wolfsburg, „Fiecare detaliu al interiorului a fost complet reproiectat și reproiectat”. Printre caracteristicile evidențiate se numără „interacțiunea ergonomică dintre comenzile digitale și cele fizice, precum și arhitectura orizontală a panoului de bord”. Cockpitul digital este format dintr-un ecran de 10,25 inci, în timp ce un ecran tactil de 13 inci pentru infotainment este poziționat în centru.
Volkswagen nu a confirmat încă dacă toate cele patru variante de sistem de propulsie vor fi disponibile la începutul pre-vânzărilor în aprilie 2026. Este probabil ca inițial să fie oferită o singură versiune de sistem de propulsie, complexitatea producției urmând să crească ulterior. Acest lucru ar putea însemna că modelul ID.Polo de 25.000 de euro ar putea avea nevoie de ceva timp pentru a fi lansat, mai ales dacă Volkswagen începe cu bateria mai mare.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite








