Alarmă la McLaren! Șeful echipei anunță măsuri șoc după Monza și Baku

Răzvan Codorean | Publicat: 23.09.2025 15:11 | Actualizat: 23.09.2025 15:11
Mai întâi Monza, apoi Baku: McLaren a avut probleme cu MCL39-ul lui Lando Norris după două opriri consecutive. Andrea Stella insistă asupra unei modernizări a echipamentului folosit pentru schimbarea anvelopelor în weekendurile de curse.
Marele Premiu de F1 din Azerbaidjan a scos la iveală câteva dintre punctele slabe ale McLaren, deoarece echipa a dominat sezonul 2025 până acum, asigurându-și titlul la constructori și permițând piloților săi să concureze pentru titlul la piloți fără (aproape) nicio altă interferență.
Dintr-o dată, mașinile MCL39 și echipa s-au dovedit a fi imperfecte. Pe circuite cu forță de apăsare redusă, precum Monza și Baku, mașinile Papaya nu au fost punctul de referință. Red Bull a ieșit la rampă, iar Verstappen s-a impus de fiecare dată cu autoritate.
O nouă eroare la pit-stop în cazul lui Norris
Iar dacă la Baku, Piastri a ieșit prematur din cursă, un alt fapt le-a atras atenția celor de la McLaren. Este vorba despre a doua problemă consecutivă cu oprirea la boxe, care l-a costat pe Lando Norris secunde prețioase.
Se întâmplase deja la Monza, atunci când, vă reamintim, au venit ordine de echipă pentru ca Piastri să-i repermită britanicului să-și recâștige poziția pierdută în timpul opririi. Acum, Norris, care a început pe locul șapte, a trebuit să urce în clasament pentru a încerca să recupereze puncte față de Oscar Piastri, care a ieșit din întrecere în chiar turul inaugural.
Monopostul MCL39 l-a ajutat în cele din urmă să depășească cele două monoposturi Ferrari. Astfel că problema opririi la boxe a devenit irelevantă. Dar este clar că problema persistă și ar putea reapărea în viitor. Cu consecințe.
”Trebuie să verificăm dacă, chiar și cu cea mai rapidă oprire la boxe, am fi putut depăși un Ferrari”, a declarat Andrea Stella, directorul echipei McLaren, după Marele Premiu al Azerbaidjanului. ”Sigur, în cele din urmă a ieșit bine, lucru important pentru demersul lui Lando. Dar, cu siguranță, opririle la boxe reprezintă un domeniu în care trebuie să ne concentrăm eforturile”, a mai spus șeful echipei.
Obiectiv clar pentru conducerea echipei
Stella afirmă că echipa va continua să îmbunătățească hardware-ul, materialul folosit de mecanici pentru a schimba anvelopele în weekendurile de curse. Problema este reală și trebuie rezolvată rapid, atât anul acesta, cât și anul viitor.
”Trebuie să continuăm să lucrăm pentru că există loc semnificativ de îmbunătățire a performanței care poate fi obținută prin opriri la boxe și am văzut că acum cursele devin din ce în ce mai strânse. Așadar, impactul unei opriri la boxe devine din ce în ce mai semnificativ. Așadar, cu siguranță, pentru restul sezonului și, de asemenea, privind mașina de anul viitor, mai este de lucru la capitolul opriri la boxe, atât în ceea ce privește executarea acestora, cât și în ceea ce privește componentele, astfel încât executarea unei opriri să fie mai ușoară și mai naturală. Există încă unele interacțiuni între operator și componente care trebuie îmbunătățite”, a precizat Stella.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite
















