Max Verstappen, imperial. Victorie și în cursa ”mare” de la Austin

Răzvan Codorean | Publicat: 19.10.2025 23:43 | Actualizat: 20.10.2025 00:16
După dubla, pole-victorie, din cursa de Sprint, Max Verstappen a reușit același lucru și-n Grand Prix. Olandezul, dar și Norris, clasat al doilea, pun acum presiune pe Oscar Piastri, liderul clasamentului general al piloților, numele campionului mondial din 2025 fiind cu adevărat sub semnul întrebării.
Max Verstappen vs McLaren. Acesta era duelul relevat de primele zile petrecute pe circuitul de la Austin. Pilotul Red Bull și-a asigurat și pole-position-ul după ce reușise să facă același lucru și-n cursa de Sprint, una pe care, de altfel, a și câștigat-o. Și toată lumea se întreba dacă va reuși, ca și-n 2021, când lua startul tot de pe prima poziție, să se impună și-n cursa principală. Acolo unde punctele puse în joc sunt mai multe.
Dincolo de strategiile legate de alegerea pneurilor, dar și de avertismentul lui Max, care, în pofida rezultatelor obținute în acest weekend, avertiza că sunt necesare îmbunătățiri ale echilibrului monopostului, în special pe puntea spate, era de văzut și replica celor de la McLaren. Mai mult, pe acest circuit, în cazul unui start bun, pilotul plecat de pe poziția secundă poate avea un avantaj, în ceea ce privește trasa ideală, în primul viraj, astfel că faptul că ai pornit primul să nu mai conteze. Iar adversarul era un ultra-motivat Lando Norris.
Start perfect pentru Verstappen
Norris a căutat să profite de poziția privilegiată, dar Verstappen a plecat ca din pușcă și și-a păstrat poziția. Norris a ”ratat” din nou plecarea, și a fost depășit de Leclerc, singurul pilot de top care a plecat pe soft-uri, monegascul urcând pe locul 2. Cel mai slab start dintre piloții de top l-a avut Russell, care a fost depășit atât de Lewis Hamilton, cât și de Piastri, coborând până pe locul 6.
Din acel moment, și până la schimburile de pneuri, singurul duel în zona fruntașă a fost cel dintre Leclerc și Norris. Pilotul Ferrari a izbutit să îl țină în spate pe Lando tururi bune, deși presiunea a fost imensă, însă în momentul în care pneurile s-au degradat nu a mai rezistat și a foste nevoit să cedeze poziția. Era turul 21, dar olandezul își construise deja un avantaj liniștitor, de 10 secunde.
În această secțiune a cursei, singurul incident a fost cel din turul 7, după un duel între Sainz și Antonelli, în urma căruia spaniolul a fost nevoit să abandoneze. În urma incidentului s-a rulat două tururi în regim de ”Virtual Safety Car”.
Schimburile de pneuri au oferit un singur duel: Leclerc – Norris
După schimbul de pneuri, Leclerc a urcat pe poziția secundă în fața lui Norris. Din acel moment, acesta a fost duelul care a ținut capul de afiș. Pilotul McLaren, sfătuit excelent de la boxe, a amânat la maximum atacul decisiv. Iar în turul 51 a decis să treacă la acțiune. A încercat în virajul 1, a simțit că nu va trece, și a amânat pentru al doilea moment de DRS.
Iar în virajul 11, a forțat, monopostul a avut tracțiune, și a trecut în față. Astfel că Norris a terminat cursa pe poziția secundă, după un Verstappen care a fost imperial. Leclerc a terminat pe locul 3, urmat de colegul său, Hamilton, în timp ce Piastri s-a clasat doar pe locul 5.
S-a încins lupta pentru titlul piloților
În clasamentul piloților, lupta s-a strâns. Oscar Piastri are 346 de puncte și este acum la doar 14 puncte de colegul său de echipă, Lando Norris, care a adunat 332. Max Verstappen pune și el presiune după ce a ajuns la 306 puncte.
Este luptă strânsă și pentru poziția secundă în clasamentul constructorilor. Mercedes, ocupanta locului secund, după un McLaren care și-a adjudecat deja titlul, are 341 de puncte. Pe 3 este Ferrari, cu 334, iar pe 4, cu 331 de puncte, este Red Bull.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















