special Șefii Liberty Media fac o mărturisire-șoc. ”Formula 1 este de vânzare pentru prețul corect”

Răzvan Codorean | Publicat: 06.09.2025 08:10 | Actualizat: 06.09.2025 08:10
Liberty Media a achiziționat Formula 1 abia în 2017, a transformat-o într-o afacere mai profitabilă decât oricând, dar președintele John Malone nu exclude o vânzare.
Liberty Media nu exclude vânzarea Formulei 1, președintele companiei, John Malone, recunoscând că ar vinde campionatul dacă un cumpărător ar oferi prețul corect.
„Este o companie publică”, a spus el. „Dacă cineva se lasă dus de val și vrea să o cumpere și este dispus să plătească mai mult pentru ea decât consideră consiliul de administrație că poate oferi acționarilor, atunci am vinde-o.”
Liberty Media a intrat oficial în Formula 1 în urmă cu 8 ani
Liberty Media a intrat oficial în Formula 1 în 2017, achiziționând campionatul de la CVC Capital Partners pentru 8 miliarde de dolari. În 2023, au circulat zvonuri despre o ofertă de preluare din partea Fondului Public de Investiții (PIF) al Arabiei Saudite, în valoare de 20 de miliarde de dolari. Însă nu a existat niciodată o confirmare oficială.
De la preluarea conducerii, Liberty nu numai că a impulsionat expansiunea globală a F1, dar a și adus campionatul la bursă. Acțiunile FWONK, listate la NASDAQ, și-au multiplicat valoarea, crescând de la aproximativ 30 de dolari pe acțiune în 2017 la aproximativ 100 de dolari astăzi.
„Performează foarte bine. Are o structură economică excepțional de bună. Va fi un generator de flux de numerar disponibil foarte mare, ceea ce garantează evaluarea sa ridicată. Și, probabil, vor exista și suplimente sinergice incrementale. Încă mai are un brand important de promovat.”
O nouă echipă managerială
Până în decembrie 2024, Liberty Media a fost condusă de Greg Maffei în calitate de CEO. Când Maffei a demisionat, Malone a preluat temporar rolul, readucând în consiliul de administrație fețe familiare precum Chase Carey, fost CEO al F1.
În februarie, Malone l-a numit pe Derek Chang în funcția de noul CEO al Liberty și, deocamdată, lucrurile merg excelent.
„Cu Liberty Media originală, aveam echipa mea de vis”, a subliniat Malone. „Și acum, cred că odată cu Chase Carey la bord, Bob Bennett revenit din echipa de vis originală și Derek jucând rolul de CEO, cred că aceasta este o echipă executivă extraordinară. Și pur și simplu îmi place foarte mult să-i văd cum își fac treaba.”
Succese comerciale pe bandă rulantă
Sub conducerea lui Stefano Domenicali, F1 a obținut recent o serie de succese comerciale. Au fost anunțate prelungiri de contracte pe termen lung pentru mai multe circuite, inclusiv Miami și Spielberg, ambele fiind încheiate până în 2041. De asemenea, au fost semnate parteneriate majore cu mărci globale precum Aramco, AWS (Amazon), PepsiCo, MSC Cruises și Crypto.com.
Următoarea mare frontieră ar putea fi drepturile de streaming la nivel global. În SUA, contractul cu postul de televiziune ESPN urmează să expire la sfârșitul anului 2025 și, conform relatărilor din presă, Apple ia în considerare trecerea la transmisiunile F1.
O astfel de înțelegere ar continua o relație existentă: Formula 1 și Apple au colaborat deja îndeaproape la blockbusterul hollywoodian F1: The Movie, cu Brad Pitt în rol principal. Filmul, considerat primul mare succes de box-office al Apple, ar putea fi preludiul unei colaborări mai ample între cele două entități.
„Cred că rețelele de socializare vor deveni în cele din urmă și divertisment prin streaming. Vedem începuturile acestui lucru cu YouTube de la Google, unde practic au combinația de divertisment pe bază de abonament – au experimentat cu creșterea penetrării sporturilor, [cum ar fi] NFL în afara pieței – dar au o bază masivă de utilizatori de conținut generat de utilizatori. Asta constituie o pâlnie uriașă pentru ei să promoveze orice își doresc. Și, bineînțeles, publicitatea a devenit un joc foarte important pentru marii producători de tehnologie”, spune Malone.
Cine ar putea să preia Formula 1
Din punct de vedere comercial, Formula 1 nu a fost niciodată mai sănătoasă. În prima jumătate a anului 2025, Grupul de Formula 1 a raportat venituri de 1,6 miliarde de dolari și un OIBDA (profitabilitate comercială) de 442 de milioane de dolari – în creștere față de 367 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului 2024.
Adevărata întrebare rămâne: cine și-ar putea permite să cumpere Formula 1 de la Liberty Media, mai ales având în vedere faptul că Liberty nu are nevoie să-și vândă actualul capital de profit? Speculațiile continuă, PIF-ul Arabiei Saudite fiind frecvent menționat ca un posibil concurent, având în vedere investițiile deja masive ale regatului în fotbal, golf și tenis. Dar, de ce nu, ar putea apărea și alte enități interesate. Cu siguranță, o temă de urmărit.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















