Sezonul 2026 poate începe! Pirelli a anunțat deja anvelopele pentru primele trei curse
Galerie foto(5) Galerie foto (5 fotografii): Sezonul 2026 poate începe! Pirelli a anunțat deja anvelopele pentru primele trei curse
Răzvan Codorean | Publicat: 18.12.2025 15:42 | Actualizat: 18.12.2025 15:42
N-am intrat încă în noul an și nici măcar nu știm cum vor arăta monoposturile, dar cunoaștem deja compozițiile de pneuri cu care se va concura în Australia, China și Japonia.
Cea mai importantă veste pe care au oferit-o cei de la Pirelli este că în aceste runde piloții vor avea la dispoziție toate cele cinci variante disponibile pentru noul sezon. Acest lucru se datorează caracteristicilor pistelor pe care se aleargă.
Și mai este un aspect interesant. Această alegere ține cont de deciziile din 2025. Ceea ce înseamnă, practic, că în ciuda introducerii unor noi reglementări tehnice, morfologia pistelor și a asfaltului vor fi în continuare factorii predominanți în alegerea anvelopelor.
Acest lucru va permite companiei Pirelli să evalueze temeinic diferențele de performanță dintre diferitele componente într-un context competitiv, mai degrabă decât într-un mediu de testare, așa cum s-a întâmplat până acum și așa cum va continua să fie cazul între Shakedown-ul de la Barcelona și cele două teste de pre-sezon de la Sakhir.
De asemenea, va fi important să se evalueze comportamentul lor în ceea ce privește granulația și supraîncălzirea, înainte de a decide asupra oricăror modificări ale selecțiilor propuse, începând cu Marele Premiu al Europei.

Pneurile pentru primele trei curse
Pentru cursa de la Melbourne (6-8 martie), alegerea este C3, C4 și C5. În 2024, această combinație a favorizat o strategie cu două opriri, cu utilizarea tuturor compușilor de pneuri în timpul Marelui Premiu. La începutul anului, însă, vremea variabilă a dictat utilizarea pneurilor intermediare, cu o cursă împărțită în trei faze, dintre care doar cea din mijloc a permis utilizarea anvelopelor slick.
Setul intermediar de anvelope este confirmat pentru Shanghai (13-15 martie): C2, C3 și C4. Anul acesta, echipele s-au confruntat cu un asfalt complet refăcut de-a lungul pistei de 5,451 km. Tensiunile laterale și longitudinale asupra anvelopelor sunt medii, partea stângă a mașinii fiind supusă unei uzuri mai mari. Weekendul din 2026 va fi din nou marcat de formatul Sprint.
Suzuka (27-29 martie), una dintre cele mai solicitante piste pentru anvelope, necesită ca întotdeauna cea mai dificilă selecție: C1, C2 și C3. Temperaturile mai scăzute ale pistei și rezistența mai mare la granulație le-au permis piloților în 2025 să își prelungească perioadele cu anvelopele Hard și Medium, efectuând o singură oprire la boxe. Aceasta este o situație diferită față de 2024, când degradarea termică a necesitat cel puțin două opriri la boxe.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




