Alertă pe șoselele Capitalei: trotinete mortale! Primarul interimar anunță un regulament strict până la finalul anului

Răzvan Codorean | Publicat: 24.09.2025 09:14 | Actualizat: 24.09.2025 09:14
Numărul de accidente în care au fost implicate trotinete a crescut semnificativ. În anul 2024 s-au înregistrat 1.320 de astfel de accidente, iar în primele șapte luni ale anului 2025 numărul acestora a ajuns la 1.525, potrivit Poliției Române. Primarul interimar al Capitalei anunță că până la finalul anului se va adopta un regulament privind utilizarea acestora.
Încă din startul anului 2020, atunci când a fost propus proiectul care a reglementat minimal circulația trotinetelor electrice, existau semnale legate de pericolele aduse de utilizarea necorespunzătoare a acestora. Astfel, statisticile indicau că, în perioada 2016 – 2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice, soldate cu un deces, 37 răniți grav și 156 răniți ușor.
Creștere exponențială a numărului de accidente în care sunt implicate trotinete electrice
Între timp, situația este mult mai gravă. 1320 de accidente, soldate cu rănirea a 1.353 de persoane și decesul altor 9, sunt cifrele aferente anului 2024. Iar anul acesta, numai în primele șapte luni, s-a ajuns la 1.525 incidente, în care și-au pierdut viața șapte persoane, iar 1.618 au fost rănite. Mai grav este că în 80% dintre cazuri, vina pentru producerea evenimentelor rutiere a aparținut celor care conduceau acest tip de vehicule pe două roți.
Iar dacă mai punem la socoteală și mopedele, tabloul devine și mai sinistru. În anul 2024, au fost 678 de accidente, din care 430 din vina conducătorilor de mopede – 29 de morți și 695 de răniți. Iar în primele șapte luni din 2025, pentru care există statistici clare ale Poliției Române, au avut loc alte 593 de evenimente, din care 369 din vina conducătorilor de mopede, soldate cu 19 de morți și 604 răniți.
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, anunță reglementări clare
Un semnal de alarmă referitor la această situație a fost tras de Titi Aur, multiplul campion național de raliuri, a cărui implicare activă în siguranța rutieră este deja de notorietate. ”În şcoala generală, în liceu, nu se face nimic organizat în ceea ce privește educația rutieră. Și nu vorbesc de Poliţia Rutieră, ONG-uri etc, ci de sistemul de educaţie, care nu face nimic. Şi atunci se urcă tânărul, copilul, pe trotineta electrică, fără cască, fără protecţie şi fără educaţie deloc. Ar trebui să meargă cu maximum 25 de km/h, dar toate trotinetele private, nu vorbim de cele închiriate, merg cu 50, 70, 80, chiar şi peste 80 de km/h...Circulaţia se derulează într-o junglă”, a spus Aur.
Ei bine, primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, anunță că lucrurile se vor schimba. Astfel, până la finalul anului ar urma să fie adoptat Regulamentul privind utilizarea trotinetelor electrice. El a precizat că scopul acestuia nu este interzicerea trotinetelor, ci reglementarea modului de utilizare.
Componentele Regulamentului
Potrivit declarațiilor sale pentru Radio România Actualități, regulamentul vizează două componente: trotinetele în regim de ride-sharing – operatorii economici care le pun la dispoziția publicului prin închiriere și circulația pe drumurile publice – reglementată conform Codului rutier.
Primarul a menționat că, pe lângă accidentele cauzate de trotinetele electrice, există și probleme legate de abandonarea acestora pe spații verzi, nerespectarea regulilor de circulație și blocarea zonelor de promenadă, punând în pericol siguranța părinților și a copiilor. ”În momentul în care nu vei mai putea să lași trotineta oriunde, ci doar în anumite zone desemnate de municipiu, altfel riști o amendă, nu cred că cineva își va mai permite”, a explicat Bujduveanu.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.




Cele mai citite
















