Noul Renault Twingo, rival retro-chic pentru Spring
Galerie foto(10) Galerie foto (10 fotografii): Noul Renault Twingo, rival retro-chic pentru Spring
Răzvan Codorean | Publicat: 07.11.2025 19:27 | Actualizat: 07.11.2025 20:59
Renault continuă să readucă la viață designul retro. După modelul 5 E-Tech Electric și un 4 E-Tech Electric, acum este rândul unui alt nume legendar să revină în portofoliu cu o notă modernă: Twingo.
În timp ce Renault 4 și 5 fuseseră eliminate cu mult înainte de renașterea lor, Twingo a fost scos din producție abia anul trecut. Succesorul său este o mașină complet diferită și, pentru prima dată, va fi vândută exclusiv ca vehicul electric. Dezvoltat în doar doi ani, noul hatchback electric de bază face trimitere la modelul din prima generație vândut din 1992 până în 2012.
Inspirat de originalul Twingo
De la farurile rotunde și lamela orizontală a grilei, până la prizele de aer triple de pe capotă și butonul roșu pentru luminile de avarie, este clar că Renault s-a inspirat de la modelul original Twingo. Dar vremurile în care europenii se mulțumeau cu mașini cu două uși au apus de mult, așa că, la fel ca generația anterioară, noul vehicul electric primește uși spate.

Avem parte de un design cu mai multă carismă decât majoritatea mașinilor pe care le vedem astăzi pe șosele. de pe șosea. Deși semnificativ mai mare decât înainte, Twingo rămâne surprinzător de mic după standardele actuale. El măsoară 3789 milimetri lungime, 1720 mm lățime și 1491 mm înălțime, cu un ampatament generos de 2493 mm. Unii ar putea argumenta că jantele de 18 inch sunt exagerate pentru un hatchback atât de mic, iar pentru aceștia, Renault oferă un set standard de jante de 16 inch.

Un interior mai puțin retro
Interiorul este mai puțin nostalgic, reflectând nevoia de tehnologie modernă, cu un panou de instrumente digital de șapte inch și un ecran de infotainment de 10 inch. Totuși, Renault aduce un omagiu trecutului aducând culoarea exterioară în cabină, la fel cum a făcut-o și la prima generație Twingo. Ornamentele laterale ale ușilor din față nu sunt o piesă separată, ci o parte a caroseriei, vopsite împreună cu restul mașinii. Acest lucru economisește probabil bani pentru Renault și conectează vizual noua mașină cu predecesorul său.

Selectorul de viteze se află în spatele volanului, și, în plus, Renault a păstrat unele comenzi fizice. Consola centrală găzduiește trei butoane pentru setările de climatizare, flancând câteva butoane pentru dezaburitor și recircularea aerului. Atât volanul, cât și panourile ușilor păstrează butoanele tradiționale în loc de acele taste tactile delicate, care, uneori, pot fi frustrant de utilizat.

Și mai avem parte de un lucru important. Scaunele spate care glisează individual, o raritate în segment. Și cum și scaunul pasagerului din față se rabatează complet, poți transporta obiecte mai lungi. Spiritul practic este completat de faptul că spațiul cargo este de 360 de litri, iar prin rabatarea scaunelor spate crește la peste 1.000 de litri.

Tracțiune față, 80 CP, autonomie de 263 km
Ajuns la a patra generație, Renault Twingo revine la originile sale cu tracțiunea față. Motorul electric furnizează 80 CP și un cuplu de 175 Nm, valori potrivite pentru traficul urban. Renault declară că mașina atinge 100 km/h în 12,1 secunde, 0-50 km/h în 3,85 secunde și o viteză maximă de 130 km/h.
Greutatea este întotdeauna o preocupare în cazul vehiculelor electrice, dar Twingo înclină balanța cu o valoare de 1.200 de kilograme, o performanță deloc mică pentru un vehicul electric. Motorul electric își extrage energia necesară dintr-o baterie mică LFP (litiu-fier fosfat) de 27,5 kWh, oferind o autonomie WLTP de 263 de kilometri. La încărcare, o conexiune de curent continuu de 50 kW reîncarcă bateria de la 10 la 80% în aproximativ o jumătate de oră. Energia este distribuită în ambele sensuri, deoarece Twingo acceptă încărcarea bidirecțională prin intermediul unui încărcător de curent alternativ de 11 kW și a unui adaptor pentru o putere de până la 3.700 de wați.
Renault va produce modelul Twingo E-Tech Electric în Slovenia și va începe vânzările la începutul anului viitor. Cu un preț sub 20.000 de euro în Europa, înainte de stimulente, noul Twingo va concura cu Dacia Spring, dar și cu Hyundai Inster, Fiat 500e și BYD Dolphin Surf.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





