Aston Martin mai dă o lovitură. Newey l-a adus pe unul dintre oamenii esențiali pentru epoca Schumacher la Ferrari
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): Aston Martin mai dă o lovitură. Newey l-a adus pe unul dintre oamenii esențiali pentru epoca Schumacher la Ferrari
Răzvan Codorean | Publicat: 05.11.2025 10:24 | Actualizat: 05.11.2025 10:24
Schimbările de regulament prevăzute pentru 2026 determină echipele de Formula 1 să mute constant și-n ceea ce privește echipele tehnice. Nu face excepție nici Aston Martin, care a adus unul dintre oamenii esențiali pentru Ferrari în perioada Schumacher.
Adrian Newey s-a alăturat companiei Aston Martin în noul rol de partener tehnic general, devenind totodată acționar al echipei de Formula 1, în martie anul acesta. O mutare importantă pentru echipă, în condițiile în care, la 66 de ani, Newey este cea mai titrată persoană din istoria F1, fiind implicat în peste 200 de victorii în curse și un total de 26 de titluri la piloți și constructori pentru echipe precum Red Bull, McLaren și Williams.
Newey a identificat problemele în dezvoltarea AMR26
Newey conduce în prezent dezvoltarea modelului AMR26, prima mașină Aston Martin care respectă noile reglementări F1 2026, care vor include electrificarea în proporție de 50%, combustibili complet sustenabili și aerodinamică activă.
Sezonul următor va marca și primul sezon al mult așteptatului parteneriat tehnic al Aston Martin cu Honda, furnizorul actual de motoare al Red Bull. Numai că, după ce a analizat potențialul echipei tehnice, Newey a descoperit că echipa sa are o problemă importantă. Mai exact, faptul că nu are instrumente de simulare, esențiale pentru dezvoltarea monopostului, la nivelul rivalilor.
”În special, simulatorul driver-in-the-loop necesită multă muncă, deoarece nu corelează deloc în acest moment, iar el reprezintă un instrument fundamental de cercetare”, spunea Newey. Care, în plus, estima că, dacă nu se mișcă rapid și eficient, echipa sa va avea nevoie de doi ani pentru a ajunge la un standard capabil să asigure premise ale succesului.
Mutări importante
Ulterior, șeful echipei n-a stat cu mâinile în sân. L-a adus mai întâi pe Giles Wood în rolul de director de simulare și modelare a vehiculelor. Un om pe care-l cunoaște foarte bine, pentru că a lucrat alături de el atât la McLaren, cât și la Red Bull.
Wood renunțase la F1 în 2017, pentru a se alătura gigantului tehnologic Apple, iar mutarea sa la Aston Martin a marcat revenirea în acest sport pentru inginerul extrem de respectat. Și nu a fost totul. Acum l-a adus și pe Marco Fainello.

Fainello este foarte apreciat în domeniul simulărilor, jucând un rol cheie la Ferrari în perioada în care, cu Michael Schumacher în rolul de pilot, domina Marele Circ. Fainello a început să lucreze la Maranello în 1995, ajungând la rolul de șef al departamentului de dinamică a vehiculelor - o poziție pe care a deținut-o între 1997 și ultimul sezon în care Schumi a luat titlul, în 2004.
Inginerul născut în Verona a contribuit la supravegherea dezvoltării primului simulator Ferrari înainte de a prelua rolul de director de dezvoltare a performanței. După ce și-a îndreptat atenția către divizia de mașini de stradă a Ferrari și către aventurile din cursele GT, Fainello a părăsit Maranello la sfârșitul anului 2016. Iar acum, la 13 ani după ce părăsise Formula 1, iată, vine să pună umărul la ascensiunea lui Aston Martin.

Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







