Aston Martin: Newey dezvăluie detalii despre proiectul 2026
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Aston Martin: Newey dezvăluie detalii despre proiectul 2026
Răzvan Codorean | Publicat: 17.11.2025 13:51 | Actualizat: 17.11.2025 15:22
2026 reprezintă un an de cotitură pentru echipa din Silverstone. Sigur, va fi nevoie de timp pentru a exploata pe deplin noile vedete și noile instrumente, dar Newey este încrezător în șansele teamului său.
Aston Martin vede anul viitor ca o mare oportunitate de a începe să culeagă roadele investițiilor semnificative făcute în campionatele recente, atât în facilități, cât și în personal.
Echipa a investit masiv cu scopul de a deveni un candidat la titlul mondial, recunoscând în același timp că anumite procese necesită timp. Cheltuielile în sine nu sunt suficiente: este crucial să integrezi toate elementele și să le faci să funcționeze împreună optim, mai ales având în vedere că unii dintre tehnicienii cheie sunt implicați în proiect doar de câteva luni.
Newey are la dispoziție un arsenal tehnic de ultimă generație
Un nou tunel aerodinamic, un simulator modernizat și o serie de facilități de ultimă generație sunt instrumentele pe care Lawrence Stroll le-a pus la dispoziție inginerilor săi, inclusiv lui Adrian Newey, vârful de lance al acestui proiect ambițios.
Și tocmai de la acest concept și-a început Newey analiza: „Ca echipă, am crescut rapid. Acum suntem într-o fază de acomodare. După ce am crescut enorm numeric, acum trebuie să-i facem să lucreze bine împreună”, a explicat designerul englez într-un interviu pe site-ul echipei. Și acesta este și aspectul interesant: uneori, dincolo de soluții, ceea ce contează cel mai mult este modul în care funcționează un grup, și aici intervine Newey.

A renunțat la AMR25 pentru monopostul de anul viitor
Nu este un secret faptul că Aston Martin a ales să oprească dezvoltarea modelului AMR25 destul de devreme, pentru a-și concentra toate energiile asupra viitorului echipei. 2026 va aduce schimbări semnificative: echipa va trece de la unitatea de putere Mercedes la cea Honda, iar pentru prima dată, suspensia spate și cutia de viteze vor fi, de asemenea, proiectate intern.
Deși bazele proiectului au fost puse destul de devreme, aerodinamica urmează o cale cu totul diferită. Pe de o parte, echipele au putut începe lucrul în tunelul aerodinamic și CFD abia în ianuarie; pe de altă parte, având în vedere noile reglementări, apar lună de lună domenii în care se pot face îmbunătățiri.
Care este rolul lui Newey
Vorbind despre anul 2026, Newey a explicat cum se integrează în mediul de lucru al Aston Martin și care este contribuția sa la proiect. Scopul său nu este doar să ofere feedback personal, ci și să valorifice cele mai bune idei de la alți ingineri. Nu este vorba despre contribuția unui individ, ci mai degrabă despre capacitatea de a valorifica creativitatea colectivă.
„Suntem o echipă de aproximativ 300 de ingineri. Colaborarea este evident cel mai important aspect și, în multe privințe, mai mult decât talentele individuale din cadrul echipei, este modul în care lucrăm cu toții împreună. Ne asigurăm că comunicăm și că obținem maximum unii de la alții”, a explicat Newey.
Aceste elemente demonstrează cât de necesară a fost punerea bazelor proiectului din timp, până în punctul în care Newey nu a fost implicat în toate deciziile „fundamentale” privind monopostul din 2026, așa cum a explicat el însuși în mai multe rânduri. Aceasta nu înseamnă, însă, că nu poate contribui la dezvoltarea mașinii de anul viitor, deoarece aerodinamica este în continuă evoluție.
„Pentru mine personal, ce înseamnă asta? Ei bine, înseamnă că probabil îmi petrec cam 50% din zi lucrând cu alți ingineri, atât individual, în jurul unei stații CAD, cât și în cadrul unor ședințe. Ca să fiu sincer, prefer prima variantă, pentru că cred că ședințele individuale sunt adesea locul unde ies cele mai bune idei.”
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




