foto Audi, plan în 3 faze pentru a lua titlul în Formula 1. E gata și schema cromatică a monopostului
Galerie foto(13) Galerie foto (13 fotografii): Audi, plan în 3 faze pentru a lua titlul în Formula 1. E gata și schema cromatică a monopostului
Răzvan Codorean | Publicat: 13.11.2025 17:11 | Actualizat: 13.11.2025 17:12
Argintiu, roșu și negru. Aceasta este schema cromatică a monopostului cu care Audi va intra în Formula 1 în 2026, avându-i ca sponsor pe cei de la Revolut. Dincolo de design, marca germană vine însă și cu un plan ambițios și anunță că vizează titlul mondial.
Anul 2026 va marca un an de schimbări profunde pentru Formula 1. Odată cu introducerea unor noi reglementări tehnice, a unui număr tot mai mare de unități de putere electrice și a unei aerodinamici revizuite, grila de start va primi doi noi concurenți: Cadillac și Audi. Va fi debutul echipei americane, în timp ce Audi va prelua Sauber, punând bazele unui proiect ambițios, pe termen lung.
Obiectivul nu este victoria imediată, ci construirea unei echipe de top
Scopul nu este victoria imediată. În culise, producătorul german investește masiv pentru a-și extinde facilitățile și a atrage noi ingineri, asigurându-se că tehnicienii săi dispun de instrumente de ultimă generație. Din acest motiv, Mattia Binotto rămâne dedicat drumului pe care a trasat-o în ultimele luni: creșterea pas cu pas și transformarea Audi într-o echipă capabilă să concureze pentru titlul mondial din 2030.
Pentru a atinge acest obiectiv, Audi a definit un plan în trei faze: o călătorie care începe cu o echipă „tânără” pe grila de start și își propune să o transforme, pe parcursul a cinci sezoane, într-o echipă de top capabilă să lupte pentru titlu. Ambițiile vor fi evidente chiar și în primii ani, dar va fi crucial să se mențină consecvența cu realitatea și să se crească pas cu pas.
„Avem un plan în trei faze. În următorii doi ani, vom fi competitori. Trebuie să ne îmbunătățim situația actuală și să avem ambiții, dar important este să creștem pentru a ajunge ca din 2028 încolo să devenim concurenți reali și apoi, din 2030, să luptăm pentru titlu”, a explicat directorul general Audi, Gernot Dollner.

Va deschide o nouă fabrică în Anglia
Așadar, primii ani în F1 vor servi la punerea bazelor succesului viitor. Nu este o coincidență faptul că Audi a decis să deschidă o nouă fabrică în Anglia, o alegere strategică pentru a facilita angajarea de noi ingineri și pentru a se integra pe o piață în care nouă echipe au locația peste Canalul Mânecii, cu excepția Ferrari, care rămâne loială istoricului Maranello.
Și pentru Audi, centrul tehnologic din Bicester va juca un rol de sprijin, în timp ce principalele activități vor rămâne în Hinwil, Elveția, pentru proiectarea șasiului, și în Neuburg pentru dezvoltarea unităților de putere. După cum demonstrează experiența Aston Martin, o echipă care a investit resurse semnificative, va fi nevoie de timp pentru a integra și armoniza toate componentele proiectului, iar acesta este un aspect de care liderii echipei sunt conștienți.
Recrutează personal de top
Marca germană a investit semnificativ nu doar în facilități, ci și în atragerea personalului cheie. Sosirea lui Mattia Binotto pentru a conduce proiectul, a lui Jonathan Weathley la cârma echipei și a noilor tehnicieni, inclusiv fostul mecanic șef Red Bull al lui Max Verstappen, reprezintă o dovadă concretă a ambiției Audi: de a intra în Formula 1 cu un obiectiv clar: să câștige.
Nu este un secret faptul că proiectul a trecut prin faze dificile, marcate de revizuiri și mai multe plecări de-a lungul anilor. De fapt, când Dollner a preluat funcția de CEO acum aproximativ doi ani, a existat o analiză amănunțită a ceea ce ar putea fi proiectul și a strategiei de urmat, dar în cele din urmă s-a luat decizia de a urma o cale și mai ambițioasă.
Partener din lumea arabă
Pentru a avea resursele necesare, în condițiile în care Audi se confruntă cu criza de pe piața auto, a fost atras un partener extern pentru a oferi noi fonduri, fondul suveran Qatar Investment Authority, care face deja parte din Grupul VW, fiind al treilea cel mai mare acționar după Porsche și guvernul Saxoniei Inferioare.
Aceste decizii au permis termene și investiții mai rapide, esențiale pentru a fi competitivi în F1. Unul dintre punctele forte va fi capacitatea Audi de a dezvolta totul intern, între fabricile din Hinwil și Neuburg, asigurând integrarea directă între șasiu și grupul motopropulsor. Această decizie a fost luată cu ceva timp în urmă, dar reprezintă un avantaj clar pentru Binotto.
„Pentru a deveni o echipă câștigătoare în viitor, desigur, faptul că un producător operează din două locații poate adăuga complexitate. Dar este mai important să ai control complet atât asupra șasiului, cât și asupra unității de putere. Pentru că în cazul lui Audi nu este vorba doar de o prezență în Formula 1, ci despre a câștiga”, spune Binotto.
Cum va arăta monopostul
În schema cromatică a monoposturilor pe care le vor pilota Nico Hulkenberg și Gabriel Bortoleto sunt nuanțele clasice pe care producătorul german le-a folosit adesea în motorsport: argintiu, roșu fluorescent și negru. Nu se va apela însă la un amestec, ci la
o împărțire în trei tonuri de la față la spate. Fiecare culoare va avea propria secțiune clar definită, iar în funcție de unghi, mașina va avea conotații cromatice diferite.
Argintiul — care este culoarea predominantă — va ocupa întreaga parte frontală a mașinii până la centru. Cu alte cuvinte, partea frontală, cockpitul, pompele laterale și priza de aer vor fi argintii. Negrul, pe de altă parte, va ocupa restul secțiunii centrale și partea din spate. Iar roșul va asigura tranziția.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




