Controversatul plan vizând opririle obligatorii la boxe nu intră în vigoare. Pentru moment
Galerie foto(2) Galerie foto (2 fotografii): Controversatul plan vizând opririle obligatorii la boxe nu intră în vigoare. Pentru moment
Răzvan Codorean | Publicat: 17.11.2025 09:37 | Actualizat: 17.11.2025 09:37
Propunerea de a face obligatoriu două opriri la boxe pe cursă a fost discutată în ședința Comisiei de F1, dar nu s-a ajuns la un acord imediat.
A patra și ultima reuniune a Comisiei de F1 a fost prezidată de directorul FIA pentru monoposturi, Nikolas Tombazis. Deși ideea de a face obligatorii două opriri la boxe nu a fost întâmpinată cu aprobare universală și a avut rezultate mixte atunci când a fost implementată la Monaco în acest sezon, conceptul, anterior neapreciat, a căpătat avânt în ultimele săptămâni, după o serie de curse cu foarte puțină varietate tactică. Mai cu seamă că și Pirelli, știți deja, a venit la ultimele întreceri cu game ”surpriză” de anvelope.
Ce spun reprezentanții echipelor
În timp ce susținătorii propunerii cu două opriri cred că aceasta va genera varietate tactică, oponenții acesteia subliniază că opțiunile strategice se vor concentra în mod natural în jurul unei ferestre foarte înguste. „Cea mai mare îngrijorare a mea ar fi să ajungem, cu toții, să folosim aceeași strategie la o distanță de un tur unul de celălalt”, a declarat directorul echipei Williams, James Vowles, în weekendul Marelui Premiu al Braziliei.
Șeful McLaren, Andrea Stella, a declarat în aceeași conferință de presă: „Am văzut o mulțime de curse în care unii piloți au ales o strategie cu o singură oprire, iar alții au mizat pe două, dar acest lucru nu i-a împiedicat pe cei din urmă să lupte cu șanse reale chiar dacă aveau de recuperate timpul petrecut la pit. Ori tocmai acest spectacol ar urma să dispară”.

Când s-ar putea produce schimbarea
Indiferent de motivațiile exprimate de echipe, a apărut o predicție tacită. Numărul mare de noi variabile care vor însoți debutul noii generații de monoposturi face ca echipele să fie și mai preocupate de fiabilitate.
Perspectiva de a fi nevoiți să efectueze două opriri la boxe ar necesita un ritm de cursă mai mare, iar creșterea performanței nu se potrivește cu preocupările legate de fiabilitate. „S-a convenit că discuțiile pe această temă vor continua după primele curse din 2026”, a precizat FIA, confirmând posibilitatea reluării discuțiilor odată ce preocupările legate de fiabilitate se vor diminua.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




