FIA va lua măsuri drastice în privința gestionării anvelopelor în 2026
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): FIA va lua măsuri drastice în privința gestionării anvelopelor în 2026
Răzvan Codorean | Publicat: 13.11.2025 19:58 | Actualizat: 13.11.2025 21:35
Conform unor informații pe surse legate de regulamentul tehnic FIA, cea mai recentă revizuire a regulamentului din 2026 introduce o interdicție explicită asupra soluțiilor legate de gestionarea termică a anvelopelor.
Această actualizare, revizuirea nr. 14 a regulamentului tehnic din 2026, pare a fi un răspuns direct la anumite practici considerate „la limită” de către organismul de conducere. De câteva săptămâni, potrivit unor surse din interiorul FIA, echipele operează într-o zonă gri a reglementărilor, inginerii cautând lacune pentru a câștiga timp pe tur.
Desigur, forul mondial încearcă să acopere aceste lacune pe măsură ce apar, însă reglementările nu sunt încă suficiente pentru a elimina total posibilitatea echipelor de a-și asigura un avantaj. Iar acest lucru este cu atât mai important cu cât echipele sunt deja angajate în proiectarea și industrializarea monoposturilor lor din 2026.
Constrângere de programare
Situația este cu atât mai delicată având în vedere programul extrem de strâns: primele teste de iarnă sunt planificate pentru 26-30 ianuarie la Montmeló. În timp ce echipele își finalizează conceptele și lansează producția anumitor piese critice, FIA continuă să ajusteze regulile pentru a preveni abuzurile. Știe că cea mai mică lacună legală poate crea un avantaj masiv pentru o echipă.
Gestionarea anvelopelor rămâne un factor cheie de performanță, în ciuda sosirii anvelopelor mai înguste dezvoltate de Pirelli pentru 2026. Acestea vor reduce rezistența la înaintare și greutatea, dar nu vor schimba punctul fundamental: oricine poate gestiona cel mai bine temperatura anvelopelor va avea un avantaj strategic.
Să fie în vizor McLaren ?
Și tocmai aici McLaren ridică semne de întrebare. Mașina lor MCL39 s-a dovedit superioară tuturor celorlalte mașini în ceea ce privește performanța anvelopelor, în toate condițiile. Nici Red Bull, nici vreo altă echipă nu au reușit să reproducă această consecvență. În paddock, speculațiile sunt omniprezente: a găsit McLaren o soluție inovatoare, una vizată acum implicit de FIA?

Noua versiune a regulamentului introduce o interdicție clară: „Singura răcire permisă a anvelopelor este cea a aerului care trece prin roată sau prin sistemul definit ca «Ansamblu caroserie roată» în articolul C3.15”, insistă directorul tehnic FIA, Nikolas Tombazis. „Orice alt dispozitiv, sistem sau procedură destinată și/sau având efectul de a îmbunătăți răcirea anvelopelor este interzisă.”
FIA transmite astfel un mesaj puternic: gestionarea termică a anvelopelor nu ar trebui să se mai realizeze prin mijloace tehnice, ci exclusiv prin designul general al mașinii. Pe măsură ce sezonul se apropie de sfârșit și în timp ce McLaren continuă să extragă maximum din anvelopele sale fără ca cineva să înțeleagă exact cum, această eliminare a opțiunilor tehnice pare pentru mulți un avertisment voalat.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




