Ferrari și-a anunțat planurile pentru startul lui 2026: ”Nu trebuie să ne grăbim să ne uităm la cronometre”
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Ferrari și-a anunțat planurile pentru startul lui 2026: ”Nu trebuie să ne grăbim să ne uităm la cronometre”
Răzvan Codorean | Publicat: 19.12.2025 18:47 | Actualizat: 19.12.2025 20:03
Șeful Scuderiei de la Maranello, Fred Vasseur, a dezvăluit presei momentul în care echipa sa își va prezenta monopostul pentru 2026 și planurile pentru pre-sezon.
De-acum este clar. Ferrari își va dezvălui mașina pentru 2026 la Fiorano, pe 23 ianuarie, piloții Charles Leclerc și Lewis Hamilton urmând să parcurgă și primii kilometri la un test de performanță. Interesant este însă faptul că pentru moment monopostul nu are încă un nume desemnat, așa cum se întâmplă la alte echipe, acesta urmând să fie comunicat doar la momentul lansării.
Un program împins la maximum
Vasseur a lăsat să se înțeleagă că Ferrari nu se grăbește cu programul de dezvoltare al noului monopost, ceea ce înseamnă că a amânat asamblarea finală până în ajunul sesiunii de filmări de la Fiorano. „Vom termina asamblarea mașinii cu o zi înainte de lansare, astfel încât totul să fie pus la punct cu minuțiozitate”, a declarat Vasseur la conferința de presă tradițională de sfârșit de an a Ferrari de la Maranello.
Dezvoltând strategia de pre-sezon, Vasseur spune că obiectivul echipei sale este să acumuleze cât mai mulți kilometri posibil la shakedown-ul de la Barcelona, de la sfârșitul lunii ianuarie, însă că obiectivul pentru acel test nu este de a obține neapărat cei mai buni timpi.
„Cred că toată lumea va proceda la fel. În această situație, cu schimbări radicale ale regulamentului tehnic, cel mai important este să câștigi kilometraj. Nu este vorba de a urmări performanța. Este vorba de a valida alegerile tehnice în ceea ce privește fiabilitatea. Și apoi ne vom uita la timpi. Asta înseamnă că eu cred că toată lumea va veni la Barcelona cu monoposturi, să le spunem, cu o specificație A, punct de plecare pentru versiunea finală”, a spus Vasseur.
Ulterior, acesta a oferit și o explicație suplimentară: ”În primele curse după schimbarea anterioară a unității de putere, în 2014, a existat un procent uriaș de abandonuri. Am învățat astfel, cu toții, că nu trebuie să ne grăbim să ne uităm la cronometre, ci să vedem în ce măsură am lucrat bine în ceea ce privește fiabilitatea. Căci dacă am amâna acest aspect până la testele din Bahrain, chiar dacă am avea informații nu ar mai exista timpul necesar pentru a reacționa cum trebuie înainte de debutul sezonului, din Australia”.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite






