Ferrari caută întăriri la rivali. Ce lovituri a dat Scuderia
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Ferrari caută întăriri la rivali. Ce lovituri a dat Scuderia
Răzvan Codorean | Publicat: 17.12.2025 15:31 | Actualizat: 17.12.2025 15:31
Scuderia de la Maranello este decisă să schimbe radical lucrurile din 2026, atunci când intră în vigoare noul regulament tehnic, și își consolidează schema de personal pentru a echilibra plecările recente.
Directorul tehnic Loic Serra a plecat de la oamenii pe care îi cunoaște. Nu este de mirare, așadar, că ultimele două sosiri sunt de la Mercedes. Ambele vin de la Brackley, unde francezul a fost înainte de a ajunge la Maranello în octombrie anul trecut. Și dacă este adevărat că nu sunt nume mari, este vorba despre persoane cu expertiză în domenii cheie.
Ce a adus Ferrari de la Mercedes
Primul este Shaid Farzand, specialistul care a devenit Inginer Senior de Performanță și Simulare la începutul anului 2023, dedicându-se Grupului de Modelare a Anvelopelor. Adică acel grup de lucru Mercedes care a căpătat o importanță din ce în ce mai mare în înțelegerea modului de utilizare a ferestrei de operare a anvelopelor Pirelli încă din faza virtuală.

În cei șapte ani petrecuți în Marea Britanie, asiaticul a câștigat respectul lui Loic Serra, care l-a dorit în echipa sa de la Maranello, având în vedere expertiza sa specifică combinată cu cunoștințele sale aprofundate despre lumea virtuală.
Alături de el a sosit Giulia Zoppini, care s-a alăturat echipei de Management Sportiv în urmă cu puțin peste o lună, completând echipa condusă de Diego Tondi. În vârstă de 30 de ani, originară din Dueville, Vicenza, ea a absolvit ingineria aerospațială la Padova și a obținut o diplomă de master în inginerie aeronautică la Universitatea Politehnică din Milano, înainte de a-și finaliza doctoratul la Universitatea Tehnică Delft din Olanda, membră a Consiliului European de Cercetare.

Tânăra italiancă s-a dedicat măsurării, înțelegerii și controlului instabilităților de curgere transversală pentru a reduce rezistența la înaintare. Giulia a lucrat la măsurători spațiotemporale avansate ale instabilităților de curgere transversală într-un tunel aerodinamic cu turbulență redusă. Așadar vorbim despre un specialist de primă clasă, care a preferat F1 în locul aviației pentru că rezultatele cercetării se văd mult mai repede.
A petrecut doi ani la Mercedes înainte de a ajunge la Maranello și va aplica metodele sale în timpul testelor în tunelul aerodinamic pentru dezvoltarea monoposturilor care vor fi folosite începând cu 2026.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




