Lewis Hamilton își varsă amarul: ”Să pilotezi pentru Ferrari este un vis, dar eu trăiesc un coșmar!”
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): Lewis Hamilton își varsă amarul: ”Să pilotezi pentru Ferrari este un vis, dar eu trăiesc un coșmar!”
Răzvan Codorean | Publicat: 11.11.2025 17:55 | Actualizat: 11.11.2025 17:55
Pentru britanicul Hamilton, weekendul din Brazilia a fost unul de uitat, fiind marcat de două abandonuri. Lewis nu și-a ascuns frustrarea. Însă, apoi, la rece, și-a schimbat discursul, și a promis revanșa.
Uneori, weekendurile încep prost și continuă pe aceeași cale, fără nicio șansă de a schimba lucrurile. Pentru Lewis Hamilton, Marele Premiu al Braziliei a fost unul dintre acele weekenduri, un fel de coșmar, mai ales dacă ținem seama cât de mult înseamnă evenimentul de la Interlagos pentru el personal.
Pista pe care l-am văzut de atâtea ori realizând performanțe memorabile s-a transformat într-un teatru al frustrării. N-a prins ultima parte a calificărilor nici pentru Sprint, nici pentru cursă, și, în plus, în întreceri a avut parte nu doar de un monopost instabil și cu un ritm extrem de scăzut, ci și de dezamăgirea pe care ți-o produce faptul că nu izbutești să termini cursa principală, mai ales atunci când nu ești tu de vină.

O cursă amară
Pentru Hamilton, întrecerea principală din Brazilia s-a complicat chiar de la început din cauza acelui contact cu Carlos Sainz care a deteriorat podeaua mașinii sale pe partea stângă. Aceasta este o zonă foarte sensibilă a mașinii, care poate genera dezechilibre aerodinamice, provocând instabilitatea punții spate de care se plângea Lewis. „Nu știu exact ce s-a întâmplat în virajul 1, dar este evident frustrant să fii lovit chiar la început. După aceea, mașina a devenit inutilizabilă”, a explicat el presei. Aceste indicii sunt confirmate de declarația lui Vasseur, care afirmă că a pierdut în jur de 30 de puncte de forță de apăsare.

Câteva secunde mai târziu, și-a distrus aripa față după o coliziune la mare viteză cu mașina lui Franco Colapinto. „Colapinto a făcut o greșeală în ultimul viraj, am intrat în curentul de aer, iar în momentul în care am schimbat trasa, a făcut-o și el”, avea să explice Hamilton. Cert este că a fost obligat să ajungă la boxe și, mai mult, a primit și o penalizare de cinci secunde. A trecut peste, a încercat să continue, în pofida problemelor tehnice, dar, în cele din urmă, la mijlocul cursei, a fost forțat să se retragă.
Coșmar, dar și o promisiune
Nu este de mirare că Hamilton era extrem de frustrat atunci când s-a încheiat totul. „Este un coșmar. Și îl trăiesc de ceva vreme. Tranziția dintre visul de a pilota pentru această echipă extraordinară și apoi coșmarul rezultatelor pe care le-am obținut... Suișurile și coborâșurile. Este dificil”, a spus Hamilton.
Tot el însă, la rece, și-a schimbat discursul. ”Mâine mă voi ridica. Voi continua să mă antrenez. Voi continua să lucrez cu echipa. Chiar am vrut să le aduc niște puncte bune în acest weekend, dar mă voi întoarce cât mai puternic posibil pentru următoarea cursă”, a spus Lewis.

Într-adevăr, dacă iei în considerare progresul său de la pauza de vară, Hamilton a reușit rareori să profite de progresul pe care l-a făcut în ceea ce privește performanța. Urmând o tendință, este acum mai aproape de coechipierul său în calificări, deși în unele ocazii i-a lipsit motivația de a găsi acele sutimi de secundă finale și de a termina în frunte.
Totuși, adevărul este că adesea anumite incidente, precum problema la frâne din Singapore, accidentul și penalizarea de la Zandvoort care au afectat și Monza, sau dezamăgirea din Mexic, nu au evidențiat acești pași înainte sub formă de rezultate, ceea ce a afectat și moralul. Dar trebuie să fii capabil să te recuperezi după fiecare decepție, iar Lewis a încercat să privească și aspectele pozitive.
„Este evident un rezultat dezastruos și sunt dezamăgit pentru întreaga echipă. Dar încerc să rămân pe linia de plutire și să mențin o atitudine pozitivă. Există potențial în mașina noastră și, în acest moment, trebuie să cred că poate ieși ceva bun din toate aceste dificultăți”, a precizat Hamilton.
Un final de sezon cu ochii pe 2026
Mai sunt trei Mari Premii rămase, iar Ferrari intenționează să folosească fiecare cursă pentru a recupera teren. Hamilton, în ciuda frustrării sale, transmite un mesaj de unitate și determinare. Prioritatea sa: să redea încrederea unei echipe zdruncinate, dar care rămâne concentrată asupra viitorului.
Între ghinion și coliziuni, Brazilia a fost un coșmar pentru Ferrari. Dar, în mijlocul furtunii, Hamilton întruchipează speranța și rezistența. Mesajul său este clar: atâta timp cât mai sunt tururi de parcurs, Ferrari va continua să lupte.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







