Pirelli le face încă o surpriză piloților! Cu ce noutăți vine în Brazilia
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Pirelli le face încă o surpriză piloților! Cu ce noutăți vine în Brazilia
Răzvan Codorean | Publicat: 04.11.2025 16:54 | Actualizat: 04.11.2025 16:54
Așa cum a obișnuit, Pirelli, furnizorul oficial de pneuri din Formula 1, propune modificări și pentru weekendul din Brazilia, în care vom avea parte, pe lângă Grand Prix, și de o cursă de sprint.
După o săptămână de pauză, caravana F1 se îndreaptă către Brazilia. Un loc cu legături puternice cu Marele Circ, pasiune fierbinte pentru motorsport și locul de naștere al unor mari campioni care au lăsat o amprentă deosebită asupra istoriei competiției.
Pista Interlagos, cu combinația sa de curbe și linii drepte, oferă, an de an, dispute palpitante, lucru favorizat și de condițiile meteorologice imprevizibile care pot influența decisiv rezultatul cursei.
Cum a fost în 2024
Anul trecut, calificările și cursa au avut loc în aceeași zi: duminică. Din cauza prognozelor meteorologice nefavorabile, oficialii au decis să programeze sesiunile de calificări începând cu ora 7:30 și au amânat startul Marelui Premiu la ora 12:30. Anvelopele pentru vreme uscată nu au fost folosite pe tot parcursul zilei.
Cursa, care începuse cu anvelope intermediare pentru toți piloții, a fost suspendată la jumătate din cauza ploii care se intensifica. Doar cinci piloți folosiseră anvelope Full Wet. La reluarea întrecerii, toți au folosit anvelope intermediare (și doar patru piloți au utilizat un set nou de anvelope). Având în vedere datele colectate în zilele anterioare, o dublă oprire a fost cea mai realistă opțiune în condiții de uscat în ceea ce privește timpii de cursă și gestionarea anvelopelor, având în vedere nivelurile de uzură observate în sesiunile de vineri și sâmbătă.
Cu ce noutăți vine Pirelli
Selecția de anvelope pentru Marele Premiu de la Sao Paulo va fi una retro. Trioul de anvelope din acest an va fi cu un pas mai dur decât cel folosit în 2024, în conformitate cu selecția din anul precedent. Prin urmare, C2, C3 și C4 vor fi Hard, Medium și Soft.

Deși în cursa de anul trecut nu s-au folosit compuși de pneuri pentru pistă uscată, din pricina ploii, anvelopele folosite vineri și sâmbătă dimineața au prezentat niveluri ridicate de uzură, cu granulație în special pe puntea spate. Circuitul fusese complet reasfaltat și prezenta o suprafață foarte netedă, cu niveluri de rugozitate mai scăzute decât în anii precedenți.
Dacă în acest an condițiile sunt similare, cu variațiile necesare datorate îmbătrânirii asfaltului, alegerea aducerii unor compuși mai duri permite o prelungire a așa-numitei ”durate de viață de performanță” a pneurilor – deja mai rezistente la degradare decât gama 2024 – și oferă totodată o șansă pneurilor Soft, care fuseseră folosite exclusiv în calificările Sprint.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







