Waymo își aduce mașinile autonome în Europa. Care este primul oraș ales
Galerie foto(5) Galerie foto (5 fotografii): Waymo își aduce mașinile autonome în Europa. Care este primul oraș ales
Răzvan Codorean | Publicat: 03.11.2025 13:34 | Actualizat: 03.11.2025 13:51
Moove și Waymo își extind parteneriatul pentru vehicule autonome din SUA în Europa. Un serviciu pilot de ride-hailing va deveni disponibil în 2026 prin intermediul aplicației Waymo.
Waymo este activă de ceva vreme în orașe cheie din SUA. În prezent, operează peste 1.500 de vehicule autonome în San Francisco, Los Angeles, Austin, Phoenix și Atlanta – deși cu grade diferite de arie de acoperire și zone operaționale.
Londra, orașul ales pentru debutul european
Mutarea la Londra va marca prima dată când Waymo activează în Europa. În primă instanță urmează să fie pus la punct un program pilot, împreună cu Moove, care operează deja o afacere de finanțare a vehiculelor și de flote pentru șoferii de ride-hailing.
Pasagerii vor putea comanda vehicule fără șofer folosind aplicația Waymo. Compania a anunțat că încheie un parteneriat cu Jaguar Land Rover pentru a integra platforma autonomă Waymo Driver în modelele I-PACE electrice.
Provocări pentru Waymo
Implementarea taxiurilor fără șofer în Londra va ridica cu siguranță o serie de provocări pentru Waymo. Compania a declarat că operează deja ”centre internaționale de inginerie” în Londra și Oxford, ”care includ echipe care dezvoltă simulări la scară largă, în buclă închisă” pentru conducerea autonomă. Co-CEO-ul Waymo, Tekedra Mawakana, a declarat: ”Am demonstrat că știm cum să extindem în mod responsabil serviciile de ride-hailing complet autonome și abia așteptăm să transferăm beneficiile tehnologiei noastre în Regatul Unit.”

Totuși, la fel ca în alte orașe europene, configurația drumurilor Londrei este extrem de neregulată, combinând drumuri medievale înguste cu intersecții aglomerate, cu utilizare mixtă, cu bicicliști, autobuze, taxiuri negre, camioane, pietoni și alte mașini. Este, fără îndoială, mai complicată decât configurațiile de rețea americane pe care au fost antrenate majoritatea vehiculelor Waymo.
În ciuda acestui fapt, James Gibson, director executiv al Road Safety GB, nu pare deranjat. Într-un comentariu, el a spus: ”Datele arată că vehiculele Waymo au funcționat mult mai sigur în comparație cu șoferii umani pe o distanță de peste 160 de milioane de kilometri autonomi. Implementarea vehiculelor autonome într-un mod progresiv, dar măsurat, va fi cea mai bună abordare.”
Există, de asemenea, temeri că apariția Waymo în capitala britanică ar putea pune în pericol serviciul secular cu taxiuri negre din Londra, care este deja amenințat de aplicații de ridesharing precum Uber, dar nu numai. Cu toate acestea, reprezentanții șoferilor de taxi negru din Londra au respins această afirmație.

Steve McNamara, secretarul general al Asociației Șoferilor de Taxi Licențiați, a declarat pentru Guardian: ”Este mai degrabă un tip de atracție tipică pentru un bâlci... este o atracție turistică în San Francisco. Destul de des, unul dintre vehicule se blochează în mijlocul unei intersecții și poliția trebuie să vină să parcheze, să aștepte ca omul de la Waymo să-și scoată laptopul și să-l repună în funcțiune”.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





