Red Bull și-a pierdut suflul la altitudine. Cum a reușit McLaren să domine în Mexic
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): Red Bull și-a pierdut suflul la altitudine. Cum a reușit McLaren să domine în Mexic
Răzvan Codorean | Publicat: 28.10.2025 20:15 | Actualizat: 28.10.2025 21:19
După o serie de curse dominate de Max Verstappen, echipa Red Bull a întâmpinat dificultăți neașteptate în întrecerea de duminică. În timp ce McLaren și Lando Norris au demonstrat o formă impecabilă, monopostul RB21 s-a chinuit să găsească ritmul pe circuitul Autódromo Hermanos Rodríguez, afectat de condițiile unice de la mare altitudine.
După câteva etape în care Red Bull părea să-și fi regăsit ritmul de campioană, revenind în lupta pentru titlu cu Max Verstappen în prim-plan, weekendul de la Mexico City a adus o realitate diferită.
RB21 s-a dovedit vulnerabil în fața unui McLaren MCL39 impecabil, pilotat magistral de Lando Norris. Diferența? Nu doar de formă sau strategie, ci de aer — mai precis, de modul în care echipele au gestionat provocarea aerodinamică impusă de altitudinea de peste 2.200 de metri a circuitului Autódromo Hermanos Rodríguez.
Schimbări care au perturbat eficiența aerodinamică
În timp ce McLaren a păstrat un pachet aerodinamic aproape identic cu cel folosit pe alte circuite, Red Bull a fost nevoită să adopte un design de caroserie cu fante de răcire mult mai mari, pentru a compensa aerul rarefiat. Această modificare, însă, a avut un cost semnificativ: pierderea eficienței aerodinamice în zona posterioară, afectând stabilitatea și performanța în viraje.

”Calitatea sistemului de răcire devine esențială pe astfel de circuite”, a explicat Andrea Stella, Team Principal McLaren. ”Dacă trebuie să sacrifici aerodinamica pentru a menține temperatura optimă, pierderea de performanță apare imediat.”
McLaren, beneficiind de o arhitectură de răcire mai eficientă și de investițiile făcute în tehnologia folosită la MCL39, nu a fost nevoită să compromită echilibrul aerodinamic. În consecință, Norris a putut exploata la maximum aderența punții spate și a obținut o victorie categorică.
De cealaltă parte, Verstappen a avut de suferit. Pe parcursul sesiunilor de antrenamente, Red Bull a constatat că setările agresive de vineri duceau la o degradare accentuată a pneurilor spate. Pentru a le proteja, echipa a fost nevoită să ajusteze monopostul, reducând incisivitatea punții față – o schimbare care l-a făcut pe olandez să piardă unul dintre atuurile sale principale: stabilitatea la frânare și precizia în viraje.
Rezultatul a fost un loc trei obținut cu dificultate, la peste 30 de secunde în urma lui Norris. Însă nu este totul pierdut. Red Bull are capacitatea de a reveni în cursele următoare, iar titul piloților, ca și disputa pentru poziția secundă în ierarhia constructorilor este departe de final.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




