Norris câștigă în Mexic și este liderul Formulei 1! Hamilton, victimă împotriva lui Max din nou?
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): Norris câștigă în Mexic și este liderul Formulei 1! Hamilton, victimă împotriva lui Max din nou?
Răzvan Codorean | Publicat: 27.10.2025 00:14 | Actualizat: 27.10.2025 00:17
O cursă controversată care a adus aminte de finala în care Lewis Hamilton putea bate recordul lui Michael Schumacher. A fost o nouă dovadă că Formula 1 nu este doar sport, este și spectacol!
Dincolo de timpul care i-a adus pole-position, în Mexic, Lando Norris a izbutit să se pună cumva la adăpost de rivalii săi în lupta pentru titlul mondial. Verstappen începea cursa doar de pe poziția a cincea, în timp ce Oscar Piastri, colegul său de echipă, clasat al 8-lea, pleca de pe poziția a 7-a doar ca urmare a faptului că Sainz fusese declasat din pricina unei penalizări.
Acest lucru, în principiu, îi asigura marjă de manevră și posibilitatea de a reduce măcar handicapul în competiția pentru titlul mondial, dacă nu cumva chiar șansa de a deveni noul lider. Însă, desigur, trebuia să și profite de oportunitatea de care beneficia cu o prestație în ton cu visul său de a deveni campion mondial. Cu atât mai mult cu cât Pirelli, așa cum știți deja din zilele precedente, a complicat cumva calculele privind strategia, prin anvelopele pe care le-a pus la dispoziție.
Start incendiar de cursă
Ei bine, piloții fruntași au ales strategii diferite de cursă. Primii 4 clasați au optat pentru soft, în timp ce Verstappen a ales medii. Norris nu a mai ratat startul și a plecat excelent. Au forțat și cei doi piloți Ferrari, iar Verstappen, care a trecut de Russell, a venit în paralel cu piloții din față.
Însă Max nu a putut frâna în timp util și a ieșit pe iarbă, motiv pentru care a stârnit mânia lui Russell, care s-a plâns că pilotul Red Bull nu i-a cedat ulterior poziția și nici nu a fost penalizat.

Norris a rămas în frunte, urmat de Leclerc și Hamilton, iar Verstappen, imperturbabil, ca și cum nu a făcut nimic, avea să-și continue cursa în poziția a patra. Dar numai până în turul 6, atunci când o dispută dintre Verstappen și Hamilton l-a făcut pe campionul mondial în exercițiu să mai piardă o poziție, în fața lui Bearman.
Piastri în schimb a plecat extrem de slab, a fost ținut tururi bune în spate de un Tsunoda care, evident, a încercat să-l sprijine pe colegul de la Red Bull, Verstappen, și a urcat pe locul 8 doar în turul 11. La acel moment, deja, oficialii de cursă anunțaseră deja că vor analiza atât incidentul din primul tur, cât și cel dintre Verstappen și Hamilton.
Oficialii iau măsuri: Hamilton penalizat, Verstappen nu!
În momentul în care piloții parcurgeau turul 16, Hamilton avea să primească o penalizare de 10 secunde pentru faptul că după incidentul cu Verstappen a reintrat pe pistă pe iarbă și a stat în fața lui Verstappen. Evident, și-a creat avantaj, și merita penalizarea.
Urma însă o decizie și pentru incidentul din turul 1, în care a fost implicat același Max, și atunci el a fost cel care a creat incidentul. Dar el nu a fost penalizat.
Hamilton a intrat la boxe și a ispășit penalizarea de 10 secunde. A revenit pe circuit pe locul 14, imediat în fața lui Hulkenberg. Urma să vină o decizie și în ceea ce privește ieșirea pe iarbă a lui Verstappen. Însă oficialii de cursă au amânat la maximum decizia.
Norris câștigă și este liderul campionatului!
Din acel moment a fost vorba doar despre strategii. Piastri a încercat să reducă pierderile, Verstappen să profite de sprijinul de care a mai beneficiat atunci când, tot cu sprijinul arbitrilor de cursă a primit un titlu pe care nu-l merita. Până la urmă, poate pentru a mai și schimba o imagine deloc frumoasă, a apărut un Safety Car Virtual pentru a-l lăsa pe un Leclerc, care a făcut o cursă frumoasă, să-și păstreze poziția secundă pe care a meritat-o din plin.
Cu siguranță, vom avea zile pline de discuții. Deocamdată, iată clasamentul cursei...

Cum arată clasamentele generale. Modificări importante
După această cursă, Lando Norris, cu 357 p, este liderul ierarhiei generale a piloților, cu un punct avans în fața colegului său de echipă, Oscar Piastri. Max Verstappen este în continuare pe poziția a treia, și are de recuperat 36 de puncte față de noul lider.
La constructori, Ferrari a trecut pe locul 2, la un punct distanță de Mercedes (356 față de 355). Pe locul 4 este McLaren, care are de recuperat doar 10 puncte în fața Scuderiei de la Maranello.
După cum spuneam, este luptă strânsă și în partea de jos a ierarhiei. Iată ierarhia în zona dspre care spuneam că poate reprezenta gura de oxigen pentru echipe:
6. Racing Bulls 72
7. Aston Martin 69
8. Haas F1 Team 62
9. Kick Sauber 60
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




