Ce surprize le-a pregătit Pirelli echipelor de F1 în Mexic

Răzvan Codorean | Publicat: 23.10.2025 18:18 | Actualizat: 23.10.2025 20:05
Formula 1 se îndreaptă de la Circuitul Americilor către Autodromo Hermanos Rodriguez pentru Marele Premiu al orașului Mexico din acest weekend – iar furnizorii de anvelope Pirelli au confirmat compușii de anvelope la care vor avea acces echipele și piloții.
Este al treilea Mare Premiu al sezonului în care Pirelli furnizează trei versiuni de pneuri neconsecutive (după Spa-Francorchamps și Austin), anvelopele disponibile fiind C2 pentru varianta dură, C4 pentru varianta medie și C5 pentru varianta moale.
Piloții vor primi două seturi de anvelope dure (marcate cu alb), trei seturi de anvelope medii (marcate cu galben) și opt seturi de anvelope moi (marcate cu roșu), precum și acces la anvelopa intermediară verde și la anvelopele albastre de ploaie, dacă este necesar.
Un set suplimentar de anvelope moi este rezervat celor care ajung în Q3 în calificări, în timp ce toți piloții trebuie să folosească cel puțin două tipuri diferite de anvelope slick în timpul cursei, cu condiția ca pista să fie uscată.
Ce spun specialiștii de la Pirelli
Așa cum s-a întâmplat la Austin weekendul trecut, pentru runda din Mexic există din nou o schimbare în selecția de anvelope compuse între cea mai dură dintre cele trei și cea medie, se arată în comunicatul oficial al producătorului de pneuri.
„În timp ce pneurile medium și soft sunt C4, respectiv C5, precum în 2024, pneurile hard vor fi acum C2. Pentru pista din Mexico City, acest compus este o alegere extrem de conservatoare, cu un ecart considerabil în ceea ce privește timpul pe tur față de celelalte două, oferind în același timp o aderență mai mică. Anul trecut, pneurile soft au intrat în joc doar în calificări și apoi în cursă, doar în încercarea de a asigura punctul suplimentar pentru realizarea celui mai rapid tur de cursă, dar acum scenariul s-ar putea schimba considerabil”.
”Avantajul obținut de la C4 și C5 ar putea, de fapt, să determine echipele să țintească o cursă predominant pe aceste componente. Cu toate acestea, acest lucru vine cu riscul de a fi nevoite să facă o a doua oprire la boxe din cauza degradării”, spun specialiștii de la Pirelli.
Cu C2 se poate opta pe o strategie cu o singură oprire
Cei de la Pirelli spun că piloții care optează pentru pneurile hard, C2, ar putea gestiona relativ confortabil o strategie de cursă cu o singură oprire, dar avertizează că acest lucru implică o reducere a performanței.
„Utilizarea celor mai moi două compuși de pistă va fi cu siguranță evaluată cu atenție în timpul celor trei sesiuni de antrenamente libere, când echipele vor putea efectua ture lungi cu rezerve complete de combustibil și vor putea verifica starea anvelopelor. Din punct de vedere istoric, nivelurile de granulație în Mexic sunt destul de pronunțate, deoarece aerul rarefiat la altitudine reduce cantitatea de forță aerodinamică pe care o pot produce mașinile. Pe o pistă care oferă deja puțină aderență din cauza utilizării sale limitate, anvelopele tind să alunece, ceea ce duce la granulație”, mai spun cei de la Pirelli.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite

















