Un Mare Premiu care este, la propriu, la înălțime. Detaliile esențiale despre Mexico City Grand Prix
Galerie foto(5) Galerie foto (5 fotografii): Un Mare Premiu care este, la propriu, la înălțime. Detaliile esențiale despre Mexico City Grand Prix
Răzvan Codorean | Publicat: 24.10.2025 11:54 | Actualizat: 24.10.2025 14:07
După Austin, Formula 1 se îndreaptă acum către Mexic, pentru runda cu numărul 20 a campionatului. Întrecerea se va derula pe Autodromo Hermanos Rodriguez.
Astăzi, de la ora 21:30, are loc prima sesiune de antrenamente libere, la care, așa cum v-am anunțat deja, mulți dintre piloții principali vor lăsa locul celor de teste. Apoi, vom avea FP2, în noaptea de vineri spre sâmbătă, de la ora 01:00. A treia sesiune de antrenamente va avea loc sâmbătă, de la ora 20:30, în timp ce calificările vor începe duminică, de la ora 00:00. Cursa este programată duminică seară, de la ora 22:00.
Formula 1, Mexico City Grand Prix – circuitul Autodromo Hermanos Rodriguez, la 2.285 de metri deasupra nivelului mării
Autodromo Hermanos Rodriguez se deosebeşte de celalte prin faptul că se află la aproximativ 2285 de metri deasupra nivelului mării, lucru care poate avea un impact semnificativ asupra monoposturilor. Nivelul de oxigen este de 78% din cel prezent la nivelul mării. Densitatea redusă a aerului scade rezistența sa la înaintare cu 25%. De aceea, apăsarea la sol creată de rezistența la înaintare e mai mică.

Zonele mari de frânare sunt dificile în prima jumătate a turului, iar în sectorul din mijloc ai mai mereu probleme din pricina forței de apăsare reduse menționate anterior. Trebuie să calculezi perfect fiecare trasă pentru a menține echilibrul mașinii.
Ultimul sector e complicat și pare incredibil de lent. Iar penultima curbă la dreapta pare că nu-ți pune probleme, dar este cel mai plauzibil loc în care poți avea un incident, pentru că aderența este redusă, iar zidul este atât de aproape de traseu.
Formula 1, Mexico City Grand Prix: confruntarea pentru titlu
Bătălia pentru titlul piloților s-a încins după Austin. Oscar Piastri este la numai 14 puncte de colegul său, Lando Norris. Mai mult, în luptă a apărut și Verstappen, ajuns la doar 40 de puncte, pilotul Red Bull continuându-și seria de rezultate solide cu victorii atât în Sprint, cursă în care ambele monoposturi McLaren au abandonat în turul 1, dar și în Grand Prix.
Cu cinci runde rămase ăână la final – inclusiv încă două Sprinturi– Verstappen a declarat că „există șansa” de a câștiga al cincilea Campionat Mondial consecutiv, adăugând că el și echipa „trebuie să încerce să livreze performanțe la fel de solide în aceste weekenduri până la sfârșitul anului”.
Lupta este aprigă și pentru poziția secundă în clasamentul constructorilor. Mercedes și Ferrari sunt deocamdată în poziții privilegiate, dar Red Bull, grație lui Verstappen, s-a apropiat simțitor și va încerca să dea lovitura.
Williams se află încă pe un loc cinci solid, dar lupta la mijlocul clasamentului rămâne strânsă. Racing Bulls conduce în prezent plutonul, însă doar 23 de puncte acoperă echipele dintre locurile șase și nouă. Diar Alpine, aflată la coada ierarhiei, pare sortită să termine ultima în acest sezon.
Formula 1, Mexico City Grand Prix- moment de referință
Cei de la Formula1.com, ne aduc aminte de primul tur al Marelui Premiu al Mexicului din 2017. Sebastian Vettel de la Ferrari a reușit să obțină pole position-ul, devansându-l pe Max Verstappen, pilotul Red Bull, aflat pe locul 2, și pe rivalul său la titlu, Lewis Hamilton, aflat pe locul 3.

Verstappen avea să plece excelent, l-a depășit pe Vettel în al doilea viraj, iar de acest duel avea să profite și Hamilton, care a urcat pe poziția secundă. Însă, la intrarea în al treilea viraj, monopostul lui Vettel a lovit anvelopa spate dreapta a lui Verstappen și, ulterior, s-a lovit și de roata spate dreapta a lui Hamilton. În urma incidentului, Vettel a trebuit să intre la boxe pentru o aripă nouă, în timp ce Hamilton a avut o pană de cauciuc– cei doi pretendenți la campionat cădeau pe locurile 19, respectiv 20.
Verstappen avea să se impună, însă nu a fost suficient. Vettel a terminat pe 4, iar Hamilton pe 9, poziție crae i-a fost suficientă pentru a-și asigura titlul la categoria piloți în 2017.

Formula 1, Mexico City Grand Prix – cum se anunță vremea
Și în Mexic o să fie cald, dar nu la fel ca în Singapore sau la Austin, unde întrecerile s-au derulat sub semnul avertismentului de căldură excesivă. În plus, nu este exclusă apariția ploii, în special în cursul zilei de vineri.
SÂMBĂTĂ, 25 OCTOMBRIE – FP3 ȘI CALIFICĂRI
Se așteaptă vreme uscată, cu șanse mici de o ploaie după-amiaza.
- Temperatură maximă așteptată: 24 Celsius
- Temperatură minimă așteptată: 14 Celsius
- Șanse de ploaie: 20%
DUMINICĂ, 26 OCTOMBRIE – CURSĂ
Condiții: Masă de aer mai uscată și șanse mai mici de averse.
- Temperatura maximă așteptată: 25 Celsius
- Temperatura minimă așteptată: 13 Celsius
- Șanse de ploaie: 20%
Formula 1, Mexico City Grand Prix – statistici esențiale
- Primul Mare Premiu – 1963
- Lungimea pistei – 4,304 km
- Recordul pe tur – 1: 17.774, Valtteri Bottas, Mercedes, 2021
- Cele mai multe pole position-uri – Jim Clark (4)
- Cele mai multe victorii – Max Verstappen (5)
- Curiozități – Reducerea presiunii aerului a permis Mexicului să preia controlul de la Italia în cursa cu cele mai mari viteze maxime. În cursa din 2016, Valtteri Bottas a stabilit cea mai rapidă viteză maximă din istoria F1 (372,49 km/h), dar datele de telemetrie ale lui Williams au indicat că viteza sa maximă a atins 307,303 km/h înainte de frânarea pentru virajul 1.
- Distanța de la start până la punctul de frânare al virajului 1 – 830 m
- Depășiri finalizate în 2024 – 91
- Probabilitatea apariției mașinii de siguranță – 43%
- Probabilitatea apariției mașinii de siguranță virtuale – 71%
- Timp pierdut la oprirea la boxe – 21,9 secunde
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite








